printlogo


کد خبر: 146402تاریخ: 1394/7/11 00:00
اخبار

کتابی از رهبری که نتانیاهو در سازمان ملل نشان داد

بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی و در اظهاراتی جنگ‌طلبانه به برجام حمله کرد. او که در کارنامه خود سابقه حرکات نمایشی زیادی دارد، این بار کتابی از مقام معظم رهبری را نشان داد و گفت که رهبری جمهوری اسلامی ایران گفته است که اسرائیل تا 25 سال دیگر وجود نخواهد داشت. او ادعا کرد این سخنان رهبری تهدیدی علیه زندگی و امنیت 6 میلیون یهودی ساکن اسرائیل است و از نمایندگان کشورهای حاضر در مجمع خواست تا در مقابل اینگونه مواضع ایران سکوت نکنند! او پس از بیان این حرف برای رساندن منظور خود بیش از ۴۰ ثانیه سکوت کرد! اما کتابی که نتانیاهو برای نشان دادن هراس خود از ایران آن را نشان داد، کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی  است که مروری است بر دیدگاه ایشان درباره مساله فلسطین به همراه مقدمه‌ای از دکتر ولایتی که به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی می‌پردازد. این کتاب در 8 فصل به موضوعاتی مانند شبهات مطروحه در مساله فلسطین، آینده فلسطین، راه‌حل‌های مساله‌ فلسطین و... از منظر مقام معظم رهبری می‌پردازد. کتاب «فلسطین» از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی با مقدمه‌ دکتر علی‌اکبر ولایتی منتشر شده است.

بحرین کاردار ایران را اخراج کرد
اقدام متقابل ایران

دولت بحرین در واکنش به آنچه کشف شبکه‌ای وابسته به ایران در این کشور عنوان کرد، سفیر خود را از تهران فراخواند و کاردار ایران را هم عنصر نامطلوب خواند. دولت بحرین روز پنجشنبه به کاردار ایران 72 ساعت مهلت داد خاک این کشور را ترک کند. بحرین همچنین سفیر خود را از تهران فراخوانده است. گفتنی است وزیر خارجه بحرین اخیرا اظهارات تند و غیرمسؤولانه‌ای علیه ایران مطرح می‌کند. بحرین که حاکمیت خود را مدیون آل‌سعود دانسته و در واقع حاکم بحرین نماینده آل‌سعود در این جزیره است در میانه ماجرای هشدار ایران به آل‌سعود تلاش می‌کند به نحوی آبروی رفته آل‌سعود را تا حدودی بازگرداند.
ایران نیز متقابلا نفر دوم سفارت بحرین در تهران را اخراج کرد.

گستاخی سعودی‌ها به خاطر عملکرد ظریف است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است رفتار گستاخانه سعودی‌ها در قبال ایران به خاطر عملکرد وزیر امور خارجه ایران بوده است. ابراهیم آقامحمدی با بیان اینکه آقای ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان باید برای پیگیری حادثه منا در همان روز نخست نیویورک را ترک می‌کرد، به فارس گفت: ایشان باید برای پیگیری جدی‌تر مسائل حتی در عربستان حضور می‌یافت همچنین با سایر کشورهای اسلامی نسبت به پیگیری این فاجعه سنگین برای امت اسلامی رایزنی می‌کرد. وی ادامه داد: آقای ظریف متأسفانه با این مساله عادی برخورد کرد و جدی نگرفت تا جایی که این برخورد موجب گستاخی وزیر خارجه عربستان شد.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: برخورد نامناسب آقای ظریف و مماشات او موجب حرف‌های هتاکانه و گستاخانه وزیر خارجه عربستان درباره رئیس‌جمهور شد.

ظریف باید از مردم عذرخواهی کند

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دست دادن ظریف با اوباما اتفاقی عمدی و سازماندهی شده بود، گفت: وزیر امور خارجه باید از ملت ایران عذرخواهی کند تا این لکه ننگ پاک شود.محمد سلیمانی با انتقاد شدید نسبت به دست دادن ظریف با «اوباما» در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:  اینکه ظریف بگوید دست دادنش با رئیس‌جمهور آمریکا اتفاقی بوده اصلاً برای ملت ایران قابل قبول نیست، چنین مواردی کاملاً قابل مدیریت و پیش‌بینی است، به نظر می‌رسد این اتفاق عمدی و سازماندهی شده بوده است، اینگونه که روزنامه‌های اصلاح‌طلب موضوع دست دادن ظریف با اوباما را تیتر کردند لذا به نظر می‌رسد از قبل توطئه‌ای طراحی شده بوده تا این اتفاق بیفتد. وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ظریف باید به خاطر دست دادن با شیطان بزرگ از ملت ایران عذرخواهی کند تا این لکه ننگ از دامن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاک شود.


Page Generated in 0/0066 sec