printlogo


کد خبر: 146364تاریخ: 1394/7/9 00:00
اخبار

روحانی: در این 2سال ایران  و آمریکا نزدیک‌تر شدند!
حسن روحانی گفت که مردم ایران از بهبود روابط با آمریکا استقبال می‌کنند. به گزارش نسیم، او در گفت‌وگو با سی ان ان گفت: مردم ایران خواستار این هستند که تنش بین ایران و آمریکا کم شود. من جزو شعارهای انتخاباتی‌ام قبل از اینکه انتخاب شوم، این بود که با دنیا می‌خواهم تعامل سازنده داشته باشم و با کشورهایی که امروز تنش و حتی تخاصم وجود دارد، این تنش یا تخاصم کم شود و ما بتوانیم به یک روابط طبیعی و نرمال نزدیک‌تر شویم. من این نظر را دارم، الان هم می‌گویم. به نظر من هم در این 2 سال ایران و آمریکا نزدیک‌تر شدند تا گذشته. به هر حال 2 سال پیش تصور نمی‌شد که 2 وزیر ایران و آمریکا ساعت‌ها بنشینند با هم حرف بزنند و مذاکره بکنند و به توافق برسند. وی افزود: من فکر می‌کنم شبیه این سوال را پارسال مطرح کردید. پاسخ من این بود که خیلی من در ذهنم این حرکات سمبلیک مطرح نیست که به هم برسیم و به هم دست دهیم. یا به هم نرسیم. به هم سلام کنیم یا به هم نامه بنویسیم. البته نامه می‌نویسیم، گاهی ایشان می‌نویسند و گاهی من می‌نویسم. مهم این است که بین ایران و آمریکا فاصله خیلی زیادی وجود دارد و خیلی مسائل در طول 37 سال گذشته بوده که باید جبران شود. مهم این است که بتوانیم طراحی کنیم چگونه این مسائل را حل و فصل کنیم. چگونه رضایت مردم خودمان را جلب بکنیم و چگونه بتوانیم مردم 2 کشور نزدیک‌تر بشوند. بحث این نیست که گذشته فراموش بشود، بحث این است که چگونه جبران شود و چگونه به آینده نگاه کنیم. من معتقدم مردم ایران بیشتر می‌خواهند به آینده نگاه کنند تا در گذشته بمانند و این بسیار مهم است. اگر همین حالت در آمریکا هم باشد، مردم آمریکا هم همین را بخواهند؛ خواست ملی، حکومت‌ها را وادار می‌کند به اینکه راه جدیدی را پیدا و انتخاب کنند.

آمادگی نیروهای مسلح  برای واکنش سخت و خشن علیه آل‌سعود
سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه مأموریت درباره فاجعه منا هستند. سردار سیدمسعود جزایری با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا درباره فاجعه منا و هشدار به رژیم سعودی نسبت به اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی، گفت: اکنون بر مسؤولان دولتی و دستگاه دیپلماسی کشور واجب است که فعال‌تر از گذشته ابعاد این حادثه هولناک را مورد رسیدگی قرار دهند و ضمن مراقبت لازم از حجاج بیت‌‌الله‌الحرام نسبت به انتقال اجساد مطهر قربانیان و مجروحان به میهن اسلامی اقدام کنند. رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: در همان ساعات اولیه فاجعه منا، نیروهای مسلح کشور آمادگی خود را برای هرگونه کمک به دستگاه‌های مربوط اعلام کردند و اکنون نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند. سردار جزایری خاطرنشان کرد: ابعاد ناپیدا و مشکوک فاجعه خونبار و دلخراش منا بسیار است و رژیم آل‌سعود مسؤول مرگ هزاران انسانی است که مظلومانه جان خود را از دست دادند. سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه مأموریت در این زمینه هستند.

ماری هارف: لغو تحریم‌ها مشروط به پایان حمایت از حزب‌الله است
ماری هارف، مشاور ارشد جان کری و سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ایران باید از حمایت از حزب‌الله لبنان دست بکشد تا تحریم‌های مربوط به حمایت از گروه‌های تروریستی، لغو شود. به گزارش فارس، «ماری هارف» که چند وقتی است دیگر در پشت بلندگوی مخصوص سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نمی‌ایستد و همکارانش بار سخنگویی را به دوش می‌کشند، سه‌شنبه‌شب در یکی از برنامه‌های رادیو صدای آمریکا حاضر شد و درباره تحریم‌های ایران سخن گفت. هارف درباره آینده بخش عمده‌ای از تحریم‌های ایران که به ادعای آمریکا به حمایت از تروریسم مربوط می‌شود پرداخت و گفت: «تا ایران کوتاه نیاید، تحریم‌های آمریکا به خاطر حمایت ایران از تروریست‌هایی مثل حزب‌الله برداشته نمی‌شود».


Page Generated in 0/0056 sec