printlogo


کد خبر: 146542تاریخ: 1394/7/13 00:00
اخبار

به میزبانی رهبر انقلاب صورت گرفت
برگزاری مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا
مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی عصر دیروز (یکشنبه) در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا، رؤسای قوا، علما و روحانیون، شخصیت‌ها، مسؤولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت(ع) در رثای حضرت سیدالشهدا(ع) و در سوگ جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه‌سرایی پرداختند. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با بیان اینکه فاجعه منا وجدان‌ها را آزرده و دل‌ها را جریحه‌دار کرد، گفت: آل‌سعود در خون پاک‌ترین انسان‌ها مقصر است. همچنین به طور همزمان، مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا در شبستان
امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و سایر مراکز استان‌های سراسر کشور از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
عزاداری دانشجویان تا حسینیه امام خمینی(ره)
روز گذشته همچنین دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای حضور در حسینیه امام خمینی(ره)، با سر دادن شعار «هیهات منا الذله» و «نه سازش نه تسلیم نبرد با استکبار»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر آل‌سعود» نفرت خود را نسبت به بی‌تدبیری آل‌سعود در وقوع فاجعه منا اعلام کردند.

ارائه گزارش سازمان اطلاعات سپاه
درباره «جیسون رضاییان»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه گزارش سازمان اطلاعات سپاه درباره «جیسون رضاییان» به این کمیسیون خبر داد و گفت: کاردار ایران در بحرین به دستور سعودی‌ها از منامه اخراج شد. نوذر شفیعی، نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این‌باره گفت: در این جلسه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره شیوه‌های نفوذ دشمن برای آسیب زدن به بنیان‌های انقلاب و نظام که از جمله آن می‌توان به «جیسون رضاییان» اشاره کرد، گزارشی ارائه داد. شفیعی یادآور شد: طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه «جیسون رضاییان»‌ یک ایرانی- آمریکایی‌الاصل است و یک عنصر حائز اهمیت برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود به گونه‌ای که آمریکایی‌ها برای آزادی وی بسیار تلاش می‌کنند، «جیسون رضاییان» مأمور اجرای تفکر آن دسته از سنای آمریکاست که معتقدند «اگر آمریکا بتواند روابط خود را با ایران به سطح قبل از انقلاب برگرداند، حکومت ایران را می‌توان به آسانی ساقط کرد».

دفاع لاریجانی از طرح برجام
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در دفاع از 2فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» که البته رأی نیاورد، اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند این طرح نسبتی با گزارش کمیسیون برجام ندارد، در حالی که این‌طور نیست، در بند اول پیشنهادات کمیسیون برجام آمده باید طرح 2 فوریتی ارائه و الزاماتی تعیین شود، بنابراین ارائه طرح 2 فوریتی اجرای اولین پیشنهاد کمیسیون برجام است. وی افزود: کمیسیون به این نتیجه رسیده بود طرح 2 فوریتی ارائه شود، از آنجایی که موضوع هسته‌ای یک مساله ملی است و باید طرح‌ها با اجماع نمایندگان مجلس ارائه می‌شد، لذا کمیته‌ای 6 نفره از 2 فراکسیون اصولگرایان و رهروان تشکیل شد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای بررسی طرح 2 فوریتی مذکور تشکیل جلسه دادند،‌ روز گذشته هم بنده در جلسه این کمیته حضور یافتم و این طرح را جمع‌بندی کردیم. وی افزود:  بنابراین ما آن فرمایشی که موضوع هسته‌ای یک مساله ملی است و باید با اجماع پیش برود را انجام دادیم و این مسیر را قبول داشتیم. رئیس مجلس گفت: ما تصور می‌کردیم کنگره آمریکا برجام را رد می‌کند و سپس اوباما آن را وتو می‌کند، اما اینگونه نشد و زمان اجرای برجام جلو افتاد، ما متناسب با این موضوع نتوانستیم برجام را سریع‌تر بررسی کنیم و تأخیر صورت گرفت و امروز هم هرچه در بررسی این موضوع تأخیر شود به نفع ما نیست بلکه به ضرر ماست.


Page Generated in 0/0057 sec