printlogo


کد خبر: 146897تاریخ: 1394/7/19 00:00
نبض جامعه

وزیر بهداشت خواستار شد
ضرورت تجدیدنظر در مدیریت حج
وزیر بهداشت با اشاره به ضعف عربستان سعودی در برگزاری مراسم حج، بازنگری جدی در مدیریت حج در داخل کشور را خواستار شد.
به گزارش «وطن امروز»، سیدحسن هاشمی با بیان اینکه دولت عربستان نسبت به حادثه‌ای که امسال در منا اتفاق افتاد مسؤولیت مستقیم دارد، گفت: این افراد از عربستان ویزا گرفته‌اند و میهمان خانه خدا بودند، بنابراین آن کشور مسؤولیت مستقیم جان آنها را برعهده داشته است. هاشمی بیان داشت: تاکنون پیکرهای مقدس تعدادی از جان‌باختگان به کشور بازگشته و عده‌ای هم مفقودند. درباره حج صحبت‌های زیادی می‌شود اما مسلم است مسؤولانی که مسؤولیت مستقیم دارند باید در این باره گزارش دهند. وزیر بهداشت با اشاره به ضعف عربستان در مدیریت حج، تاکید کرد: امیدوارم در داخل هم درباره مدیریت حج یک بازنگری جدی وجود داشته باشد و ما در بعضی زمینه‌ها می‌توانیم به جای توقع از عربستان‌سعودی که چگونگی مدیریت حج آن مشخص بوده و بر کسی پوشیده نیست، در سال‌های آینده به نحوی عمل کنیم تا حوادثی که در کمین است، تدبیر شوند. هاشمی اظهار داشت: تردید نکنید اگر ما در مدیریت حج تجدیدنظر نکنیم و اگر مراجع گرانقدر و مدیریت عالی حج اعم از دولت و غیر دولت تجدید نظر نکنند، به دلیل دشمنانی که در منطقه هستند، اقبال به حج و ازدحامی که در آنجا وجود دارد و همچنین تنوع فرهنگ‌ها و قومیت‌هایی که در آنجا حضور پیدا می‌کنند و با توجه به ناتوانی که در مدیریت حج در عربستان وجود دارد، باز هم از این حوادث خواهیم داشت.

معلمانی که کسر کار دارند رتبه‌بندی نمی‌شوند
احکام رتبه‌بندی شامل همکارانی می‌شود که ۲۴ ساعت در هفته تدریس کنند در غیر این صورت از مزیت رتبه‌بندی بی‌بهره خواهند بود. علی زرافشان، معاون وزارت آموزش‌وپرورش درباره فرمی که آموزش‌وپرورش  تحت عنوان «فرم اطلاع‌رسانی به همکارانی که کسر ساعت موظف دارند» در اختیار معلمانی که باید از مقطع دبیرستان در پایه ابتدایی تدریس کنند قرار داده است، گفت: دریافت حقوق هر همکاری در آموزش‌وپرورش منوط به اشتغال است، اگر فرهنگی شاغل نباشد از حقوق نیز بهره‌مند نمی‌شود. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: طبق دستورالعمل ساماندهی  به همکاران فرهنگی ابلاغ تدریس تمام‌وقت شده است. وی بیان داشت: همکارانی شامل رتبه‌بندی می‌شوند که  ۲۴ ساعت  در هفته تدریس کنند در غیر این صورت از مزیت رتبه‌بندی بی‌بهره خواهند بود.

اسامی 14تولیدکننده آبلیموی تقلبی
رئیس سازمان ملی استاندارد از شناسایی ۱۴ برند آبلیموی تقلبی در بازار خبر داد. به گزارش «وطن امروز» نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برندهای آبلیموی همنوش، دست‌چین، رازقی، زیبنده، ترش مزه، ناجی، سپنتا، بهینه نوش، هرمود، میگلی، تزرو، چینود، شط و حاسب تقلبی و تولید و عرضه آن در بازار ممنوع شده است. رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: تقلب در محصول زعفران نیز مشاهده شده است و به‌تازگی زعفرانی تقلبی با جعل علامت و برند یکی از بهترین صادرکننده‌های زعفران مشهد کشف کردیم که 2 کارگر در اتاقی کوچک تولید می‌کردند.
 


Page Generated in 0/0060 sec