printlogo


کد خبر: 146436تاریخ: 1394/7/11 00:00
رویدادها

فراخوان شعر حجه   ‌الوداع

مهدی قزلی در صفحه اینستاگرام خود نوشت، در پی واقعه تکان‌دهنده منا، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از همه شاعران کشور دعوت می‌کند برای یادباد، ثبت حقیقت و انجام وظیفه هنرمندانه و بدون در نظر گرفتن سلایق و نگرش‌های دور از اتفاق و اتحاد، به سُرایش شعر درباره این واقعه بپردازند. شاعران تا پایان مهرماه 1394 فرصت دارند آثارشان را به نشانی Info@adabiatirani.com ارسال کنند. لطفاً حتماً نام کامل خود، شماره تماس ثابت و شماره تماس همراه و نشانی پستی‌تان را در پایان شعر ذکر کنید. دبیرخانه شعر «حجه..‌الوداع» از هر شاعر حداکثر 3 شعر می‌پذیرد. موضوع (Subject) رایانامه‌های ارسالی باید اینطور نوشته شود: نام شاعر – عنوان شعر – قالب شعر (اگر بیش از یک شعر است فقط نام شاعر و قالب شعرها). این رویداد 3 برگزیده خواهد داشت که بنیاد به هر یک از آنها 3 سکه تمام بهار آزادی هدیه خواهد داد. مراسم اختتامیه و اعلام آثار برتر همزمان با اربعین درگذشتگان واقعه منا برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 88300824 (داخلی 109) تماس بگیرید.

گزارشی از نشست خبری «ای‌آر رحمان» آهنگساز فیلم «محمد رسول الله(ص)»
هدیه‌ای به ساحت پیامبر اسلام(ص)

روز پنجشنبه مجتمع سینمایی کورش میزبان یکی دیگر از عوامل اسکاری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» بود و نشست خبری ‌ای‌آر رحمان، آهنگساز این فیلم برگزار شد. پس از حضور برتو پرپینانی، تدوینگر برجسته این فیلم در بیست ‌و‌نهمین جشنواره فیلم نوجوانان در همدان، رحمان، موسیقیدان شناخته‌شده جهانی نیز مقابل دیدگان خبرنگاران و طرفداران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» قرار گرفت و گفت: از کودکی هوادار فیلم‌های مذهبی بودم. وقتی آهنگسازی فیلم محمد رسول‌الله(ص) به من پیشنهاد شد کمی ترس داشتم که آیا حاصل کارم مورد قبول حضرت رسول(ص) و خداوند قرار خواهد گرفت. در ابتدا سعی کردم ایده‌هایم را با مجیدی در میان بگذارم و کمی انرژی برد و طول کشید تا به درک مشترکی رسیدیم.  رحمان افزود: نخستین قطعه‌ای که برای فیلم ساختم قطعه ابابیل بود که آواز «لبیک اللهم لبیک» را به آن اضافه کردم و وقتی مجیدی آن را شنید مرا در آغوش کشید. وی درباره حضور فیلم محمد(ص) در اسکار گفت: اینکه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار می‌رود نکته مثبتی است اما من به شخصه ترجیح می‌دادم موسیقی‌ای که برای این فیلم ساختم در اسکار نباشد و تنها هدیه‌ای از طرف من به ساحت پیامبر اسلام(ص) باشد.

خبرنگاران هم به لیست جان‌باختگان منا افزوده شدند

شمار تلفات حادثه تلخ منا همچنان افزایش می‌یابد و غمنامه منا ابعادی گسترده‌تر به خود می‌گیرد. در این میان با اعلام فهرست نام جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا، نام تلاشگران عرصه رسانه همچون سیدحمید میرزاده خبرنگار صدا‌وسیما به همراه با نام حمیدرضا حسینی دیگر خبرنگار این رسانه که پیش‌تر جان باختن وی اعلام شده بود به چشم می‌خورد. سید حمید میرزاده ۱۸ سال سابقه کار در رسانه ملی را داشت و گوینده، خبرنگار، مترجم و مدیرتولید و تأمین سیمای عربی برون‌مرزی صدا‌وسیما بوده است.

«روزی که شبیه هیچ روزی نیست» برترین اثر تجسمی کتاب سال عاشورا

روزی که شبیه هیچ روزی نیست، روایت تازه‌ای از شرح وقایع کربلا و روز عاشورا و پرداختن به شخصیت و مقام امام حسین(ع) و یاران ایشان است که از نثری تازه و قلمی نو و طراحی و تصویرگری  بدیع کمک گرفته است. به گزارش تسنیم، اختتامیه نخستین دوره جایزه دعبل، کتاب سال عاشورا به همت بنیاد دعبل خزاعی و ماهنامه خیمه برگزار شد و کتاب «روزی که شبیه هیچ روزی نیست» انتشارات بین‌المللی الهدی به عنوان بر‌ترین اثر تجسمی کتاب سال عاشورا معرفی شد. در این کتاب سعی شده سیری از تاریخ هنر خوشنویسی اسلامی نیز به مخاطبان ناآشنا با این هنر معرفی شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec