printlogo


کد خبر: 146701تاریخ: 1394/7/15 00:00
ضرورت برندسازی صنعت مبلمان برای کسب ارزآوری هنگفت

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت مبلمان ایران 20 هزار میلیارد تومان گردش و
20 درصد اشتغال کشور را برعهده دارد، گفت: با تغییر شکل صنعت به کارخانه‌های بزرگ و دارای برند می‌تواند علاوه بر ارزآوری بیشتر، فرهنگ ایرانی را نیز به دنیا انتقال دهد. محسن جلال‌پور در هشتمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، دکوراسیون و صنایع وابسته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا‌وسیما اظهار کرد: در پساتحریم شرایط خاصی برای کشور ایجاد شده است که برای بهره‌گیری از آن باید توجه خاصی داشت. صنعت مبلمان با ویژگی‌های خاص خود یکی از صنایعی است که می‌تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بردارد. وی خاطرنشان کرد: مبلمان به دلیل اینکه در کنار صنعت به هنر نیز گره خورده است می‌تواند فرهنگ ما را نیز به جهان منتقل کند. جلال‌پور تصریح کرد: کشور ایران
8 هزار سال در این صنعت قدمت دارد و با توجه به اینکه 2500 سال پیش همه سردمداران کشور ما در عکس‌های باقیمانده بر مبلمان تکیه می‌زنند نشان از تاریخی بودن فرهنگ و تاریخ ما در این بخش دارد. وی افزود: 10 درصد صنعت کشور مربوط به صنعت مبلمان است. وی با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی مبلمان در کشور گفت: برای فراهم کردن مسیر صادرات صنعت مبلمان باید به برندسازی در این بخش توجه بیشتری شود.


Page Generated in 0/0063 sec