printlogo


کد خبر: 146523تاریخ: 1394/7/12 00:00
چهارگوشه

بیش از 700 کشته در سپتامبر عراق

دفتر سازمان ملل در بغداد، شنبه اعلام کرد 717 عراقی در حملات تروریستی و جنگ با گروه تروریستی داعش سپتامبر امسال کشته شدند که اغلب آنها غیرنظامی بودند. براساس این گزارش،
180 نیروی امنیتی عراق شامل نیروهای پیشمرگ و نیروهای امنیتی مسؤول امور ویژه و بسیج مردمی نیز در این ماه کشته شده‌ و 291 نفر از آنها زخمی شده‌اند. سازمان ملل چند روز پیش نیز اعلام کرد در ماه آگوست نیز بیش از 3 هزار عراقی کشته و زخمی شده‌اند.

کابینه برزیل کوچک شد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد: رئیس جمهور برزیل اعلام کرده در راستای کاهش هزینه‌های اجتماعی اقدام به کاهش تعداد وزرای کابینه خود خواهد کرد. از ابتدای سال جاری میلادی دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل به دلیل بروز بحران‌های مالی اخیر و همچنین فسادهای مالی در بین مقامات ارشد برزیلی و همدستی با شرکت نفتی پتروبراس به دادگاه احضار شد تا مورد استیضاح قرار گیرد. مردم معتقدند ضعف مدیریتی «روسف» موجب بروز این قبیل مشکلات در کشور شده است.

عملیات تروریستی در ریاض خنثی شد

وزارت کشور عربستان، شنبه با انتشار بیانیه‌ای از شناسایی یک کارگاه ساخت مواد منفجره و دستگیری یک فرد سوری و کنیز او خبر داد و اعلام کرد منزل این فرد در محله «الفیحاء» در ریاض بود و یک زن فیلیپینی را به‌عنوان کنیز، در منزلش نگهداری می‌کرد.  براساس بیانیه وزارت کشور عربستان، 2 کمربند انفجاری آماده انفجار در ریاض نیز در همین محل کشف و خنثی شد. در ادامه این بیانیه ادعا شد این فرد سوری، منزل خود را با مواد منفجره زیادی بمب‌گذاری کرده بود که خنثی‌سازی آن 12 ساعت طول کشید.

ادامه  تروریست‌پروری سنا

با وجود شکست آمریکا در آموزش 60 تروریست موسوم به میانه‌رو برای اعزام به خاک سوریه و جذب تقریبا تمام آنها توسط گروه‌های تکفیری،4 سناتور با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما به طور رسمی خواستار ادامه برنامه آموزش و تسلیح گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق شده‌اند.
این نامه به امضای 4 سناتور ارشد به نام‌های تام اودال، کریستوفر موفی، مایک‌لی و جو مانچین رسیده که طی آن با اشاره به بیانیه 4 روز پیش وزارت دفاع آمریکا مبنی بر شکست برنامه 500 میلیون دلاری برای آموزش گروه‌های تروریستی تکفیری به اصطلاح میانه‌رو (القاعده، ارتش آزاد و جبهه اسلامی) در سوریه، از دولت آمریکا رسما درخواست شده این برنامه را به هر قیمتی با قدرت ادامه دهد.


Page Generated in 0/0048 sec