printlogo


کد خبر: 146448تاریخ: 1394/7/11 00:00
چهارگوشه

درخواست آیت‌الله سیستانی برای گسترش مبارزه با داعش

آیت‌الله‌العظمی سیدعلی سیستانی در پیامی که توسط سیداحمد صافی، نماینده ایشان در کربلا  قرائت شد، از دیگر کشورها خواست تا جنگ برای از بین بردن داعش را جدی بگیرند. ایشان  در این پیام افزودند: «مبارزه علیه داعش وظیفه همه عراقی‌هاست. اما این مبارزه فقط برای عراقی‌ها نیست بلکه برای تمام دنیاست، زیرا تروریست‌ها کل انسانیت، فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی را هدف گرفته‌اند.

دیدار علنی مقامات سعودی و صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از دیدار اخیر یائیر لاپید، رئیس حزب صهیونیستی «یش عاتید» با تُرکی الفیصل، رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان خبر داد که این خبر حاکی از تداوم تلاش حکومت آل‌سعود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.  ترکی الفیصل قبلاً نیز در یکی از کشورهای اروپایی با تزیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود. سایت خبری والله نوشت لاپید، سه‌شنبه با الفیصل در نیویورک دیدار کرد که در این دیدار طرح عربستان برای امضای توافقنامه سازش بین کشورهای عربی و اسرائیل و مساله برگزاری کنفرانسی منطقه‌ای برای سازش بین اسرائیل و کشورهای عربی نیز بررسی شد.

مجتهد به توئیتر بازگشت

مجتهد، فعال معروف عربستانی توانست بامداد پنجشنبه صفحه کاربری خود را در شبکه اجتماعی توئیتر پس بگیرد. صفحه مجتهد از دوشنبه گذشته و پس از افشاگری‌های جدید، هدف حمله هکرها قرار گرفت. گفتنی است حساب کاربری مجتهد نزدیک به 2 میلیون مراجعه‌کننده داشت و شمار صفحات مجتهد قبل از هک شدن به 8 هزار و 916 مورد رسیده بود. مجتهد به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، طرفداران و هواداران بسیاری را در این کشور به خود جذب کرده است.

هلاکت 2 صهیونیست در کرانه باختری
2  صهیونیست پنجشنبه‌شب هنگام رانندگی در منطقه کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشته شدند. ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود نیروهای رژیم اسرائیل در حال جست‌و‌جوی منطقه برای یافتن فرد مهاجم هستند.  اشغالگران صهیونیست بامدادچهارشنبه به بخش‌های مختلف شهر قدس یورش بردند و
15 فلسطینی را به بهانه انجام فعالیت‌های مبارزاتی علیه اسرائیل بازداشت کردند.

سقوط هواپیمای آمریکا در افغانستان

در پی سقوط یک هواپیمای ترابری آمریکا در شرق افغانستان، سخنگوی طالبان رسما مسؤولیت سرنگونی آن را برعهده گرفت. ارتش آمریکا پیش از موضع‌گیری طالبان اعلام کرده بود یک هواپیمای سی130 ارتش این کشور در افغانستان سقوط کرده که این امر به کشته شدن 6 نظامی و
5 کارمند ارتش منجر شده است. این هواپیما در شرایطی از سوی طالبان سرنگون شده که درگیری‌ها در شهر استراتژیک قندوز میان طالبان و نیروهای افغان همچنان ادامه دارد.

تیراندازی در سیدنی

دیروز در جریان حادثه تیراندازی در نزدیکی مقر پلیس استرالیا در منطقه پاراماتا واقع در غرب سیدنی دست‌کم یک کارمند نیروی پلیس این کشور به ضرب گلوله کشته شد. براساس گزارش رسانه‌های محلی، دست‌کم یک فرد مسلح در این حادثه روی یکی از کارمندان فناوری اطلاعات نیروی پلیس نیو ساوث ولز در خارج از مقر فرماندهی مبارزه با جرم ایالتی که در آن کارآگاهان ارشد پلیس این کشور حضور دارند، شلیک کرد. به دنبال این حادثه یکی از افسران پلیس نیز پاسخ این تیراندازی را با آتش داد.

اخبار ضد و نقیض از آزادی قندوز

وزارت کشور افغانستان بامداد جمعه اعلام کرد نیروهای ویژه این کشور پنجشنبه مهم‌ترین بخش‌های شهر قندوز را آزادکردند. این در حالی است که سخنگوی طالبان با رد این خبر اعلام کرد که شبه‌نظامیان این گروه همچنان در برابر نیروهای دولتی مقاومت می‌کنند و کنترل اکثر بخش‌های شهر را در دست دارند. سقوط آخرین شهر بزرگی که ائتلاف آمریکا اواخر سال 2001 از دست طالبان بازپس گرفته بود،‌ بار دیگر توان نیروهای افغان برای مقابله با طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی را زیر سوال برد.
 


Page Generated in 0/0055 sec