printlogo


کد خبر: 146837تاریخ: 1394/7/18 00:00
اخبار

عیسی حیاتو موقتاً رئیس فیفا شد
یکی از معاونان سابق سپ بلاتر به‌عنوان جانشین این مرد سوییسی انتخاب شد تا در 90 روز آینده زمام امور را در فیفا برعهده بگیرد. به نقل از سایت فیفا، پس از برکناری موقت سپ بلاتر که همراه با پلاتینی به مدت 90 روز از حضور در فوتبال محروم شدند، عیسی حیاتو به‌عنوان رئیس موقت فیفا انتخاب شد تا در این مدت عهده‌دار بالاترین نهاد فوتبالی جهان باشد. عیسی حیاتو در حالی سکان هدایت فیفا را برعهده گرفته است که پیش از این خود نیز به فساد مالی در فیفا متهم شده بود. در همین حال رؤسای اتحادیه فوتبال انگلیس و آلمان در کنار چند کشور دیگر خواستار جلسه فوری اعضای این نهاد برای بررسی اتفاقات رخ داده هستند تا هرچه سریع‌تر مساله رشوه و فساد پلاتینی و بلاتر در فوتبال مشخص و رئیس این نهاد نیز انتخاب شود. باید منتظر اخبار جدید درباره بحران فیفا در روزهای آینده باشیم.

کرار باز هم بازنگشت
هافبک عراقی استقلال باز هم در موعدی که مقرر شده بود، به ایران بازنگشت. جاسم کرار که چند هفته‌ای است به عراق سفر کرده و در تمرینات استقلال شرکت نمی‌کند، اعلام کرده بود روز پنجشنبه به ایران بازمی‌گردد، با این حال باز هم خبری از حضور هافبک عراقی نشد تا او همچنان غایب تمرینات و بازی‌های استقلال باشد. باید دید واکنش باشگاه استقلال در قبال غیبت طولانی‌مدت کرار چیست.

لژیونر بوکس نرفته بازگشت
تیمی که قرار بود فروتن گل‌آرا به‌عنوان بوکسور آن در رقابت‌های جهانی WSB حضور پیدا کند به علت مشکلات مالی از شرکت در این مسابقات انصراف داد. در حالی که قرار بود فروتن گل‌آرا به‌عنوان دومین لژیونر بوکس ایران در WSB مشت بزند، تیم پیشنهاددهنده به وی از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داد. فروتن گل‌آرا، بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: متاسفانه وینکوف، سرمربی اوکراینی تیم ملی مرا از این موضوع باخبر کرد و گفت اوتامانس به علت مشکلات مالی از شرکت در WSB انصراف داده است. خیلی از این موضوع ناراحت هستم و هنوز باورم نمی‌شود مهم‌ترین فرصت حضور در رقابت‌های بوکس و پیشرفتم را از دست داده‌ام. وی افزود: منتظرم نامه رسمی باشگاه اوتامانس را دریافت کنم. از مسؤولان فدراسیون می‌خواهم حمایتم کنند، چرا که لژیونری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای من بگذارد. با قهرمانی در رقابت‌های اسلواکی بود که مسؤولان این تیم باشگاهی به من پیشنهاد دادند. از این فرصت‌ها کم برای هر بوکسوری پیش می‌آید و امیدوارم خبرهای دیگری در این باره بشنوم. همچنان سرگردان و منتظر اعلام رسمی مسؤولان این باشگاه هستم. مسابقات جهانی بوکس WSB یکی از رقابت‌های باشگاهی معتبر این رشته به حساب می‌آید که پیش از این احسان روزبهانی به‌عنوان نخستین لژیونر بوکس ایران با باشگاه آستانه آرلانز قزاقستان حضور در این رقابت‌ها را تجربه کرده بود.

شکست برزیل و آرژانتین
تیم‌های مدعی برزیل و آرژانتین اولین دیدارشان را در ر‌قا‌بت‌های انتخابی جا‌م‌جها‌نی روسیه با شکست آغاز کردند. ر‌قا‌بت‌های انتخابی جا‌م‌جها‌نی روسیه در قاره آمریکای جنوبی بامداد جمعه با برگزاری چند دیدار آغاز شد که در این ر‌قا‌بت‌ها نتایج نسبتا غیرمنتظره‌ای رقم خورد که در آن می‌توان به شکست برزیل و آرژانتین 2 مدعی این ر‌قا‌بت‌ها اشاره کرد. آرژانتین که در غیاب لیونل مسی مصدوم به دیدار اکوادور رفته بود در خانه با 2 گل مغلوب شد. در این دیدار سرخیو آگوئرو، گلزن آرژانتینی‌ها که قرار بود جای مسی را بگیرد در نیمه نخست مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد تا کارلوس توس به جای او به میدان برود.  در حالی که بازی تا دقیقه 80 با تساوی بدون گل در جریان بود اکوادوری‌ها به یکباره نبض بازی را در اختیار گرفتند و در دقایق 81 و 82 گلزنی کردند. ابتدا ارازو با ضربه سر روی یک ضربه کرنر گلزنی کرد و یک دقیقه بعد کای سدو روی غفلت مدافعان آرژانتین گل دوم را هم به ثمر رساند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر اکوادور به پایان برسد. برزیل دیگر رقیب آرژانتین نیز در اولین بازی خود متزلزل ظاهر شد و با نتیجه‌ 2 بر صفر برابر شیلی، قهرمان کوپا آمه‌ریکا شکست خورد.


Page Generated in 0/0052 sec