printlogo


کد خبر: 146831تاریخ: 1394/7/18 00:00
بازتاب اکران ارزنده فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در رسانه‌های ایتالیا
نمایش تصویر زیبایی از اسلام برای دیده جهانیان

آخرین اثر سینمایی مجید مجیدی، در مطبوعات ایتالیا بازتاب گسترده‌ای داشته است و رسانه‌های این کشور از این فیلم به عنوان یک موفقیت نام برده‌اند. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، با توجه به اهمیت فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» و حضور عوامل فنی ایتالیایی در این اثر، رسانه‌های این کشور اقدام به پوشش خبری آن کردند که در ادامه می آید.
خبرگزاری اسکانیوز ایتالیا
فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته بزرگ‌ترین کارگردان ایرانی، داستان پیامبر اسلام(ص) را از تولد تا 13 سالگی تعریف می‌کند. هدف مجیدی در این فیلم، شکستن تصویر خشونت‌آمیزی است که در افکار عمومی از اسلام ارائه می‌شود و گروه‌های تروریستی مسلح افراطی مانند داعش خود را به این دین نسبت می‌دهند.
مجیدی در این فیلم به دنبال اتحاد میان اهل سنت و شیعیان در تمام جهان از عراق تا یمن تا سوریه است و نه تفرقه میان آنها. این فیلم با بودجه‌ای 34 میلیون یورویی ساخته شده و پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود. برای صحنه‌سازی در این فیلم، در منطقه‌ای در جنوب تهران، شهر مکه آنگونه که 1400 سال پیش بود، ساخته شد.
 نشریه لترا 43
فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» پرهزینه‌ترین فیلمی بوده که تاکنون در ایران ساخته شده است. فیلمی که برای ساخت آن 5 سال وقت و 50 میلیون دلار هزینه شده است. این نخستین فیلمی است که زندگی پیامبر اسلام(ص) را بدون اینکه هرگز چهره او نشان داده شود، تعریف می‌کند. این فیلم از روز پنجشنبه 27 آگوست در سینماهای ایران اکران شده است. مجیدی اظهار کرد که با کارشناسان دینی اهل تشیع و تسنن از مراکش تا عراق برای ساخت این فیلم مشورت کرده است. در حالی که نخستین مشاجرات در جهان اهل سنت صورت گرفت و رئیس دانشگاه الازهر در قاهره خواستار آن شد تا این فیلم اکران نشود. عربستان‌سعودی نیز درصدد بایکوت این فیلم بوده و قطر در حال ساخت یک فیلم دیگر از دیدگاه اهل سنت است. 3 ایتالیایی نیز در این فیلم در بخش‌های تصویربرداری، مونتاژ و گریم کار کرده‌اند.
 سایت خبری آفاری ایتالیانی
در ایران، فیلم زندگانی حضرت محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی به نمایش درآمده و با موفقیت همراه شده است. در بیش از 140 سالن سینما در ایران این فیلم روی پرده رفته و با موفقیت زیادی روبه‌رو بوده است. یکی از بزرگ‌ترین سینماگران ایرانی زندگانی پیامبر اسلام(ص) را از بدو تولد تا سن 13 سالگی به تصویر کشیده است. یکی از تماشاگران این فیلم در مصاحبه با خبرنگار این سایت گفته است: این کارگردان ایرانی مسلمان، فیلمی ساخته که در آن به پیروان هیچ دینی اهانت نمی‌شود و توانسته تصویر زیبایی را از اسلام به جهانیان ارائه کند.
سایت خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا
در ساخت این فیلم بهترین‌ها دست داشته‌اند؛ از مدیر فیلمبرداری گرفته تا عکاس صحنه و طراح لباس، همگی از بین بهترین‌ها انتخاب شده‌اند. در این اثر سینمایی توجه به دیگر ادیان از قلم نیفتاده است از شمعون یهودی گرفته که تولد پیامبر(ص) را از علائم آسمانی خبردار شده و از کاهن مسیحی سوری که به محض مشاهده پیامبر(ص) در اوایل تولد متوجه می‌شود این کودک با دیگر کودکان متفاوت بوده و مأموریت بزرگی را در آینده بر عهده خواهد گرفت.
سایت اینفوسانینو
بزرگ‌ترین اثر تاریخ سینمای ایران بالاخره در سالن‌های سینمای ایران به نمایش درآمد. 3 سینماگر ایتالیایی هم در تولید این فیلم نقش داشته‌اند و بزرگ‌ترین و پرخرج‌ترین اثر سینمایی ایران است. این فیلم که بخش افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا را به خود اختصاص داده بود، از نقطه‌نظر مدیر جشنواره مونترال دارای ارزش بزرگ هنری است.
 سایت خبری یوآر
فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از سوی ایران مورد استقبال قرار گرفت در حالی که برخی چهره‌های اهل سنت آن را محکوم کرده‌اند. مجید مجیدی، کارگردان ایرانی مسلمان شیعه، فیلمی درباره زندگانی پیامبر اسلام(ص) تهیه کرده است. این فیلم از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران مورد تحسین قرار گرفت.


Page Generated in 0/0050 sec