printlogo


کد خبر: 146919تاریخ: 1394/7/19 00:00
آماده‌باش به جانشینان افشارزاده و آغاز تغییرات
همراه اول می‌آید به‌علاوه یک مدیرعامل

باربد بهراد: شانزده ماه از حضور بهرام افشارزاده در اتاق مدیریت استقلال می‌گذرد اما فعل و انفعالات در وزارت ورزش نشان می‌دهد او روزهای پایانی‌اش را پشت سر می‌گذارد. یکی از دلایل اصلی خروج افشارزاده اولا بی‌میلی خودش عنوان شده و ثانیا اسپانسر جدید با مدیر جدید می‌خواهند کار را شروع کنند. رابطه وزیر ورزش و جوانان با بهرام افشارزاده به گونه‌ای است که اگر مدیرعامل فعلی آبی‌ها بخواهد تا پایان فصل در اتاق مدیریتش بماند، از سوی وزارتخانه فشاری مبنی بر خروجش وجود ندارد اما حجم مشکلات بی‌پایان از یک‌سو و بی‌پولی از سوی دیگر موجب شده، افشارزاده در نشست‌های اخیرش با وزیر ورزش بحث جابه‌جایی را مطرح کند. از آنجایی که او به عنوان مشاور وزیر هم فعالیت می‌کند قطعا از دست دادن پست مدیرعاملی به معنای پایان همکاری‌اش در ورزش ایران نخواهد بود. از سویی پس از بدقولی‌ها شاهرخ سبک‌دست که در چند ماه اخیر بدون کمک شایانی فقط برای خودش نامی در رسانه‌ها دست و پا کرد موجب شده وزارت ورزش از دست او خسته شود و به دنبال گزینه دیگری باشد. سبک‌دست به‌رغم اینکه اسپانسر نخست استقلال به حساب می‌آید هنوز نتوانسته به بخش اعظمی از وعده‌هایش که بزرگ‌ترین آن پرداخت حدود 30 میلیارد تومان پول به بدنه تیم است، جامه عمل بپوشاند. این فرد اقتصادی هر روز یک بهانه جدید در هیات مدیره می‌آورد و از آنجا که حرف افشارزاده در وزارت ورزش برش دارد با درخواست او مبنی بر تغییر اسپانسر موافقت شده است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد همانند پرسپولیس این همراه اول است که تا پایان فصل اسپانسر اصلی آبی‌هاست. پیرو همین جا به جایی بود که هفته قبل خبر حضور مجید رضایی گلر اسبق آبی‌ها به گوش رسید البته خبرگزاری ایسنا از رابط معتمدش در وزارت ورزش متوجه نام این فرد شده بود اما گزینه‌های دیگری هم از همین الان روی میز هستند. نظری‌جویباری همه توانش را به کار بسته تا با موافقت افشارزاده جانشینش شود اما بعید است وزیر به شخصی مثل او عنان کار را بسپارد. محمدرضا ساکت هم از شانس بالایی برخوردار است. کارنامه درخشان این مدیر اصفهانی که همشهری افشارزاده هم به حساب می‌آید در سپاهان بزرگ‌ترین برگ برنده اوست. به گفته یکی از کارمندان وزارت ورزش، بزودی این تغییرات قطعی می‌شود و افشارزاده جای خود را به مدیر تازه‌نفسی خواهد داد. باید دید سرانجام کدام گزینه از سوی وزارت ورزش و جوانان نمره کافی را برای این پست خطیر به دست می‌آورد البته از یاد نبرید که حجم مشکلات در استقلال بسیار زیاد است و شاید گزینه‌هایی باشند که خودشان تمایلی به حضور نداشته باشند.
داستان کرار ادامه دارد
جاسم کرار دوباره به مرخصی رفته و تهدید کرده در صورتی که پولش را ندهند، به ایران نمی‌آید. احتمالا چند هفته دیگر پرویز مظلومی دوباره مصاحبه‌ای می‌کند و می‌گوید: «امسال کرار هیچ حاشیه‌ای نداشته است!» او همین 3-2 هفته قبل در مصاحبه‌ای که باعث تعجب فوتبالی‌ها شد، گفت: «کرار بعد از محرومیتش، آرام شده و حاشیه درست نکرده.» اما این بازیکن هر هفته یک سورپرایز برای رسانه‌ها دارد و برایشان سوژه جور می‌کند البته داستان قهرهای او و اعتراض‌هایش به خاطر نگرفتن پول‌هایش، باعث شده تا دیگر خبرنگاران حال و حوصله پیگیری حاشیه‌هایش را نداشته باشند. کرار در ادامه سریال حاشیه‌سازی‌هایش به عراق رفته و تهدید کرده تا وقتی پولش را نگیرد، نمی‌آید.
بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال هم طبق معمول وعده برخورد با این بازیکن را می‌دهد و می‌گوید: «درباره عدم بازگشت کرار معتقدم کارهای او تکراری شده است. او بعد از هر تعطیلی با چندین روز تاخیر و با بدنی ناآماده بازمی‌گردد که این موضوع به دور از فوتبال حرفه‌ای است. از نظری‌جویباری خواستم این بار برخورد قاطع‌ای با او داشته باشند. متاسفانه کرار تا به اینجای فصل یا محروم بوده یا به دلیل بدن ناآماده نمی‌توانسته به استقلال کمک کند و حالا که ما او را درک کرده‌ایم، او نیز باید شرایط مجموعه را درک کند. » البته آخرین خبرها از باشگاه استقلال حکایت از آن دارد که آبی‌ها در به در جور کردن پول برای کرار هستند و می‌خواهند به محض اولین دریافتی از اسپانسرشان، جیب کرار را پر کنند! از سوی دیگر هافبک عراقی استقلال گفت: بار دیگر اعلام می‌کنم تا زمانی که باشگاه استقلال مشکل منزلم را حل نکند و پولم را ندهند، در تمرینات شرکت نمی‌کنم. کرار در گفت‌وگو با تسنیم درباره اینکه بهرام افشارزاده گفته کارهای کرار تکراری است و با بدن ناآماده در تمرینات شرکت می‌کند، اظهار داشت: مسؤولان باشگاه استقلال کاری برای من نکرده‌اند که بخواهم در تمرینات شرکت کنم. آنها برای من منزلی تهیه کرده و پول بدهند تا در تمرینات شرکت کنم.  وی در ادامه افزود: آقای افشارزاده! من مقصر نیستم و تنها می‌خواهم مشکلم حل شود. اگر به شما خبرنگاران پولی ندهند، حاضر هستید به کارتان ادامه دهید؟ من نه پول گرفته‌ام و نه منزلی برایم اجاره شده است. وقتی منزلی ندارم، چطور می‌توانم در تمرینات با بدن آماده شرکت کنم؟ هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در مصاحبه قبلی‌ام اعلام کردم در هتل زندگی می‌کنم و مشکل مسکن دارم. چرا کسی به حرف‌های من گوش نمی‌دهد؟ بار دیگر تکرار می‌کنم تا زمانی که پولم را ندهند در تمرینات شرکت نمی‌کنم.
لیست بدهی به دوستان مربی سابق
یکی از ایراداتی که همواره به امیر قلعه‌نویی در زمان مربیگری‌اش در استقلال گرفته می‌شد، حضور اطرافیان او در کنار تیم بوده است. قلعه‌نویی که به دلایل مختلف افراد زیادی را کنار خود دارد، در آخرین مصاحبه خود تاکید کرده دوستان و اطرافیانش در سال‌های گذشته کمک زیادی به استقلال کرده‌اند اما این دوستان چه کسانی هستند؟ به طور خلاصه این اسامی را که با عنوان کلی اطرافیان شناخته می‌شوند به شرح زیر است: فردی به نام عبدالله‌پور یکی از آنهاست دوست صمیمی امیر که مدیرعامل هواپیمایی تابان است. او تا همین امروز 150 میلیون تومان از استقلال طلب دارد و در زمان مشکلات مالی استقلال 40 عدد سکه به بازیکنان پاداش داد و هزینه اردوی 5 روزه مشهد را متقبل شد. فرهاد صنیع‌فر، دیگر دوست صمیمی قلعه‌نویی 400 میلیون تومان خرج ساخت کمپ مرحوم ناصر حجازی کرده است. رضا حدادیان که بانی اردوی اوکراین و دیدار با دینامو کی‌یف بود، 150 میلیون تومان از استقلال طلب دارد و برای چند برد متوالی فصل قبل استقلال بازیکنان و مربیان این تیم را سکه‌باران کرد. اسکندری‌نیا از دیگر اطرافیان قلعه‌نویی 200 میلیون تومان خرج بازسازی کمپ استقلال کرده است. موسوی، مدیرعامل هواپیمایی زاگرس و این روزهای تیم صبای قم هزینه صندلی‌های کمپ را پرداخت کرده است. علیرضا فلاح دیگر دوست قلعه‌نویی تا امروز حدود 100 میلیون تومان از استقلال طلب دارد. با این وصف به نظر می‌رسد استقلال جز شکایت‌های فیفایی باید نگران طلبکاران دیگرش هم باشد!
دوشنبه اسپانسر جدید معرفی می‌شود
جلسه هفتگی هیات مدیره باشگاه استقلال طبق معمول هر هفته دوشنبه هفته جاری در دفتر بهرام افشارزاده، سرپرست این باشگاه برگزار می‌شود. موضوع اصلی این جلسه انتخاب و معرفی اسپانسر جدید باشگاه استقلال است. پیش از این افشارزاده اعلام کرده بود باشگاه استقلال دیگر حاضر نیست با اسپانسر قبلی خود ادامه همکاری دهد بنابراین اگر اتفاق خاصی نیفتد باید روز دوشنبه منتظر معرفی اسپانسر جدید استقلال باشیم.
 


Page Generated in 0/0051 sec