printlogo


کد خبر: 146679تاریخ: 1394/7/15 00:00
آیا گزارش کمیسیون امنیت ملی هم به سرنوشت کمیسیون برجام دچار خواهد شد؟
دموکراسی یعنی همین!

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام درباره دلایل صدور بیانیه‌ای علیه گزارش این کمیسیون توسط وی و برخی دیگر از نمایندگان، توضیحاتی ارائه کرد. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با مهر درباره علت انتشار بیانیه‌ای از سوی وی و 4 نماینده دیگر عضو کمیسیون برجام علیه گزارش تهیه شده در این کمیسیون، گفت: ما معتقد بوده‌ایم باید برداشت خودمان را مبتنی بر منافع ملی در گزارش پایانی بیاوریم و چیزی ننویسیم که مثلاً فردا آمریکایی‌ها یا آژانس اگر خواستند برای بازرسی از مراکز نظامی ما بیایند و ما مخالفت کردیم، بگویند این گزارش رسمی مجلس شماست که گفته جمع‌بندی ما این است که آژانس می‌تواند از مراکز نظامی بازدید کند. بروجردی اضافه کرد: ما تاکید داشتیم نکات مثبت را هم باید در کنار نکات منفی بیاوریم که مردم فکر نکنند برجام فقط یک تابلوی سیاه است و سفیدی ندارد؛ بنابراین نکات مثبت را در
۱۶۵ عنوان آوردیم. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برای تهیه گزارش یک فرآیند رسمی با رأی‌گیری طی شده، بنابراین آیا بهتر نبود اعتراض نیز در همان فرآیند انجام می‌شد، تصریح کرد: ما اعتراض کردیم اما نتیجه نداد. بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا این حق را برای بقیه هم قائل هستید که اگر اعتراض‌شان در کمیسیون نتیجه نداد، بیانیه صادر کنند؟ اظهار داشت: بله، دموکراسی یعنی همین!
به گزارش «وطن امروز»، این اظهارات عجیب بروجردی درحالی است که او تا پایان جلسه جمع‌بندی کمیسیون برجام در این کمیسیون ماند و در رأی‌گیری نیز شرکت کرد. از سوی دیگر آنچه او تحت عنوان 165 دستاورد برجام می‌گوید نیز بیشتر شبیه حوک است و مشخص است که این دستاوردهای هپروتی، کاملا از بیرون در اختیار این 5 نماینده قرار گرفته است. از سوی دیگر اینکه رئیس کمیسیون امنیت ملی معتقد است می‌توان علیه تصمیمات جمعی شورش کرد و وجاهت این تصمیمات جمعی را زیر سوال برد و به آن تهمت زد؛ قاعدتا منجر به بدعتی خواهد شد که اساسا دیگر تصمیمات کمیسیون امنیت ملی را نیز زیر سوال می‌برد. به عبارتی، اگر همزمان با اعلام نظر کمیسیون امنیت ملی درباره طرح یک فوریتی اجرای برجام تعدادی از اعضای این کمیسیون بیانیه بدهند و این اقدام کمیسیون را یک اقدام حزبی - انتخاباتی با توصیه دولت بدانند، آیا او یعنی علاء‌الدین بروجردی از این اقدام ناراحت نمی‌شود؟ به هر حال اگرچه جریان منتقد برجام را افرادی متدین و اخلاق‌مدار تشکیل می‌دهند و قاعدتا هرگز حاضر به ارتکاب چنین اقدام زشتی نمی‌‌شوند اما رئیس کمیسیون امنیت ملی باید بداند بدعهدی و ایجاد بدعت اگر قرار باشد مترادف با دموکراسی قلمداد شود، باید در دموکراسی را گل گرفت!
 


Page Generated in 0/0051 sec