printlogo


کد خبر: 146784تاریخ: 1394/7/16 00:00
چهارگوشه

تظاهرات مقابل نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل
معترضان به اقدامات جنایت‌آمیز رژیم صهیونیستی مقابل نمایندگی اسرائیل نزد سازمان ملل در نیویورک تظاهرات کردند. به گزارش تسنیم، گروهی از معترضان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در نیویورک در تظاهراتی با عنوان «روز خشم» علیه خشونت‌های نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان شرکت کردند. آنها شامل گروه‌های بسیاری از جمله شماری از نهادهای دانشجویی بودند که مقابل نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل تجمع کرده بودند. معترضان با تکان دادن پرچم‌های فلسطین و همچنین دستنوشته‌های ضداسرائیلی تجاوز اخیر تل‌آویو در فلسطین اشغالی را محکوم و از جریان مقاومت حمایت کردند.

یمن اسکاد را ارتقا داده و بومی کرده است
نایب رئیس شورایعالی انقلاب یمن با تأکید بر اینکه ادعای انهدام توان موشکی یمن خنده‌دار است، گفت: «ما موشک‌های اسکاد خود را ارتقا و افزایش برد داده‌ایم». نایف قانص از شخصیت‌های مطرح و مؤثر در انقلاب یمن است که در قالب هیات شورایعالی انقلاب به تهران سفر کرده است به خبرگزاری تسنیم گفته است: «توان موشکی یمن استوار بر موشک‌های اسکاد و توچکاست که هر دو متعلق به کشور روسیه هستند اما بهتر است بدانید که مردم و انصارالله توان‌شان را روی موشک‌ها متمرکز نکرده‌اند، بلکه مردم ما در ابتدا به‌اعتقاد خداوند متعال و سپس نیروی زمینی متکی هستند و عربستان سعودی نیز این را به‌خوبی می‌داند لذا هیچ کاری در حوزه پیشروی زمینی نمی‌تواند انجام دهد. البته اینکه ما توان‌مان را روی موشک‌ها متمرکز نکرده‌ایم به‌معنای این نیست که توجهی به بحث موشکی نداریم، خیر! ما توان موشکی خودمان را ارتقا داده‌ایم و هم‌اکنون خودمان با توان متخصصان و جوانان یمنی، موشک تولید می‌کنیم و همین الآن در حال تولید موشک‌هایی به‌نام «نجم الثاقب» و «زلزال» هستیم که موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شوند».

پیشروی ارتش عراق به سمت الرمادی
نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی عراق با درهم شکستن دژهای دفاعی داعش، پیشروی به سمت مرکز شهر الرمادی، مرکز استان الانبار را از چندین محور آغاز کردند.  فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش به همراه نیروهای مردمی و عشایر به پیشروی به سمت مرکز شهر رمادی ادامه داده و خطوط دفاعی داعش را در اطراف شهر منهدم کردند. نیروهای عراقی از جمعه گذشته شهر رمادی را محاصره کرده‌اند تا بتوانند به سمت مرکز این شهر پیشروی کنند.

واکنش پزشکان بدون مرز به فرافکنی پنتاگون:
اظهارات فرمانده آمریکایی خنده‌دار است
واکنش‌های خشمگینانه پزشکان بدون مرز به فرافکنی مقامات آمریکایی درباره جنایت قندوز ادامه دارد. پس از حمله هوایی هفته گذشته  جنگنده‌های آمریکایی به بیمارستان شهر جنگ‌زده قندوز در شمال شرقی افغانستان 22 نفر از بیماران و کادر درمانی سازمان جهانی پزشکان بدون مرز کشته شدند که 2 کودک هم در میان قربانیان بود. پنتاگون در ابتدا مسؤولیت این حمله را پذیرفت و آن را اشتباهی خواند ولی بعد «برایان تریبوس» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گناه را به گردن نیروی هوایی افغانستان انداخت که درخواست حمله به بیمارستان را ارائه داده بود. موسسه جهانی پزشکان بدون مرز در نخستین واکنش رسمی این حمله را نوعی جنایت خواند و حالا «مینی نیکلای» مقام ارشد اجرایی این موسسه، در ژنو، پایتخت سوییس تصریح می‌کند اظهارات جان کمپبل، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان مبنی بر به اشتباه هدف قرار گرفتن بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز خنده‌دار است. او همچنین می‌گوید:«بیمارستان پزشکان بدون مرز از 4 سال قبل تاکنون در این منطقه از قندوز وجود دارد و موقعیت آن برای مردم مشخص بود بنابراین اگر درباره این حمله توضیح داده نشود، موسسه جهانی پزشکان بدون مرز این اقدام را جنایت جنگی می‌داند». نیکلای گفت کارمندان بیمارستان صدای شلیک یا انفجار را نیز نشنیدند که حاکی از حضور افراد مسلح در بیمارستان باشد. در ضمن بیمارستان محافظ داشت و به وسیله دیوارهای پیش ساخته محافظت می‌شد. در عین حال در بیمارستان تنها پزشکان و بیماران حضور داشتند که در پی این حمله تعدادی از آنها
کشته و زخمی شدند.

 


Page Generated in 0/0055 sec