printlogo


کد خبر: 146587تاریخ: 1394/7/13 00:00
چهارگوشه

پیشنهاد داعش
برای ائتلاف با ترکیه
برخی سایت‌های وابسته به گروه تروریستی داعش به‌تازگی نامه‌ای را منتسب به «ابوتراب الاندلسی» یکی از اعضای این گروه منتشر کردند که در این نامه خطاب به رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام شده از آنجایی که ترکیه برای داعش دروازه‌ای به سوی اروپا محسوب می‌شود، آنکارا باید در حملات این گروه علیه کردهای سوریه به داعش کمک کند تا هم ترکیه از خطر تقسیم و تجزیه رها شود و هم کردها نتوانند دولت خود را در شمال سوریه برپا کنند.

آرزوی ملاله یوسف‌زی برای نخست‌وزیر شدن
دختر 18 ساله پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد، امیدوار است روزی نخست‌وزیر کشورش شود. ملاله یوسف‌زی همچنین از تمایلش برای سفر به هند خبر داد. وی گفت: اگر مردم رای دهند امیدوارم بتوانم روزی نخست‌وزیر پاکستان شوم اما رویای من همچنان کمک به کودکان در زمینه آموزش و تحصیل است. من به فعالیت‌های خود ادامه خواهم داد و بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان الهام‌بخش من است.

تداوم بحران اقتصادی در ایتالیا
ایتالیایی‌های خسته از بحران اقتصادی، دیروز در پایتخت این کشور راهپیمایی کردند. براین اساس، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با برپایی تظاهرات گسترده در شهر رم، به ادامه مشکلات اقتصادی،کاهش خدمات عمومی، بیکاری و نبود امنیت شغلی و همچنین پرداخت نشدن حقوق‌ها اعتراض کردند. تظاهرکنندگان اعلام کردند ادامه تدابیر سختگیرانه اقتصادی مشکل ایتالیایی‌ها را بیشتر کرده است. به گفته معترضان ایتالیایی، کارگران و کارمندان بزرگ‌ترین قربانیان بحران مالی و اقتصادی در این کشور هستند.

استمرار حبس فرزندان مبارک
دادگاه کیفری قاهره بررسی اعتراض به حکم حبس جمال و علاء مبارک، پسران حسنی مبارک و درخواست برای آزادی آنها در پرونده معروف «کاخ‌های ریاست‌جمهوری» را به 12 اکتبر جاری موکول کرد. بنا بر این حکم، قرار است تا 12 اکتبر پسران حسنی مبارک همچنان در زندان بمانند. دادگاه کیفری قاهره مه گذشته حسنی مبارک و پسرانش را به 3 سال حبس و پرداخت جریمه محکوم کرد. حسنی مبارک پس از برکناری با اتهامات مختلفی روبه‌رو شد که در 2 پرونده مهم یعنی قتل تظاهرکنندگان و فروش گاز با بهای کمتر از قیمت جهانی تبرئه شد.

24 کشته در انفجارهای کاظمین
وزارت کشور عراق، شنبه‌شب از کشته شدن 24 تن و زخمی شدن 62 تن دیگر در 2 حمله انتحاری در شهر کاظمین خبر داد. در این خشونت‌ها ابتدا یک عامل انتحاری خود را در یک ایست بازرسی امنیتی شهر کاظمین منفجر کرد. انفجار دوم نیز در خیابان شلوغی در محله الحریه رخ داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید. تا عصر دیروز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجارها را برعهده نگرفته اما با توجه به ماهیت حملات احتمالا به دست داعش انجام شده است.

بازداشت 1366 تروریست  در لبنان
مقامات لبنانی روز شنبه از بازداشت یکی از عناصر تحت تعقیب به اتهام اقدامات تروریستی خبر دادند. روابط عمومی سازمان امنیت نیروهای امنیتی داخلی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌هایی درباره تردد یکی از عناصر تحت تعقیب که به اقدامات تروریستی در شهر بعلبک متهم است به دست آمد و پس از آن نیروهای امنیتی طی یک عملیات توانستند متهم «م-ر» ملقب به «ابو الاقرع» لبنانی‌تبار را بازداشت کنند. در همین حال ارتش لبنان اعلام کرد طی ماه گذشته 1366 نفر از اتباع مختلف به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی، تیراندازی، حمله به شهروندان، فروش مواد مخدر، سرقت و قاچاق و در اختیار داشتن تسلیحات نظامی بازداشت شدند.


Page Generated in 0/0056 sec