printlogo


کد خبر: 146685تاریخ: 1394/7/15 00:00
اخبار

آخوندی ابقا شد
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی دیروز سه‌شنبه برگزار شد و در نهایت نمایندگان با 72 رای موافق، 175رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 252 رای اخذشده با برکناری وزیر راه‌وشهرسازی مخالفت کردند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی جنتی وزیر ارشاد، فانی وزیر آموزش‌وپرورش، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، زنگنه وزیر نفت و محمدرضا صادق نیز در جلسه علنی دیروز حضور داشتند. بر این اساس وزیر راه‌وشهرسازی همچنان در کسوت وزارت باقی می‌ماند.

رئیس‌جمهور 8 عضو شورای رقابت را منصوب کرد
رئیس‌جمهور در احکام جداگانه‌ای و به‌پیشنهاد معاون خود 8 عضو شورای رقابت را منصوب کرد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در احکام جداگانه‌ای و به‌پیشنهاد معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیران امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و صنعت، معدن و تجارت، 8 عضو شورای رقابت را منصوب کرد. این اعضا برای یک دوره 6 ‌ساله و در چارچوب ماده 53 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، منصوب شدند. رئیس‌جمهور به ‌پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا شیوا و فرهاد خداداد کاشی را به‌عنوان صاحب‌نظر اقتصادی و سیدابوالفضل فاطمی‌زاده را به‌عنوان متخصص در امور مالی به عضویت شورای رقابت منصوب کرد. روحانی همچنین به‌پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراهیم بهادرانی و سیدمحمد روحانی‌پور را به‌عنوان صاحب‌نظر در امر تجارت و مهندس احمد دوست‌حسینی را به‌عنوان صاحب‌نظر در امر صنعت، به عضویت شورای رقابت منصوب کرد. رئیس‌جمهور همچنین به‌پیشنهاد وزیر دادگستری، ولی رستمی را به‌عنوان حقوقدان و احمد داوودی را به‌پیشنهاد معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌عنوان صاحب‌نظر در خدمات زیربنایی در شورای رقابت، برگزید.

خودروفروشان تغییر شغل دادند
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام کرد، تشدید رکود بازار خودرو به تعطیلی یا تغییر شغل تعدادی از نمایشگاهداران منجر شده است. غلامحسین قاسمیان در گفت‌وگو با تسنیم، با بی‌سابقه دانستن رکود بازار خرید و فروش خودرو، اظهار داشت:
6 ماه از سال گذشته است و نمایشگاه‌داران با رکود خرید و فروش خودرو به مرز تعطیلی رسیده‌اند. برخی هم تقاضای تغییر شغل خود را به اتحادیه ارسال کرده‌اند. وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه و مالیات نمایشگاه‌داران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، افزود: طی یک ماه گذشته شرکت‌های خودروساز طرح‌های مختلفی را برای تحریک تقاضا در بازار انجام دادند اما هنوز هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده است. رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان اتومبیل اضافه کرد: نمی‌دانم چرا مسؤولان فکری به حال بازار خودرو نمی‌کنند! رکود بازار امکان پرداخت مالیات‌ها را از فروشندگان گرفته است اما سازمان امور مالیاتی بدون توجه به این موضوعات هر 3  ماه مالیات‌های خود را مطالبه می‌کند.

شاخص بورس 23 واحد افت کرد
در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس 23 واحد افت کرد. به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه دادوستد 365 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 86 میلیارد تومان در 25 هزار نوبت به ثبت رسید و شاخص بورس با افت 23 واحدی در کانال 61 هزار و 209 واحد متوقف شد. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز دیروز روز منفی را سپری کردند به طوری که شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) 9 واحد، کل (هموزن) 38 واحد، قیمت(هموزن) 33 واحد، آزاد شناور 132 واحد و شاخص بازار اول 65 واحد افت کردند و شاخص بازار دوم 223 واحد مثبت شد.در بازارهای فرابورس ایران نیز با جابه‌جایی 84 میلیون ورقه به ارزش 41میلیارد تومان در 35 هزار نوبت، آیفکس 9/4 واحد رشد کرد و در ارتفاع 663 واحد قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0065 sec