printlogo


کد خبر: 146772تاریخ: 1394/7/16 00:00
اخبار

وقتی «دلقک صهیونیست‌‌ها» سوژه آثاری خلاقانه می‌شود!
نتانیاهو هنوز به اقداماتی که بسیاری آن را «مضحک» می‌دانند در صحن علنی سازمان ملل ادامه می‌دهد که آخرین آنها اجرای سکوت 44 ثانیه‌ای در حین سخنرانی‌اش بود که موجب مضحکه و دستمایه تمسخر بسیاری از مردم در جهان شده است، چنانکه رسانه‌های دنیا این حرکت او را «غیرمعمول» خوانده و برخی این رفتار را مضحک توصیف کردند البته سابقه اجرای آثاری مضحکانه از سوی «دلقک صهیونیست‌‌ها» در این سال‌ها به کرات ملاحظه شده و پیش از این در سال 2012 با نمایش دادن یک نقاشی در صحن سازمان ملل مدعی شده بود ایران در حال ساخت بمب هسته‌ای است که این مساله بارها و بارها با تمسخر مردم دنیا روبه‌رو شد. برخی مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی با اینکه با حمایت دولت او در این سرزمین‌ها زندگی می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی او را فردی ساده‌لوح و عصبانی خوانده و درباره عدم تعادل رفتاری و روانی او حرف می‌زنند و رفتار او را ضربه‌زننده به اقتدار خود می‌دانند. حالا بعد از اجرای پروژه سکوت نتانیاهو تعدادی از تولیدکنندگان ویدئو از سراسر دنیا در حال ساختن نسخه‌های خودساخته‌ای از این اتفاق هستند و روی سکوت 44 ثانیه‌ای نتانیاهو موسیقی‌های مرتبط یا جملاتی را قرار داده‌اند، چنانکه یکی از کاربران شبکه یوتیوب فیلمی را آپلود کرده است که در آن به‌جای سکوت نتانیاهو، موسیقی «صدای سکوت» اثر پل سایمون و آرت گارفانکل، اعضای گروه موسیقی معروفی در دهه 60 و 70 میلادی قرار داده شده است. همچنین ویدئویی نیز با آهنگ مجموعه تلویزیونی «زیاد ذوق‌زده نشو» که لری دیوید در آن نقش‌آفرینی کرده، تولید شده است.

برگزاری اولین جشنواره شعر و ترانه «علی‌اصغر(ع)، مسیح حسین(ع)»
اولین جایزه ماه شعر و ترانه کساء با عنوان «علی‌اصغر، مسیح حسین(ع)» برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، موسسه فرهنگی و هنری کساء اولین جایزه ماه شعر و ترانه کساء را با عنوان «علی‌اصغر، مسیح حسین» با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان هنری اوج، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار می‌کند.  محورهای این برنامه در قالب‌های حسین(ع) حیات شیعه و علی‌اصغر(ع) حیات کربلا، علی‌اصغر(ع) سند مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع)، تقبیح کودک‌کشی، بی‌رحمی و خشونت و حضرت علی‌اصغر(ع) مسیح حسین(ع) است. بخش‌‌های این مسابقه در قالب ترانه و شعر کلاسیک است و جوایز نفیسی برای این مسابقه درنظر گرفته‌ شده است. شرایط شرکت در این مسابقه این است که شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 3 اثر ارسال کند و آثاری که در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده‌اند از دور رقابت حذف خواهند شد و هر 4 رباعی و دوبیتی یک اثر محسوب می‌شود. مهلت ارسال آثار تا تاریخ 20 مهرماه است و 24 مهر/ 2 محرم‌الحرام 1437 در همایش شیرخوارگان حسینی اختتامیه آن برگزار می‌شود.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی:
دانشگاه مستقل هنرهای سنتی باید شکل بگیرد
مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی گفت: آموزش هنرهای سنتی و انتقال آن به نسل جوان، ضرورتی است که باید به آن توجه شود؛ از این‌رو لازم است دانشگاه مستقلی برای این رشته شکل بگیرد.   به گزارش مهر، عبدالمجید شریف‌زاده، مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی از ضرورت شکل‌گیری دانشگاه هنرهای سنتی و توجه به آموزش خبر داد و گفت: دانشگاه‌های فعلی نه دوره‌های آموزشی لازم را دارند و نه استادان باتجربه ضروری است متولیان فرهنگی و مسؤولان معاونت صنایع‌دستی به این مساله توجه کنند و به مساله آموزش اهمیت دهند.

به دنبال مدیرانی با دغدغه انقلاب
انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینمای دفاع‌مقدس گفت: در سینمای ما تولید کم شده است. باید به سمتی حرکت کنیم که جوانان را وارد بدنه کهنسال سینما کنیم و مدیرانی می‌توانند به‌درستی در این مسیر گام بردارند که دغدغه انقلاب داشته باشند تا بتوانند در یک حوزه تغییرات درستی را به وجود بیاورند. به گزارش فارس، انسیه شاه‌حسینی افزود: باید مخاطبان خود را بشناسیم و بدانیم اثری که می‌سازیم از چه رسانه‌ای پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec