printlogo


کد خبر: 146359تاریخ: 1394/7/9 00:00
چهارگوشه

اعتراف ژنرال سابق ناتو
به شکست در افغانستان
یک ژنرال سابق ناتو با انتقاد از رویکردها و اقدامات غرب در افغانستان اذعان کرد ما در این کشور شکست تلخی خورده‌ایم. به‌گزارش روزنامه آلمانی تاگس شاو، هارالد کوجات، ژنرال سابق ناتو و از مقامات بلندپایه سابق ارتش آلمان گفت: «ما نیروهای سیاسی را دسته‌بندی نکردیم، ما اقدامات خود را چه از نظر مالی و اقتصادی و چه در زمینه بازسازی دولتی به صورت متمرکز جهت‌دهی نکردیم. ما از همان ابتدا نیروهای خود را تلف کردیم مثلا بر خلاف منطقه بالکان در سال‌های نود. و حالا نتیجه این است که ما از نظر سیاسی در افغانستان شکست خورده‌ایم.» این روزنامه  همچنین این پرسش را مطرح کرد که اگر طالبان دوباره در افغانستان پیشروی کند این چه مفهومی برای ارتش آلمان دارد؟ بعد از حمله طالبان به شهر قندوز افغانستان این طور به نظر می‌رسد که تصمیمات ناتو کاملا شکست خورده‌ است.

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان تعطیل شد
دادگاه عالی تاجیکستان سه‌شنبه پس از درخواست دادستان کل این کشور، حزب نهضت اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی و افراطی اعلام و فعالیتش را در قلمروی تاجیکستان ممنوع کرد. همچنین با حکم دادگاه تاجیکستان فعالیت «نجات» نشریه رسمی حزب نهضت اسلامی و سایت آن نیز ممنوع و منتشر کردن هرگونه آثار سمعی و بصری این حزب غیرقانونی اعلام شد. حزب نهضت اسلامی تاجیکستان
4 دسامبر سال 1991 تشکیل شد و در سال‌های 1992تا 1997 در قلمروی جمهوری اسلامی افغانستان فعالیت کرده‌ است.

تلاش مهره سوخته سعودی
برای ادامه حیات سیاسی
رئیس جریان المستقبل لبنان که بعد از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق سعودی از درگاه پادشاهی سعودی رانده شده است، تلاش کرد با اتهام‌زنی به ایران و حزب‌الله لبنان بار دیگر برای ادامه حیات سیاسی، سوراخی را برای ورود به این کاخ لرزان پیدا کند. به گزارش الاخبار، سعدالحریری در واکنش به اظهارات اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، اتهام‌هایی را به ایران و حزب‌الله و همچنین سوریه وارد کرد و به دفاع تمام‌قد از بی‌کفایتی و بی‌مسؤولیتی سعودی‌ها بویژه درباره تامین امنیت جانی حجاج بیت‌الله‌الحرام پرداخت.

تداوم ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور
چهارشنبه، بیست‌ونهمین جلسه متوالی پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید باز هم به حد نصاب نرسیده و ناکامی جدیدی برای قوه مقننه این کشور رقم خورد. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان
21 اکتبر آینده را به عنوان موعد آینده جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده کشورش تعیین کرد. معترضان لبنانی نیز همزمان با حضور شماری از نمایندگان مجلس در جلسه دیروز،‌ در مناطق اطراف پارلمان تظاهرات کردند. خبرهای دریافتی از حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف مقر قوه مقننه حکایت دارند.

هلاکت یک افسر اماراتی دیگر
در حالی که حملات ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی شهرهای مختلف یمن همچنان غیرنظامیان را قربانی می‌کند، ارتش و نیروهای مردمی یمن بار دیگر چندین پایگاه نظامی عربستان را در منطقه جیزان هدف قرار داده‌اند. شبکه المسیره، ارگان جنبش انصارالله گزارش داد، در حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی، پایگاه‌های نظامی جلاح، الشبکه، الدود و پایگاه‌های اطراف پایگاه المعطن در جیزان هدف قرار گرفته‌اند. در یکی از این حملات 3 خودروی نظامی سعودی‌ها در روستای الحامظه در جیزان منهدم شده است. از طرف دیگر به گزارش شبکه العهد، ده‌ها مزدور سعودی در درگیری با ارتش و نیروهای مردمی یمن در منطقه ذات‌الراء در استان مأرب کشته شده‌اند. در همین حال شبکه راشا‌تودی خبر داد یک افسر اماراتی در حمله نیروهای مردمی یمن در منطقه الجفینه مأرب به هلاکت رسیده است و این موضوع بار دیگر بحث عقب‌نشینی دولت متجاوز امارات عربی متحده از این کشور را مرکز توجه مخالفان اماراتی قرار داده است.


Page Generated in 0/0059 sec