printlogo


کد خبر: 146895تاریخ: 1394/7/19 00:00
رئیس پلیس فتای استان قم‌ تشریح کرد
کلاهبرداری جدید با شگرد MISSED CALL

گروه اجتماعی: رئیس پلیس فتای استان قم با اشاره به شگرد جدید کلاهبرداران تلفنی، روش کلاهبرداری از طریق تماس‌های از دست رفته یا (missed call) را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز» سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای استان قم با هشدار نسبت به کلاهبرداری‌های جدید که با طعمه تماس‌های از دست رفته انجام می‌شود، اظهار داشت: شیوه این کلاهبرداری‌ها به این ترتیب است که کاربران در دام افراد سودجویی قرار می‌گیرند که با استفاده از تماس‌هایی که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می‌شوند، صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران در این روش با سوءاستفاده از کنجکاوی قربانیان خود، آنها را به دام می‌اندازند، افزود: در این روش از کلاهبرداری، فرد مجرم با استفاده از سامانه تماس خودکار، شماره‌هایی را انتخاب می‌کند و سپس به‌صورت اتوماتیک با آنها تماس گرفته می‌شود. موالی ادامه داد: پس از آنکه زنگ تلفن قربانی یک بار به صدا درآمد، سامانه یادشده از کار متوقف شده و گوشی قربانیان، تماس‌ بی‌پاسخی (missed call) را نشان می‌دهد؛ البته تا اینجا عمل کلاهبرداری صورت نگرفته است و همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی باعث می‌شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر؟ رئیس پلیس فتای استان قم اضافه کرد: کنجکاوی یکی از مهم‌ترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشه‌هایی می‌شود؛ بنابراین قربانیان کنجکاو در این شیوه کلاهبرداری به محض تماس با شماره تماس از دست رفته، به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شوند و مبالغی را در قبوض ماهانه تلفن خود متضرر می‌شوند. موالی عنوان کرد: نکته قابل توجه در این شیوه و شگرد آن است که قربانیان این کلاهبرداری‌ها، زمانی متوجه متضرر شدن خود می‌شوند که قبض ماهانه تلفن به دست آنها می‌رسد. رئیس پلیس فتای استان قم توصیه کرد: بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوءاستفاده‌هایی این است که مشترکان تنها با تماس‌های از دست رفته‌ای تماس بگیرند که مالکان آن شماره‌ها را بشناسند.


Page Generated in 0/0065 sec