printlogo


کد خبر: 146487تاریخ: 1394/7/12 00:00
اخبار

به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم صورت گرفت
عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان توسط رهبر انقلاب

به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 630 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 630 نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

پایان تحصن غیرت در مقابل مجلس

تحصن جمعی از طلاب و دانشجویان در مقابل مجلس شورای اسلامی صبح دیروز پایان یافت. به گزارش تسنیم، برخی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و طلاب حوزه‌ علمیه از چند روز پیش در اعتراض به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده بودند. این دانشجویان تاکید می‌کردند با توجه به مفاد برجام و بویژه آنکه تحریم‌ها طبق این توافقنامه لغو نخواهد شد، مجلس باید آن را رد کند. این تحصن‌کنندگان با اشاره به عدم لغو تحریم‌ها در برجام خواستار رد آن توسط نمایندگان مجلس شده بودند. حجت‌الاسلام عمار عمارلو از طلاب قم که به همراه خانواده خود از 6 روز پیش آغازگر تحصن مقابل مجلس بود، همراه با اکثریت دانشجویان به تحصن خود پایان داد.

گزارش 20 صفحه‌ای کمیسیون برجام امروز در جلسه علنی مجلس

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش این کمیسیون خبر داد و گفت: این گزارش روز یکشنبه در صحن علنی خانه ملت قرائت می‌شود. سیدحسین نقوی از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره ابعاد و پیامدهای برجام خبر داد و به تسنیم گفت: نشست کمیسیون ویژه بررسی برجام از ساعت 8 صبح شنبه با حضور رئیس و تمام اعضای این کمیسیون برگزار شد. وی افزود: گزارش نهایی این کمیسیون در 20 صفحه تهیه شده است. سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: گزارش این کمیسیون به ابعاد و پیامدهای اجرای جمع‌بندی مذاکرات وین برای کشور در تمام سطوح دلالت دارد و دیدگاه‌ها و نقطه‌‌نظرات اعضای فعلی و سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، رئیس مجلس، کارشناسان و حقوقدانان و نیز کمیته‌‌های پنجگانه کمیسیون مدنظر قرار گرفته است. نقوی‌ در پایان خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون ویژه برجام یکشنبه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

صالحی: گزارش کمیسیون برجام

«بسیار عالی» و «عادلانه» است

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر منصفانه و عادلانه‌ بودن پیش‌نویس برجام مجلس گفت: این پیش‌نویس بر استحکام برجام می‌افزاید. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر صالحی در مراسم تقدیر از اساتید برتر دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه برخی از بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی ناراحت بودند اما مقام معظم رهبری فرمودند بهتر است برجام در مجلس شورای اسلامی بررسی شود، اظهار داشت: پیش‌نویسی که از سوی مجلس شورای اسلامی دریافت کرده‌ام بسیار عالی است و این بررسی باعث شد تا استحکام برجام بیشتر شود. به همین دلیل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم. رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه، پیش‌نویس تهیه شده منصفانه و عادلانه بوده و یکشنبه (امروز) به صحن علنی مجلس می‌رود، گفت: به‌رغم اینکه تصور می‌شد نظرات در مجلس شورای اسلامی مخالف با برجام باشد و سمت و سوی پیش‌نویس به گونه‌ای دیگر باشد اما اینگونه نشد. صالحی تصریح کرد: ایران به‌رغم جنگ 8 ساله، محدودیت‌ها و تحریم‌ها کشوری مقتدر و ارزشمند است و نمایندگان کشور در عرصه بین‌المللی در مقابل 6 کشور که دارای 95 درصد قدرت‌ نظامی و 90 درصد قدرت اقتصادی جهان هستند توانستند از عزت و سربلندی و همچنین منافع ملی کشور دفاع کنند.


Page Generated in 0/0061 sec