printlogo


کد خبر: 146708تاریخ: 1394/7/15 00:00
رویدادها

استفاده از ظرفیت‌های معنوی در جشنواره امام رضا (ع)
سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه هر نشستی که به نام امام رضا (ع) و ائمه اطهار برگزار می‌شود، براساس باورهای دینی ما عبادت محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم با استفاده از دستاوردهای گذشته جشنواره چهاردهم را بهتر از جشنواره‌های پیشین برگزار کنیم. جعفری با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) یک ظرفیت عظیم برای کشور است که همه نهادها از مجلس شورای اسلامی، دولت، دستگاه‌های اجرایی،نهادهای مردمی، همه و همه در آن ایفای نقش می‌کنند، یادآور شد: دهه کرامت، روز بزرگداشت امامزادگان، روز بزرگداشت احمدبن‌موسی شاه چراغ(ع) و... از دستاوردهای جشنواره امام رضا(ع) است و امروز فرهنگ رضوی در متن فرهنگ کشور جاری است و مراجع عظام، علما، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و... به این جشنواره عنایت ویژه دارند.  وی ادامه داد: چنین جریانی نیاز به آسیب‌شناسی و مراقبت دارد تا در آینده بتواند به طور صحیح به حیات خود ادامه دهد. مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به فرمایشی از آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی مبنی بر اینکه «هیچ موجودی از موجود دیگری راضی نمی‌شود مگر به واسطه امام رضا(ع) و هیچ راضی و مرضی به مقام رضوان نمی‌رسد مگر به وساطت امام هشتم(ع)»؛ اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که ما یکی از مجاری اجرای یکی از اساسی‌ترین کارها که همان ترویج فرهنگ دینی است، باشیم. جعفری گفت: جشنواره امام رضا (ع) محمل سالانه‌ای است که ارادتمندان به ساحت امام رضا(ع) را دور هم جمع می‌کند تا آنها از طریق این جشنواره مکنونات و ارادات قلبی خود به امام رضا (ع) را نشان دهند.

قیام دوباره اهالی تئاتر به احترام شهدای غواص
نمایش «یک از 175» به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری با موضوع شهدای غواص از 23 مهرماه در تالار محراب روی صحنه خواهد رفت.  به گزارش تسنیم، این نمایش براساس داستان زندگی یکی از 175 غواص شهید است که با شعر و دلنوشته‌های حامد هوشیاری به نگارش درآمده است.  به گفته حامد هوشیاری، این نمایش تقدیم می‌شود به آنان که «با دست بسته رفتند تا دستانمان باز باشد و چشمانمان بیدار. سر به زیر خاک بردند تا سربلند باشیم و امروز که سربلند و بیداریم به یادشان باشیم».

پایان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بزرگداشت مرضیه برومند به کار خود پایان داد. به گزارش تسنیم، در ابتدای مراسم مدیرکل ارشاد همدان اظهار داشت: 480 هنرمند داخلی و خارجی در قالب 48 گروه نمایشی در بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، دانش‌آموزی، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی حضور یافتند. در ادامه این مراسم از شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل جشنواره تجلیل شد و 4 تن از داوران به روی سن آمدند و منتخب هیأت داوران را در بخش کودک و نوجوان اعلام کردند.

همنشینی با دانایی در «نقد تئاتر»
از جمله برنامه‌های جدید و ارزنده شبکه چهارم سیما که نگاهی نقادانه به مقوله نمایش دارد، برنامه «نقد تئاتر» بوده که هر هفته شنبه‌ها ساعت ۲۳ پخش می‌شود. برنامه «نقد تئاتر» با محوریت نقد و بررسی نمایش‌های شاخص روی صحنه تلاش می‌کند فضای مورد نیاز برای دانش و اطلاعات در حوزه تئاتر را برای علاقه‌مندان و هنرمندان این حوزه گسترده‌تر کند و شرایطی فراهم آورد تا با کمک به بهبود مناسبات و کیفیت آثار تئاتری، مخاطبان گسترده‌تری برای این هنر فرهنگساز جذب شود.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری:
حکمی مبنی بر برکناری دریافت نکرده‌ام
حسین مسافرآستانه، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری که این روزها عده‌ای برکناری وی را زمزمه می‌کنند، تاکید کرد حکمی مبنی بر برکناری دریافت نکرده و به این شایعات توجهی نمی‌کند.  به گزارش مهر، حسین مسافرآستانه که دبیری جشنواره بین‌المللی فیلم «یاس» را هم برعهده دارد درباره وضعیت شبکه نمایش خانگی افزود: شبکه نمایش خانگی، حوزه‌ای بسیار وسیع است و هیچ حوزه‌ای در سینما به اندازه نمایش خانگی نیاز به فیلم ندارد و نیاز ما به تولید در این حوزه بسیار بالاست.


Page Generated in 0/0059 sec