printlogo


کد خبر: 146425تاریخ: 1394/7/11 00:00
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
کمبود امکانات رفاهی و تفریحی در قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازهای قم در بخش گردشگری خواستار کمک به تکمیل فرودگاه این استان شد.  به گزارش مهر، علی لاریجانی پنجشنبه گذشته با شرکت در مراسم افتتاح دهکده سلامت صبا که با حضور مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در قم برگزار شد، با تقدیر از سرمایه‌گذار این مجموعه اظهار داشت: نخستین مشکلی که در استان قم مشاهده می‌شود، کمبود امکانات تفریحی است. وی ادامه داد: برای آینده قم به‌عنوان یک مرکز تشیع که بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت دارد مهم است امکانات رفاهی و تفریحی بسیار بیش از قبل به وجود بیاید.  نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شهرداری، استانداری و بخش خصوصی باید همت کنند این کمبود برطرف شود و این امکانات در اختیار مردم قم قرار گیرد.
 قم ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی دارد
وی افزود: شهر قم یک ظرفیت بسیار خوب برای توسعه گردشگری مذهبی دارد ولی دو مشکل در این زمینه وجود دارد؛ یکی اینکه امکانات اقامتی قم بسیار کم است و دیگر اینکه کیفیت امکانات اقامتی آن‌طور که باید نیست.  لاریجانی با اشاره به سخنان سلطانی‌فر درباره تبدیل شدن قم به مقصد گردشگری، گفت: نمی‌توانیم جنبه عبوری قم را از این شهر حذف کنیم، عده‌ای هستند که می‌خواهند فقط چند ساعت در قم بمانند که امکانات مناسب تفریحی و اقامتی برای آنها وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه باید روی این مدل گردشگری سرمایه‌گذاری کرد، گفت: درست است که نیاز داریم ماندگاری مسافر در شهر را بالا ببریم اما همیشه کسانی هستند که می‌خواهند اقامت کوتاه داشته باشند. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مساله بعدی گردشگرانی هستند که از کشورهای دیگر برای زیارت به قم می‌آیند اما امکانات حمل‌ونقلی برای آنها کافی نیست و فرودگاه قم حتماً باید برای حل مشکل این افراد راه بیفتد. وی اضافه کرد: فرودگاه قم نیمه‌کاره است و وقتی راه‌اندازی شد زائران عراقی می‌توانند مستقیم به قم بیایند و خواهش من از سازمان گردشگری این است که گره‌های این مساله را حل کرده و به راه‌اندازی زودتر فرودگاه قم کمک کنند.
 کمبود نیروی پرستاری در قم
رئیس مجلس شورای اسلامی اوایل سال‌جاری نیز در قم گفت: مهم‌ترین مشکل بیمارستان‌های قم کمبود نیروی پرستاری است. لاریجانی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در اواخر سال 92 به دلیل فشارها مبنی بر ضعف مسائل بهداشتی در کشور مطرح شد البته این ایده در زمان وزیر قبلی بهداشت و درمان نیز مطرح شده بود اما در آن مقطع زمینه برای انجام آن فراهم نبود.  لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در مجلس اصرار داشتیم به منابع طرح تحول نظام سلامت توجه کافی شود تا مشکل بهداشت نداشته باشیم اگرچه ممکن است نقایصی وجود داشته باشد. لاریجانی عنوان کرد: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی بار خود را سبک‌تر کند چون این مساله باعث بهبود وضعیت و کاهش هزینه‌های آنها می‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال 93 شاهد آرایشی در وضع بهداشت و درمان بودیم که در سال جاری بودجه طرح تحول نظام سلامت نظام‌مندتر شد و یک درصد از مالیات‌های بر ارزش افزوده و مقداری از منبع مشخص یارانه‌ها به آن اختصاص داده شد که فکر می‌کنم با توجه به تجربیات اخیر شاهد ساماندهی بهتر در وضعیت بهداشتی جامعه در سال 94 و آینده باشیم.
 


Page Generated in 0/0056 sec