printlogo


کد خبر: 146825تاریخ: 1394/7/18 00:00
نبض جامعه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد
آسیب دیدگی 30درصد خانواده‌های ایرانی
در حال حاضر در کشور ۳۰ درصد خانواده‌ها آسیب‌دیده، ۴۰ درصد در معرض آسیب و ۳۰ درصد نیز خانواده‌های بالنده هستند. عباس قائد رحمت، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره چالش‌هایی که هم‌اکنون در خانواده‌های ایرانی در زمینه انسجام خانواده وجود دارد، اظهار داشت:  خانواده‌های بسیاری اکنون از هم گسیخته هستند، بسیاری از زندگی‌ها منجر به طلاق می‌شود و عده‌ای نیز با یکدیگر زندگی می‌کنند بدون آنکه وظایف خانوادگی را نسبت به هم انجام دهند. این نماینده مجلس به مهر گفت: در حال حاضر در کشور ۳۰ درصد خانواده‌ها آسیب‌دیده، ۴۰ درصد در معرض آسیب و ۳۰ درصد نیز خانواده‌های بالنده هستند. در حقیقت بر این اساس ۴۰ درصد از خانواده‌های ایرانی در شرایطی قرار دارند که نیازمند کمک هستند؛ باید به آنها آموزش لازم فرهنگی داده شود و مسائل و مشکلات اقتصادی آنها مانند بیکاری که منجر به فروپاشی خانواده می‌شود، حل شود.

باران پایتخت را شست
روز گذشته و به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان‌های شمالی کشور که موجب بروز سیل در استان مازندران شد، آسمان پایتخت نیز تحت تاثیر این سامانه، باران سیل‌آسا و رعد و برق را تجربه کرد. به گزارش«وطن‌امروز»،
بعد از ظهر روز جمعه در اثر تداوم فعالیت سامانه بارشی، آسمان تهران بارانی شد و وقوع رگبار و رعد و برق و بارش‌های سیل‌آسا باعث غافلگیری پایتخت‌نشینان شد. براساس این گزارش، بارش رگباری و شدید باران در تهران که گاهی با ریزش تگرگ هم همراه شد باعث آب‌گرفتگی معابر و کندی عبور و مرور در این کلانشهر شد. براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی وقوع رگبار و بارش پراکنده باران در پایتخت همراه با وزش باد و توفان بود که در برخی مناطق سرعت وزش باد به 70کیلومتر در ساعت رسید. این در حالی است که با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌ها در مناطق شمالی کشور طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت تا جایی که سازمان هواشناسی نسبت به طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در  این استان‌ها هشدار داده است. سازمان هواشناسی اعلام کرد: به سبب تداوم فعالیت سامانه بارشی طی روز شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و نیمه شمالی خراسان شمالی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec