printlogo


کد خبر: 146830تاریخ: 1394/7/18 00:00
چهره‌ها

فیلمی برای تکریم مادران شهید
فیلم سینمایی «خاکستر و برف» ساخته روح‌الله سهرابی که از 28 شهریور در سینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآمده است، روز دوشنبه هفته جاری پذیرای مادران گرانقدر شهید می‌شود. در این مراسم علاوه بر مادر شهید داوود منصوری که در فیلم «خاکستر و برف» حضوری چنددقیقه‌ای دارد، عوامل اصلی فیلم از جمله تهیه‌کننده، کارگردان و برخی بازیگران فیلم نیز حضور خواهند داشت. سهرابی، قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس و کارگردان متعهد سینمای ایران در جدیدترین ساخته‌اش با محور قرار دادن مادری چشم‌انتظار فرزندش سعی داشته ارادت خود را به خانواده‌های معظم شهدا نشان دهد. فیلم «خاکستر و برف» با توجه به مضمون ارزشی و دفاع‌مقدسی و ساختار قابل دفاع توانسته است در همین اکران محدود، نقد‌ها و اظهارنظرهای مثبت بسیاری را به خود جلب کند. «خاکستر و برف» داستان احسان است که پس از 25 سال به ایران بازمی‌گردد تا با بهترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون او است برای آخرین بار تجدید دیدار کند. همین مساله اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند. اولین ساخته سهرابی با نام «محدوده ابری» هم هنوز به اکران درنیامده است.
ایفاگر نقش تروریست
سعید راد در فیلم سینمایی «مترو» به کارگردانی بهنود محمدپور به نقش تروریست درمی‌آید. موضوع این فیلم درباره ترور دانشمندان هسته‌ای بوده و بهروز افخمی به عنوان مشاور فیلمنامه‌نویس و کارگردان با آن همکاری می‌کند. بهنود محمدپور درباره فیلم مترو گفت: پروانه ساخت فیلم صادر شده و اکنون مشغول انتخاب عوامل و مراحل پیش‌تولید هستیم و اگر برنامه‌ریزی‌هایمان به خوبی پیش برود، نیمه دوم آبان شروع به فیلمبرداری خواهیم کرد و سعید راد نیز در نقش تروریست جلوی دوربین خواهد رفت. داستان فیلم مترو با ترور دانشمند هسته‌ای آغاز می‌شود و داستان از دید سوم شخص و رسانه‌ها دنبال می‌شود تا اینکه داستان فیلم در مترو به پایان می‌رسد. سعید راد که پس از انقلاب با فیلم پرفروش «عقاب‌ها» در یادها مانده است در چند سال اخیر در فیلم‌های عظیم و استراتژیکی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های «دوئل» و «چ» اشاره کرد. با توجه به چهره خشن و صدای گرفته سعید راد به نظر می‌رسد انتخاب نقشی منفی در پروژه‌ای جاسوسی برایش مناسب باشد و باید منتظر اکران این فیلم و نتیجه آن ماند.
پول‌های کثیف در تیررس کارگردان
مجتبی راعی، کارگردان اخلاقگرای سینمای ایران قصد دارد در صورت وجود شرایطی مناسب فیلم «پول کثیف» را جلوی دوربین ببرد. با توجه به موضوع حساس پول‌های کثیف در جامعه و وجود رانت‌خواران و صاحبان بانفوذ تجاری در گردش مالی که منجر به ایجاد شرایطی نابرابر در جامعه شده است، سال‌هاست کارگردان آثار متعهدانه سینما را بر آن داشته که فیلمی با این موضوع بسازد. مجتبی راعی در یادداشت خود در روزنامه سینما با توضیح این مطلب نوشت: «متاسفانه پول کثیف در جامعه می‌چرخد و نتایج نامطلوبی به همراه می‌آورد». نگارش فیلمنامه «پول کثیف» تمام شده و راعی در انتظار جذب سرمایه‌گذار برای ساخت آن است. پیش از این سازنده فیلم «ترنج»، فیلمنامه‎ای با عنوان «طاووس مست» نوشته بود و صحبت‎هایی برای تولیدمشترک این فیلم با کشور ترکیه انجام شد که هنوز وضعیت آن هم مشخص نیست. راعی با اشاره به شرایط نامناسب برای ساخت آثاری ارزش‌مدارانه از وجود نابرابری در وضعیت تولید آثار گله‌مند بوده و وضعیت فعلی را چندان مناسب برای فعالیت فیلمسازان متعهد نمی‌داند. کارگردان فیلم «صنوبر» ساخت فیلم «پول کثیف» را ادامه‌ای بر دغدغه‌های خود می‌داند.
«قاتل اهلی» به جشنواره فجر می‌آید
مسعود کیمیایی در ادامه سینمای مختص به خود، منتظر صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «قاتل اهلی» توسط سازمان سینمایی است. به گزارش سینماپرس، این کارگردان پیشکسوت در این باره گفت: می‌خواهم این فیلم را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی کنم. پس از ساخت «متروپل» چندین فیلمنامه را برای ساخت آماده کردم که متأسفانه به دلایل مختلف از جمله عدم مساعدت برخی افراد امکان ساخت آنها فراهم نشد و این روزها امیدوارم بتوانم جدیدترین فیلم سینمایی‌ام را جلوی دوربین ببرم. کیمیایی سپس با تأکید بر اینکه «قاتل اهلی» فیلمی اجتماعی است، اظهار داشت: قطعاً در این اثر سینمایی نیز همان دیدگاه و تفکرات قبلی من وجود دارد چرا که بنده به‌عنوان یک فیلمساز بر یک اندیشه استوار بوده‌ام و مایل نیستم تغییر دیدگاه دهم. این کارگردان خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف ساخت این فیلم به‌درستی روشن نشده اما خوشبختانه دبیر این دوره از جشنواره بشدت پیگیر این است که جدیدترین فیلم من در جشنواره رونمایی شود. کیمیایی ادامه داد: این فیلم درباره آدم‌هایی است که در فقر مالی به سر می‌برند و به ثروتمند شدن می‌اندیشند.


Page Generated in 0/0107 sec