printlogo


کد خبر: 146883تاریخ: 1394/7/19 00:00
طرح مجلس نباید برجام را تصویب کند

ابراهیم کارخانه‌ای*: امروز یکشنبه 19 مهرماه مجلس شورای اسلامی منتظر یک تصمیم تاریخ‌ساز است. در گذرگاه تاریخ تصمیمی ماندگار است که بر پایه دفاع از عزت و اقتدار ملی و شرافت انسانی اتخاذ شود. صفحات درخشان و پرافتخار تاریخ همواره به نام مردانی ورق خورده است که قدرتمندانه و شجاعانه، مدرس‌وار در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاده‌اند و سرافرازانه از عزت و اقتدار ملت خود دفاع کرده‌اند.
امروز ملت ایران و فردا تاریخ سراسر حماسه ایران اسلامی منتظر تصمیم انقلابی نمایندگان شجاع ملت است. بدون شک هیچ چیز جز تصمیمی شجاعانه و قهرمانانه و هوشمندانه زیبنده ملت انقلابی ایران نیست. ملتی که برگ‌های تاریخ پرافتخارش به خون بیش از 300 هزار شهید رنگین شده و در دوران دفاع‌مقدس پوزه ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت نشانده است و در طول 36 سال سیاست‌های شیطان بزرگ را در منطقه به شکست و چالش کشانده است؛ دریغا که نمایندگان این ملت در برابر زیاده‌خواهی‌های تحمیلی دشمن
کوتاه بیایند!
برجام عزت و اقتدار ملی و امنیت کشور و منافع و مصالح ملی ایران اسلامی را نشانه رفته و موجبات نفوذ دشمن را به سنگرهای دفاعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی فراهم نموده است، اینجانب به عنوان یک عضو کمیسیون برجام که طی بیش از
100 ساعت بررسی در کمیسیون و ده‌ها ساعت بررسی قبل از شکل‌گیری کمیسیون برجام، همه زوایای مختلف برجام را مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار داده‌ام، با صراحت اعلام می‌نمایم که مفاد برجام راه نفوذ دشمن را بر پیکره نظام اسلامی هموار خواهد کرد. و لذا بر نمایندگان ملت سلحشور ایران است که به دور از هرگونه مصلحت‌اندیشی تلاش کنند راه‌های نفوذ دشمن را در اقدامی پیش‌دستانه سد کنند.
نظر به اینکه تصویب طرح یک‌فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام عملا می‌تواند تعهداتی را برای کشور ایجاد کند و کوچک‌ترین خدشه‌ای در مفاد را در بر نخواهد گرفت؛ لذا بر نمایندگان هوشیار و ولایتمدار ملت ایران است که تلاش کنند با رد اولویت در دستور کار مجلس یا رد کلیات یا پیشنهاد جایگزین، شجاعانه از عزت و اقتدار ملی و امنیت کشور دفاع کنند، چراکه تصویب هر طرحی در این‌باره منجر به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی خواهد شد که حتی کنگره آمریکا به صورت مستقیم درباره آن تصمیم‌گیری نکرد، بنابراین آنچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به آن هوشیار باشند این است که نباید طرحی در مجلس به تصویب برسد که در واقع تصویب‌کننده برجام باشد. کمااینکه دولت محترم نیز بارها اعلام کرده است به صلاح کشور نیست که برجام در مجلس تصویب شود. متاسفانه طرح یک‌فوریتی موجود که امروز درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود، در واقع تصویب‌کننده برجام است. لذا بهترین حالت در شرایط فعلی تامل و درنگ نمایندگان محترم در قبال این طرح یک‌فوریتی است. به عبارتی، بهتر است نمایندگان محترم طرح دیگری را تصویب کنند که به صورت مستقیم به معنای تصویب برجام نباشد ضمن اینکه دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود درباره خطرات و هزینه‌های برجام را نیز برطرف کند.
*نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی
 


Page Generated in 0/0060 sec