printlogo


کد خبر: 146346تاریخ: 1394/7/9 00:00
اخبار

از سوی وزیر ورزش و جوانان انجام شد
ابلاغ پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به تیم ملی فوتسال بانوان
وزیر ورزش و جوانان پیام تبریک رهبر معظم انقلاب را برای موفقیت بانوان فوتسالیست ابلاغ کرد. محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از ملی‌پوشان فوتسال بانوان ایران اظهار کرد: من مایلم در اینجا پیام تبریک رهبر معظم انقلاب را به مناسبت این قهرمانی به شما اعلام کنم. او ادامه داد: مقام معظم رهبری از این قهرمانی اظهار خرسندی کردند و من هم از جانب ایشان این پیام تبریک را به شما ابلاغ می‌کنم.

کاسیاس، رکورددار تعداد بازی در اروپا
دروازه‌بان باشگاه پورتوی پرتغال موفق شد بیشترین تعداد بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کند. به نقل از ساکرنت، تیم‌های پورتو و چلسی در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه‌شب در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم رفتند که پورتو موفق شد با نتیجه 2 بر یک مقابل چلسی به برتری برسد. در این دیدار جز پیروزی پورتو مقابل چلسی، اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد که رکوردشکنی ایکر کاسیاس، دروازه‌بان اسپانیایی پورتو بود. «سنت ایکر» اکنون با 152 بازی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد بیشترین تعداد بازی در معتبرترین رقابت باشگاهی دنیا را به نام خودش ثبت کند.  کاسیاس 34 ساله که تابستان جاری رئال‌مادرید را به مقصد پورتو ترک کرد، نخستین بازی خود در این رقابت‌ها را در 18 سالگی و در تاریخ 15 سپتامبر 1999 در تساوی 3 بر 3 رئال‌مادرید مقابل المپیاکو انجام داد.

گلدن بولت؛ پیرمردی که رکورد دوی 100متر را شکست
جدیدترین نام وارد شده به کتاب رکوردهای گینس، احتمالا خیلی زود الهام‌بخش آدم‌های زیادی در سراسر کره زمین خواهد شد. هیدچیکی میازاکی، مرد 105 ساله ژاپنی اخیرا موفق شده رکورد دوی 100متر را در جهان بشکند و رکورد تازه‌ای را به نام خودش به ثبت برساند. او 100 متر را نه زیر 10 ثانیه که در 22/42 ثانیه طی کرده و رکوردی را در گروه سنی 100 سال به بالا به ثبت رسانده است. او بعد از این مسابقه خاص، شادی‌اش را با حرکات همیشگی یوسن بولت جشن گرفته تا به لقب «گولدن بولت» برسد. لقبی که البته کنایه‌ای به سن و سال او نیز دارد. پیرمرد ژاپنی که به گفته خودش در همه سال‌های زندگی هیچوقت بیماری خاصی نداشته، «مدیکال مارول» ژاپنی‌ها که علاوه بر افراد مسن، احتمالا باید حتی الگوی جوان‌ترها هم باشد، در پایان این رکوردشکنی حرف‌های جالبی برای گفتن در مقابل دوربین‌ها داشت: «در طول مسیر گریه‌ام گرفته بود. چون خیلی آرام می‌رفتم. نمی‌دانم، شاید کم‌کم دارم پیر می‌شوم!»

واکنش مدیربرنامه‌های کاسرس به مجازاتش
مدیربرنامه‌های مدافع تیم فوتبال یوونتوس به مجازات شدن وی از سوی این باشگاه به خاطر حادثه رانندگی اخیرش ابراز تعجب کرد. دانیل فونسکا، مدیر برنامه‌های مارتین کاسرس گفت مدافع اروگوئه‌ای بانوی پیر از مجازاتش از سوی مسؤولان باشگاه به خاطر سانحه رانندگی اخیرش غافلگیر شده است. روز گذشته رسانه‌های ایتالیایی اعلام کردند کاسرس به خاطر رانندگی با سرعت غیرمجاز و داشتن حالت غیرعادی پس از مصرف مشروبات الکلی، توسط پلیس جریمه و گواهینامه او باطل شده است.  مدیربرنامه‌های کاسرس با تأکید بر اینکه این بازیکن اروگوئه‌ای مشروبات الکلی مصرف نکرده است، به شبکه اسکای‌اسپورت ایتالیا گفت: مارتین مشروبات الکلی مصرف نکرده بود و هر کسی که او را می‌شناسد می‌داند اهل چنین چیزهایی نیست. البته من می‌دانم او اشتباه کرده است و به جای رانندگی با خودروی شخصی خود بهتر بود که یک تاکسی می‌گرفت.  فونسکا در پاسخ به این سوال که آیا کاسرس بابت اشتباهش عذرخواهی خواهد کرد، اظهار داشت: بدون شک او از کاری که انجام داده، ناراحت است. ما مشتی احمق نیستیم اما این ماجرا هم بهتر است همین جا خاتمه پیدا کند. مشخصاً او از تصمیم مسؤولان باشگاه برای محروم کردن وی غافلگیر شده است اما آنها هم برای تصمیمی که گرفته‌اند دلایلی دارند. مارتین کارمند باشگاه محسوب می‌شود و کارفرمایان او تشخیص داده‌اند که موقتاً باید از جمع بازیکنان تیم کنار گذاشته شود. مدیر برنامه‌های کاسرس افزود: مارتین اشتباهش را جبران می‌کند و هرگز آن را تکرار نخواهد کرد. او همچنان و مثل سال‌های قبل عاشق پیراهن یوونتوس است.   
 


Page Generated in 0/0063 sec