printlogo


کد خبر: 146833تاریخ: 1394/7/18 00:00
رویدادها

انتشار تصویری از بازدید رهبر از پروژه «محمد رسول‌الله(ص)»
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در شماره جدید ویژه‌نامه خط حزب‌الله تصویر جدیدی از بازدید رهبر معظم انقلاب از پروژه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» منتشر کرد. مجید مجیدی در این تصویر در حال شرح صحنه نامگذاری حضرت محمد(ص) در شهرک سینمایی نور برای رهبرمعظم انقلاب اسلامی است. این تصویر از بازدید نیم روزه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از شهرک سینمایی فیلم محمد رسول‌الله(ص)  ثبت شده است. مقام معظم رهبری آبان ماه 1391 همزمان با ایام عید سعید غدیر از لوکیشن و پشت صحنه این فیلم بازدید کرده و در جمع عوامل این فیلم به سخنرانی پرداختند. خبر دیگر در مورد اثر ماندگار سینمای ایران، اعلام فروش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» بوده که در 7 هفته از اکران به فروش قابل توجه 9 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است.

سریال «خاتم‌الانبیاء» بهترین انیمیشن جشنواره «الغدیر» شد
سریال «خاتم‌الانبیاء» به کارگردانی کیانوش دالوند جایزه بهترین انیمیشن سه‌بعدی را از نهمین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون‌های اسلامی «الغدیر» در شهر نجف دریافت کرد.  به گزارش مهر، هیات داوران این رویداد تلویزیونی، سریال «خاتم‌الانبیاء» را که با نام «آخرین فرستاده» شناخته شده، به‌عنوان بهترین انیمیشن سه‌بعدی انتخاب کردند. سریال «خاتم‌الانبیاء» یک اثر بلند ۶۲۵ دقیقه‌ای است که در ۲۶ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای آماده نمایش شده و تاکنون به 5 زبان فارسی، عربی، ترکی، کردی و اردو ترجمه شده است. داستان سریال «خاتم‌الانبیاء» از عام‌الفیل آغاز می‌شود. بخشی از این سریال به بررسی زندگی حضرت ابراهیم(ع) می‌پردازد و در ادامه زندگی و رحلت حضرت رسول(ص) را نشان می‌دهد و مبعث حضرت رسول(ص)، هجرت، جنگ‌های مهم دوران پیامبر چون جنگ خندق و... را مورد بررسی قرار می‌دهد. داستان سریال «خاتم‌الانبیاء» از زبان سلمان فارسی به‌عنوان یکی از یاران همراه حضرت محمد(ص) برای پسربچه‌ای از اهالی شهر مداین، روایت می‌شود.

انصراف ایران از حضور در نمایشگاه شیطانی
وزارت ارشاد به طور رسمی از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انصراف داد. دلیل این مساله حضور و سخنرانی سلمان‌رشدی، نویسنده مرتد آیات شیطانی است. همچنین مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: «مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌حرمت وجود نازنین رسول خدا(ص) و حرمت حکم جاودانه نایب‌الامام‌خمینی کبیر در این نمایشگاه حاضر نخواهد شد».  در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «طنز تلخ ماجرا آنجاست که نویسنده‌ای که به مقدسات یک‌ونیم میلیارد انسان در سراسر جهان صریحاً توهین کرده قرار است درباره اهمیت «آزادی بیان» سخن براند و امروز نمایشگاهی داعیه دفاع از آزادی بیان دارد که 10 سال تمام به نشر ایران اجازه حضور در نمایشگاه و ارائه یک جلد از کتاب‌هایش را نمی‌داد. نمایشگاهی دم از آزادی بیان می‌زند که عرضه یک عنوان کتاب در نقد جنایات صهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را در خود برنمی‌تابد».

احیای تئاتر خیابانی
مدیر دفتر تئاتر خیابانی با اشاره به برگزاری برنامه‌ای با عنوان «شنبه با تئاتر» که به اجرای نمایش‌های خیابانی در روزهای شنبه اختصاص دارد از طرح استقرار گروه‌های خیابانی خبر داد. به گزارش مهر، سامان خلیلیان، مدیر دفتر تئاتر خیابانی درباره فعالیت این دفتر گفت: 3-2 برنامه در دفتر تئاتر خیابانی در رأس امور قرار گرفته که در حال برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن آنها هستیم. توجه اصلی ما در دفتر تئاتر خیابانی امر آموزش است چون ضرورت این مساله حتی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیز مشاهده می‌شد. خلیلیان یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر ما در دفتر تئاتر خیابانی این است که برنامه‌ای با عنوان «شنبه با تئاتر» داشته باشیم که در آن هر هفته شنبه‌ها نمایشگران تئاتر خیابانی بتوانند آثارشان را اجرا کنند و این امر تداوم داشته باشد. تلاش ما این است که در روزهای شنبه که تئاترهای صحنه‌ای تعطیل هستند نمایش‌های خیابانی به صحنه بروند و چراغ تئاتر را روشن نگه دارند.


Page Generated in 0/0050 sec