printlogo


کد خبر: 146557تاریخ: 1394/7/13 00:00
سلامت

قائم‌مقام وزیر بهداشت عنوان کرد
تکذیب شیوع ویروس کرونا
قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر شیوع ویروس کرونا در بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران را تکذیب کرد.  ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت  در این‌باره به فارس اظهار داشت: خبری که از شنبه‌شب مبنی بر شیوع ویروس کرونا در بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده کذب است و مورد تایید ما نیست.وی با اشاره به اینکه هیچ یک از حجاج با بیماری زمینه‌ای یا مجروح به بیمارستان رسول اکرم(ص) منتقل نشده‌اند، افزود: بیمارستان‌های خاصی برای حجاج بیمار و مجروح پیش‌بینی شده و تمام تمهیدات درباره جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در کشور انجام شده است. قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه علائم اصلی ابتلا به ویروس کرونا شبیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی شدید است، ادامه داد: حجاجی که دارای علائم مشکوک بیماری کرونا باشند را در بیمارستان‌های مشخص بستری می‌کنیم و از سایر زائران نیز درخواست کرده‌ایم به دلیل نهفتگی این بیماری طی 2 هفته از روبوسی مستقیم با خانواده و دوستان خودداری کرده و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند. حریرچی تاکید کرد تاکنون ابتلای هیچ زائری به کرونا تایید نشده است.

پوشش بهداشتی 10 میلیون حاشیه‌نشین تا 6 ماه
پیش‌بینی می‌کنیم طی 6 ماه آینده شبکه خدمات بهداشتی- درمانی برای 10 میلیون حاشیه‌نشین در کشور ایجاد شود. به گزارش«وطن امروز»، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر برای بیش از 30 میلیون نفر در مناطق روستایی بیش از 30 هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی داریم. هاشمی با اشاره به خدمات بهورزان و ماماها در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی - درمانی، اظهار داشت: در این مراکز دسترسی به پزشک نیز وجود دارد و علاوه بر خدمات ایمن‌سازی و واکسیناسیون، خدمات دارویی نیز به مردم ارائه می‌شود.  وی با اشاره به وجود 10 میلیون حاشیه‌نشین در کشور، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم طی 6 ماه‌آینده شبکه خدمات بهداشتی- درمانی برای همه آنها ایجاد شود. وزیر بهداشت در ادامه به کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی مردم طی 2 سال گذشته اشاره کرد و افزود: همه این اقدامات با همکاری سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های بین‌المللی و تجارب سایر کشورها صورت گرفته است. هاشمی با اشاره به اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه سلامت فاصله داریم، یادآور شد: امیدواریم طی 10 تا 15 سال آینده، نظام سلامت کارآمدی که انتظار داریم، محقق شود و سازمان یونیسف می‌تواند در ارتقای سلامت انسان‌ها بویژه کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر به ما کمک کند.

معاون وزیر بهداشت:
علامت استاندارد ملاک سلامت نیست
متولی سلامت فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، سازمان غذا و دارو است و استاندارد بودن یک فرآورده برای سالم بودن آن کفایت نمی‌کند. به گزارش «وطن امروز» رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت با بیان این مطلب گفت: بیشتر تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی که در شهریورماه با حکم سازمان غذا و دارو خطوط تولیدی آنها متوقف شده بود اصلاحات لازم را انجام داده‌اند و به تدریج با توجه به نتایج بازرسی‌های به عمل آمده و آزمایش‌های جدید، امکان ورود به بازار را خواهند یافت. وی ضمن انتقاد از مداخله نادرست استاندارد، اظهار داشت: متولی سلامت فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، سازمان غذا و دارو است و استاندارد بودن یک فرآورده برای سالم بودن آن کفایت نمی‌کند. دیناروند افزود: شرکت آب معدنی «دماوند» هم موظف شده اصلاحات لازم را انجام دهد که خوشبختانه با توجه به همکاری‌های واحد یادشده بزودی امکان تولید و توزیع آب آشامیدنی دماوند هم فراهم می‌شود.
 


Page Generated in 0/0054 sec