printlogo


کد خبر: 146574تاریخ: 1394/7/13 00:00
رویدادها

تصویری از خشونت مأموران آمریکایی در فیلم «سیکاریو»
فیلم سینمایی «سیکاریو» سپتامبر در سینماهای اروپا، آمریکا و کانادا اکران می‌شود. به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، فیلم سینمایی «سیکاریو» بازتابی از خشونت ماموران آمریکایی در برخورد با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک را روایت می‌کند. این فیلم پرحادثه و خشن به کارگردانی دنیس ویلنوو از بازی امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو و جاش برولین بهره می‌برد.  کارگردان کانادایی در افتتاحیه فیلم که چندی پیش در نیویورک برگزار شد درباره کاربرد خشونت در فیلم گفت: همیشه این وسوسه وجود دارد که خشونت را با خشونت جواب بدهیم اما می‌دانیم این چرخه ادامه پیدا کرده و به اشکال دیگری از خشونت دامن می‌زند. پس راه‌حل چیست؟ من راه‌حلی ندارم فقط سوال را مطرح می‌کنم. چطور باید با اهریمن بجنگیم؟ آیا برای مبارزه با هیولا ما هم باید هیولا بشویم؟ جاش برولین در نقش رئیس ماموران دولتی درباره سوال اصلی فیلم و مجاز بودن کاربرد خشونت علیه کارتل‌ها بیان کرد: در چارچوب فیلم که داستانی است بله! اما فکر نمی‌کنم کسی آن را به‌عنوان راه‌حلی برای وضعیت موجود نگاه کند. فکر نمی‌کنم این نکته فیلم است. هدف فیلم آگاه کردن وجدان نسبت به  واقعیت است، فیلم به واقعیت بسیار نزدیک است و به همان خشونت واقعیتی است که جریان دارد.

«کودکانه‌های سفید» در نگارخانه مهر برپا شد
«کودکانه‌های سفید» آثار تصویرگری با موضوع «کودکان فلسطینی» در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نمایش درآمد. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، در این نمایشگاه که از پنجشنبه هشتم مهرماه و در آستانه سالروز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی آغاز به کار کرده است، 20 اثر تصویرگری با موضوع کودکان فلسطینی در نگارخانه مهر به نمایش درمی‌آید و از کودکانی که در فراخوان مجله آفتابگردان، تصاویر خود را در کنار کودکان فلسطینی الصاق کرده بودند، تقدیر می‌شود.  در نمایشگاه «کودکانه‌های سفید» که تا 21 مهرماه از ساعت 8 تا 18 برپاست، 20 اثر که با تکنیک‌های مدادرنگی، آبرنگ، اکرلیک و دیجیتال خلق شده‌ به نمایش در می‌آید. این آثار حاصل تلاش 19 تصویرگر در ورک‌شاپ یک روزه تصویرگری با موضوع «همسبتگی با کودکان فلسطینی» است.
 
محافظه‌کاری هالیوود در نمایش فساد پلیس اف‌بی‌آی
«ویتی بولگر»، یکی از بدنام‌ترین جنایتکاران آمریکا که سوژه فیلم «توده سیاه» با بازی «جانی دپ» بود، از این بازیگر هالیوودی انتقاد و تأکید کرده، همان بهتر که «جانی دپ» نقش کلاهدوز دیوانه را بازی کند. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «توده سیاه» به کارگردانی «اسکات کوپر» (سازنده فیلم «قلب دیوانه»)، با بازی متفاوت «جانی دپ»، ماه گذشته در جشنواره ونیز و هفته گذشته نیز در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و اگرچه مورد استقبال منتقدان قرار گرفت ولی از سوی «ویتی بولگر» که داستان زندگی‌اش سوژه این فیلم بود، مورد توجه قرار نگرفته و سرزنش و انتقاد او را در پی داشته است. «بولگر» گفت: این فیلم نتوانسته توطئه و فساد نیروهای پلیس اف‌بی‌آی را به تصویر بکشد. در واقع این فیلم یک فانتزی بی‌اهمیت است.
 
«دست به نقد» بدون هرگونه توهین
کارگردان مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» گفت: در آیتم «هندوانه» به هیچ عنوان قصد توهین به برنامه خندوانه را نداشتیم.  به گزارش فارس، شهاب عباسی درباره جلوگیری از ساخت آیتم «هندوانه» در برنامه «دست به نقد» به دلیل توهین و تمسخر برنامه «خندوانه» گفت: قسمت‌هایی از آیتم هندوانه ضبط شده ‌است و در نوبت پخش قرار دارد. جلوی هیچ آیتمی گرفته نشده است و فقط زمان پخش آنها مشخص نیست.  وی ادامه داد: ما آیتم‌ها را ضبط کرده و به شبکه تحویل می‌دهیم. در نهایت هم آنها تصمیم می‌گیرند چه آیتمی در چه زمانی روی آنتن برود. اگر بنا بر حذف بود، مدیران شبکه نسیم خیلی صریح و روشن به ما می‌گفتند. وی با بیان اینکه ما به هیچ قیمتی حاضر به تخریب دیگران نیستیم، اظهار داشت: ما با جنبه شخصیتی افراد کاری نداریم و در طول سال‌های فعالیت‌مان هم با کسانی شوخی کرده‌ایم که یا آنها را می‌شناخته‌ایم یا دوست صمیمی ما بوده‌اند.  عباسی تاکید کرد: برنامه خندوانه از معدود برنامه‌هایی است که به صورت علمی بحث خنده را مطرح می‌کند و برنامه‌ای حرفه‌ای است و ما هرکس که باعث خنده دیگران شود را دوست داریم.


Page Generated in 0/0049 sec