printlogo


کد خبر: 146918تاریخ: 1394/7/19 00:00
رویدادها

کتاب «مهتاب خین» روایتی از خاطرات شهید همدانی
کتاب «مهتاب خین» حاصل گفت‌وگوهای طولانی حسین بهزاد با شهید سردار همدانی است؛ کتابی که آدمی را می‌برد به سال‌های حماسه و دفاع، خاطراتی که به گفته ناشر روایتی است دست اول از جنس تاریخ شفاهی. این کتاب رخدادهای مربوط به سال‌های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن 57، استقرار نظام نوین، تاسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و ناگفته‌های بسیار از پیکارهای جبهه غرب و جنوب در مصاف با ارتش متجاوز رژیم بعث عراق را دربر می‌گیرد.  سردار همدانی در این کتاب، به خوبی به نحوه انجام عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس پرداخته و رشادت‌های رزمندگان استان همدان را در جبهه‌ها تشریح کرده است.

محمدمهدی حیدریان
 مدیر پروژه «محمد رسول‌الله(ص)»:
مجیدی انتخاب «آقا» بود
محمدمهدی حیدریان، مدیر پروژه «محمد رسول‌الله(ص)»، ایده اولیه ساخت این فیلم  را از سوی مقام معظم رهبری دانست و در این باره گفت: مقام معظم رهبری از دیرباز در حوزه فرهنگی و هنری حضور مشخصی داشتند؛ به معنای اینکه خودشان مستقیما در فضای فرهنگی و هنری داخلی و بین‌المللی حضور داشته و دارند و همیشه با حساسیت موضوعات را دنبال می‌‌کنند. ممارست در این نوع نگاه و تبدیل شدن آن به بخشی از شخصیت ایشان، باعث می‌شود که به طور طبیعی آقا صاحب ایده، پیش‌بینی و ضرورت‌سنجی در هر حوزه‌ای شوند. ایشان تحلیل‌شان مبتنی بر اهلیت و عضویت و اشراف بر این حوزه بود و اعتقاد داشتند الان دیگر وقتش است که ما درباره حضرت رسول(ص) کاری کنیم. به گزارش تسنیم، حیدریان افزود: این تحلیل و نیاز‌سنجی ابتدایی ایشان بود و با توجه به جامعیت و اشرافی که ایشان بر موضوع سینما دارند، تشخیص اینکه چه کسی برای این موضوع بهترین است هم امر پیچیده‌ای نیست. حضرت آقا با همه قابلیت‌ها و اشرافی که داشتند، آن فرد را پیدا کردند و این جرقه را در مجیدی روشن کردند.

بازنشر 2 دفتر شعر سپید عاشورایی خیمه در بازار کتاب
در آستانه ماه محرم نشر خیمه 2 دفتر شعر سپید عاشورایی از سیداکبر میرجعفری و محمدمهدی رسولی را بار دیگر روانه بازار کتاب کرد.   به گزارش مهر، مجموعه شعر «چند مجلس از دهه اول» از سروده‌های سیداکبر میر‌جعفری است که در قالب شعر سپید عاشورایی سروده شده و مشتمل بر مقدمه، اشعار و متنی با عنوان هنر شیعه کردن اشیا است. اشعار این کتاب با نگاه اجتماعی و روحانی به کربلا و با تاثیر فرهنگ عاشورا در زندگی و روزگار ما سروده شده است. مجموعه شعر «هوای ماریه ابری است» نیز عنوان سروده‌های سپید عاشورایی محمدمهدی رسولی، نقاش نویسنده و شاعر معاصر است که بیش از هر چیز به تجربه‌های تازه رسولی در فضای شعر تکیه دارد.

ضرورت انتقال مفهوم ایثار و شهادت به نسل جوان
دبیر پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر ایثار، با اشاره به اینکه درحال حاضر کشور درگیر جنگ نرم است، بر لزوم انتقال مفهوم ایثار و شهادت به نسل جوان با استفاده از همه ظرفیت‌های هنری تاکید کرد.  به گزارش تسنیم، حسینعلی بیات، دبیر جشنواره در نشست خبری جشنواره سراسری تئاتر ایثار گفت: این جشنواره در شروع به کار خود به صورت منطقه‌ای فعالیت داشت و پس از برگزاری 3 دوره به حالت سراسری درآمد که در دوره پیش به دلیل برخی مسائل مالی، دو بخش نمایش‌ خیابانی و نمایش‌نامه‌نویسی حذف شد.  بیات در ادامه  با بیان اینکه هدف ما در این جشنواره، انتقال پیام و وصایای شهدا در قالب نمایش‌های صحنه‌ای است، از صاحبان قلم و فکر برای نگارش متون خود در این موضوعات دعوت کرد و توضیح داد: ما تصمیم داریم همه آثار را با یک کیفیت مناسب ضبط کنیم تا بتوانیم بعد از جشنواره آنها را از تلویزیون پخش کنیم ضمن آنکه تهیه‌ 3 مستند گزارشی و حمایت از اجرای عمومی آثار منتخب و معرفی اثر برگزیده به دبیرخانه‌ بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، از دیگر برنامه‌های ما پس از اتمام جشنواره‌ است. پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار از 15 تا 20 مهر سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0073 sec