printlogo


کد خبر: 146464تاریخ: 1394/7/12 00:00
اعلام آماده‌باش سپاه برای انتقام سخت از آل‌سعود در هر زمان و مکان توسط سرلشکر جعفری
انتقام خواهیم‌گرفت

گروه سیاسی: اولین گروه از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا وارد ایران شده‌اند و طی دیروز و روزهای آینده نیز همه ابدان مطهر وارد کشور خواهند شد. تغییر رفتار سعودی‌ها در قبال ایران منجر به انتشار اخبار امیدوارکننده‌ای نسبت به مصدومان این فاجعه نیز شده است. سعودی‌ها در انتقال اجساد زوار ایرانی به پاسپورت و گواهی پلیس نیز اکتفا کرده‌اند و آنگونه که رئیس سازمان حج و زیارت گزارش داده، آنها سردخانه جده را به جان‌باختگان ایرانی اختصاص داده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، اما با این حال هنوز در موضوع اصلی مورد هشدار رهبر انقلاب یعنی مشخص شدن دلیل اصلی این فاجعه آنها هیچ اقدام موثری انجام نداده‌اند. 464 ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست داده‌اند. چرا؟ جان اتباع ایرانی در عربستان به چه دلیلی گرفته شد؟ با توجه به استمرار آزار و اذیت زوار ایرانی در عربستان سعودی، آیا باید به سادگی از کنار جان‌باختن قریب به 500 ایرانی در مکه گذشت؟ چه تضمینی وجود دارد بار دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد و به طور کلی چه تضمینی نسبت به مسؤولیت‌پذیر شدن آل‌سعود و رفتار انسانی و اسلامی با زوار بیت‌الله‌الحرام توسط کارگزاران آل‌سعود وجود دارد؟ تقریبا هیچ تضمینی برای این موارد وجود ندارد. تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی کشورهای اسلامی تنها راهی است که می‌تواند حکام جاهل آل‌سعود را وادار به مسؤولیت‌پذیری در قبال اتباع سایر کشورها کند. این همان مطالبه اصلی رهبر انقلاب بود که روز چهارشنبه در قالب هشدار به آل‌سعود مطرح شد. با این حال اما نه تنها آل‌سعود نسبت به این موضوع تاکنون مساعدتی نشان نداده‌ بلکه رفتار دیپلماتیک آنها به گونه‌ای است که نشان می‌دهد آنها به هیچ وجه حاضر نخواهند شد فاجعه منا ریشه‌یابی شود. به گزارش «وطن امروز»، اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل و اظهارات عجیب او درباره ایران و همچنین اظهارات وزیر خارجه امارات مبنی بر اینکه ایران حق ندارد درباره فاجعه منا اظهارنظر کند؛ نشان می‌دهد آل‌سعود هرگز حاضر نخواهد شد دلیل جان‌باختن 464 ایرانی در منا مشخص شود. همین رفتارهای غیرانسانی و به ارث برده شده از دوران جاهلیت باعث شده تا عمق هشدار رهبر انقلاب درک شود. مقامات نظامی در ایران هم از آمادگی خود برای انتقام سخت و خشن از سعودی‌ها خبر می‌دهند. فرمانده سپاه دیروز گفت سپاه برای اجرای این انتقام در آماده‌باش است. اظهارات فرمانده سپاه به گونه‌ای بوده که نشان می‌دهد کارشناسان نظامی ایران درباره این موضوع از پیش تدابیری اندیشیده‌اند و نسبت به مختصات سخت بودن و خشن بودن این واکنش ایران به نتیجه رسیده‌اند.
در همین راستا سرلشکر جعفری از آمادگی سپاه برای واکنش سریع و خشن ایران در راستای تحقق اراده رهبر معظم انقلاب و پاسخگو کردن آل‌سعود در قبال فاجعه منا خبر داد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در حاشیه جلسه قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار کرد: سپاه همه ظرفیت‌های ممکن برای واکنش سریع و خشن ایران در راستای تحقق اراده رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، برای پاسخگو کردن آل‌سعود به فاجعه هولناک منا و اعاده حقوق زائران قربانی شده در مذبح منا را آماده کرده و در انتظار اجرای دستوریم. به گزارش تسنیم، وی افزود: سپاه قاطعانه و مقتدرانه در صورت ضرورت برای هر اقدامی، در هر زمان و هر منطقه، برای دفاع از عزت مسلمین و حرمت آنان بویژه مردم انقلابی ایران در مقابل حکام ظالم و جاهل آل‌سعود، آماده است و انتقام سخت این جنایت هولناک را از آل‌سعود خواهد گرفت. فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایت‌ها و خباثت‌های رژیم آل‌سعود علیه امت اسلامی تصریح کرد: جهان اسلام از خیانت‌ها و جهالت‌های ابولهب گونه آل‌سعود نظیر کشتار مردم یمن، آواره‌سازی مردم عزیز سوریه، سرکوب مردم بحرین، کشتارهای فرقه‌ای در عراق و ایجاد تفرقه‌های قومی و تروریست‌پروری در همه جا به ستوه آمده و قریباً در خشم مسلمانان ذوب خواهند شد.
در حوزه تقنینی نیز مجلس شورای اسلامی گویا در حال استفاده از این ظرفیت برای پیگیری فاجعه منا است. در همین راستا رئیس مجلس با بیان اینکه پیکر همه حاجیان جان‌باخته در فاجعه منا باید با احترام و تکریم به کشور بازگردد، از نامه اخیرش به بین‌المجالس برای پیگیری فاجعه منا خبر داد. به گزارش فارس، علی لاریجانی دیروز در سخنانی در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس کرواسی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر که درباره فاجعه منا بود، گفت: روح جمعی جامعه ایران بسیار متاثر از این فاجعه غمناک است، آقای «لکو»‌ در جریان فاجعه منا بود و اظهار لطف داشتند برای تسلیت به خانواده جان‌باختگان این فاجعه. رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد:‌ امروز خرسندیم که پیکر مقدس این عزیزان در حال انتقال به کشور است و امیدواریم پیکر سایر جان‌باختگان نیز به کشور بازگردد و با احترام و تکریم تشییع شوند، بنده نامه‌ای به بین‌المجالس برای پیگیری فاجعه منا نوشتم و این موضوع در حال پیگیری است، موضوع مهم این است که از این فجایع دردآور دیگر نباید تکرار شود. وزیر اطلاعات هم از پیگیری فاجعه منا خبر داد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه حکومت عربستان به جای همدردی روش نابخردانه‌ای را در پیش گرفت، گفت: ما حتما این حادثه را پیگیری خواهیم کرد. سیدمحمود علوی دیروز پس از استقبال رسمی از جان‌باختگان فاجعه منا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حکومت عربستان اگر در همان لحظه اول احساس همدردی می‌کرد و روش انسانی و اخلاقی را در پیش می‌گرفت قطعا بر روی نگاه ملت‌های دنیا می‌توانست تأثیرگذار  باشد اما متأسفانه حکومت عربستان به جای برخورد انسانی و عاطفی روش نابخردانه و غیرعاقلانه‌ای را در پیش گرفت که این قضیه صورت فاجعه را به جنایت تغییر داد. وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب بسیار کمک کرد و موجب شد تحول خوبی رخ دهد، افزود: در حال حاضر اجساد مطهر جان‌باختگان فاجعه منا در حال ورود به کشور است. وزیر اطلاعات همچنین تأکید کرد این موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد.


Page Generated in 0/0054 sec