printlogo


کد خبر: 146896تاریخ: 1394/7/19 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر تهران خبر داد
نامگذاری خیابانی به نام شهید سردار حسین همدانی
به دنبال پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر تهران خیابانی در پایتخت به نام شهید سردار حسین همدانی نامگذاری خواهد شد. محسن پیرهادی، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران  با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار همدانی به فارس گفت: با توجه به شخصیت بزرگ شهید همدانی و یک عمر خدمت صادقانه و خالصانه به مملکت، پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام شهید همدانی در اولین جلسه شورا ارائه و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد تا خیابانی متناسب با شأن و مقام ایشان در تهران نامگذاری شود. به گفته وی، با طرح این موضوع در شورای شهر و طی سیر تعیین شده در کمیته نامگذاری، این موضوع در زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

بدهی 5 هزار میلیاردی دولت به شهرداری
بدهی دولت به شهرداری در زمینه حمل‌ونقل عمومی،‌ بافت فرسوده و جرایم راهنمایی و رانندگی از سال 87 تاکنون
5 هزار و 375 میلیارد تومان است. قدرت گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران درباره اعتبارات پرداخت‌شده مترو از سوی دولت گفت: دولت در بحث مترو و یارانه بلیت مترو 2 هزار و 672 میلیارد تومان از سال 87 تا پایان 93 پرداخت کرده است. گودرزی درباره بدهی‌های کلی دولت به شهرداری گفت: 5 هزار و 375 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری در زمینه حمل‌ونقل عمومی،‌بافت فرسوده و جرایم راهنمایی و رانندگی از سال 87 تاکنون است. معاون مالی و اقتصاد شهر شهرداری تهران اضافه کرد: طبق گزارش‌ها از سال 66 تا سال 84 تنها 79 کیلومتر خطوط مترو به بهره‌برداری رسیده در حالی که از سال 84 تا سال 94 یعنی به مدت 10 سال شاهد بهره‌برداری 136 کیلومتر خطوط مترو بوده‌ایم.

آموزش طبخ خوک توسط یک شرکت لوازم خانگی!
یک شرکت لوازم خانگی در دفترچه راهنمایی که به فارسی منتشر کرده، پخت انواع خوراک و استیک «خوک» را آموزش داده است. به گزارش فارس، شرکت لوازم خانگی «س» که قطعات آن هم در داخل کشور مونتاژ می‌شود، دفترچه راهنمای فارسی را برای محصولات خود منتشر می‌کند. نکته قابل تأمل در ترجمه این دفترچه‌های راهنما به فارسی این است که محتوای آنها بدون توجه به موازین اسلامی منتشر شده است. براساس این گزارش در دفترچه راهنمای فارسی انواع مایکروفرهای این شرکت که همراه محصولات به خریداران ارائه می‌شود پخت انواع خوراک و استیک «خوک» آموزش داده شده است. این در حالی است که خوردن خوک برای مسلمانان «حرام» است. اگرچه خوردن خوک برای غیرمسلمانان محدودیتی ندارد اما کمترین انتظاری که از شرکت پشتیبان منتشرکننده دفترچه‌های راهنمای فارسی این شرکت وجود دارد این است که موازین اسلامی را در برگرداندن و انتشار هر آنچه در منبع خارجی آن درج شده است رعایت کنند.


Page Generated in 0/0045 sec