printlogo


کد خبر: 146556تاریخ: 1394/7/13 00:00
نبض جامعه

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:
مهلت پرداخت جریمه ریالی سربازی تمدید شد
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تمدید مهلت پرداخت جریمه ریالی مشمولان غایب تا 20 مهرماه خبر داد. سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جریمه ریالی سربازی، اظهار داشت: پیش از این نیز به متقاضیان جریمه ریالی سربازی فرصت داده شده بود که تا دهم مهرماه امسال نسبت به پرداخت رقم جریمه خود اقدام کنند اما با توجه به درخواست‌های زیاد متقاضیان و همچنین به دلیل هفته ناجا این مهلت 10 روز دیگر تمدید شد.وی با بیان اینکه متقاضیانی که تاکنون موفق به واریز وجه نشده‌اند تا 20 مهرماه فرصت دارند، به ایسنا گفت: رقم جریمه همان‌طور که بارها اطلاع‌رسانی شده بود، با توجه به سنوات غیبت تعیین شده، مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان مشخص می‌شود. کریمی درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی نیز بیان داشت: تاکنون تصمیم قطعی در این‌باره مطرح نشده و پس از تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب در دستورکار ناجا قرار گرفته است، یادآور شد: افراد واجد شرایط در صورتی که رقم مورد نظر را پرداخت نکنند جزو مشمولان غایب قرار گرفته و همانند این افراد با آنها برخورد خواهد شد.

تأیید سلامت زائران ایرانی در انفجارهای کاظمین
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از وقوع 2 انفجار در شهر کاظمین و سلامت زائران ایرانی در این انفجارها خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از وقوع 2 انفجار در شهر کاظمین خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه در این انفجارها هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده و همگی در سلامت کامل به سر می‌برند. وی با بیان اینکه 2 انفجار عصر روز شنبه در کاظمین رخ داد، افزود: این انفجارها در مسیر زائران ایرانی نبوده و زائران کشورمان در سلامت هستند و هیچ آسیبی ندیده‌اند. نظافتی خاطرنشان کرد: این 2 انفجار در میدان عدن که ابتدای ورودی شهر کاظمین است ساعت حدود 17 عصر روز شنبه رخ داد. وی یادآور شد: خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سازمان حج و زیارت همیشه برای تامین امنیت زائران ایرانی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد و جای نگرانی در این باره وجود ندارد. نظافتی افزود: با توجه به اهمیت امنیت، از زائران می‌خواهیم از سفرهای انفرادی و بدون هماهنگی سازمان حج و زیارت دوری کنند و  سفر به عتبات را از طریق مجاری قانونی انجام دهند.

اجرای طرح نذر خون در ماه محرم
مدیرعامل سازمان انتقال خون از اجرای طرح نذر اهدای خون در ایام محرم خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، علی‌اکبر پورفتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به برنامه‌های سازمان انتقال خون کشور در ایام محرم، گفت: در حال ساماندهی طرحی با عنوان نذر اهدای خون هستیم که در این باره با سازمان انتقال خون عراق برای اهدای خون زائران در ایام اربعین مذاکره کرده‌ایم. وی افزود: براساس این طرح مردم در ماه محرم نذر می‌کنند تا در طول ایام سال براساس برنامه مشخص شده خون اهدا کنند. همچنین پورفتح‌‌الله در سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاه کشور اظهارداشت: کشور ما در عرصه خدمات علوم آزمایشگاهی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و ما اکنون جزو کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه هستیم و شاهد پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه بوده‌ایم که امیدواریم در آینده به افق‌های بهتری دست پیدا کنیم. مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآورشد: نقد و مشکل عرصه علوم آزمایشگاهی در مقایسه با حوزه‌‌های داروسازی این است که در بحث داروسازی ما در همه زمینه‌‌های پیش‌تولید و خدمات پیشرو هستیم اما درباره علوم آزمایشگاهی ما فقط در قسمت خدمات کار کرده‌ایم و در تولیدات این بخش غفلت داشته‌‌ایم. وی افزود: در زمینه کنترل کیفی و افزایش کیفیت محصولات نیز کارهایی انجام شده است اما در کنار این بحث باید به رشد استانداردهای تجهیزات آزمایشگاهی بپردازیم و ضمن توجه به مباحث کیفی و بازرسی‌های لازم بتوانیم به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم و همه این کارها تنها با همت متخصصان علوم آزمایشگاهی قابل دسترسی است.
 


Page Generated in 0/0066 sec