printlogo


کد خبر: 146512تاریخ: 1394/7/12 00:00
رویدادها

یادداشت ابوالقاسم طالبی برای جان‌باختگان فاجعه منا

کلام ولایت رعشه به اندام شاهزادگان میهمان‌کش انداخت

ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینمای ایران یادداشتی به مناسبت فاجعه خونبار منا منتشر کرد که متن کامل آن به گزارش فارس در ادامه می‌آید:
بسم ربّ الکعبه
حاجیان در حَرم امن نفس نفس می‌زدند
لب‌های تشنه در گرمای حجاز
5000 حاجی طعم بوسه بر حجرالاسود، این خال لب یار را می‌چشند
مکر و حیله فرزندان ابوسفیان کار خودش را کرد
هزاران خانواده ضجه می‌زنند
یک امت به عزا می‌نشیند
پیکر‌های مطهر هنوز دست فرزندان ابوسفیان و ابن سعد است. زخم زبان ابن مرجانه بر جگر داغدیده زینب کبری(س) به وسیله لشکر سایبری حزب بهائیان نمک می‌شود بر زخم خانواده‌های داغدار: «که دیدید خدا چه به روزتان آورد». و این تنها صدای زینب(س) است که تاریخ را می‌شکافد و در جواب ابن‌مرجانه می‌فرماید: «ما جز زیبایی نمی‌بینیم». اما همه مدعیان حقوق بشر خفه شده‌اند، بوق‌هایی که برای مرگ ندا آقاسلطان در یک لحظه 2 میلیارد انسان را پای رسانه‌ها میخکوب کردند ندایشان درنمی‌آید. بیش از یکصد دوربین از زوایای مختلف این کشتار فجیع را ثبت کرده‌اند اما دریغ از پخش یک فریم فیلم. بوزینه‌های بوسفیانی مست از به بار نشستن مکرشان می‌رقصند و رجز می‌خوانند که: «بعد از یمن... ایران». معاویه هم پس از به بار نشستن مکرش به دست ابن ملجم احمق در به شهادت رساندن امیرالمومنین(ع) سرمست از پیروزی می‌رقصید اما امیرالمومنین(ع) با تمام وجود فرمود:«به خدای کعبه رستگار شدم». بی‌خبرانِ ره عشق چه می‌فهمند که علی(ع) و دخترش چه دیدند که با گفتارشان مستی از سر قاتلان پراندند و امروز پژواک زمزمه امیرالمومنین(ع) از زبان مبارک نایب امام عصر(عج) روحی فدا رعشه به اندام مفتیان و شاهزادگان میهمان‌کش انداخت، گویی در یک لحظه دیدند «ریاض»شان خاکستری خواهد شد بر سرشان. و اینک زوزه‌کشان سر تعظیم در مقابل ملت ایران فرود آوردند.

ترسیم جنایات صهیونیست‌ در کتاب «فلسطین»

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل عصبانیت خود نسبت به انتشار یک کتاب در ایران را ابراز کرد. بنیامین نتانیاهو با نشان دادن نسخه فارسی کتاب «فلسطین»، آن را آخرین کتاب رهبر معظم انقلاب دانست که نقشه راه نابودی اسرائیل در آن گنجانده شده است! اما این کتاب چه مواردی را دربرگرفته که اینچنین موجب خشم و واهمه نتانیاهو شده است؟  کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی» عنوان اثری منتشرشده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی بوده که بیانات رهبر معظم انقلاب در 8 بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیت‌ها، جنایات، راه‌حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن درباره فلسطین در آن گنجانده شده است.  بخشی از این کتاب به ارائه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روز قدس اختصاص دارد که ایشان از این روز با تعابیری چون «روز تجمع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایام‌الله دیگر، مساله‌ فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مسائل انقلاب و مساله‌ای انسانی و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب کرده‌اند. آینده‌ فلسطین، وعده‌ الهی بر شکست دوباره‌ بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه‌ صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غده‌ سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مساله‌ فلسطین و... بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی معظم‌له بررسی و تحلیل شده‌اند.  انتشارات انقلاب اسلامی به همراه نسخه فارسی این کتاب، نسخه‌ای انگلیسی از اثر دربردارنده گزیده‌ای از سخنان معظم‌له را نیز منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

آشنایی با اندیشه‌های آل‌احمد
در «جلال اهل قلم»

چاپ چهارم کتاب «جلال اهل قلم؛ زندگی، آثار و اندیشه‌های جلال آل‌احمد» اثر حسن میرزایی از سوی انتشارات سروش منتشر و به بازار نشر عرضه شد. این کتاب که ماحصل پژوهش ارزشمندی از نویسنده آن در احوال، آثار و اندیشه‌های جلال آل‌احمد است دارای 3 عنوان برگزیده هشتمین کتاب سال دانشجویی، برگزیده نخستین جشنواره قلم زرین و برگزیده نخستین جشنواره پژوهش‌های صداوسیماست.


Page Generated in 0/0060 sec