printlogo


کد خبر: 146923تاریخ: 1394/7/19 00:00
رزومه عجیب سرمربی رئال در نخبه‌کشی
رونالدو قربانی بنیتس می‌شود؟

رافائل بنیتس مربی بزرگی است و در تیم‌های سرشناسی هم مربیگری کرده است. او نشان داده که با بازیکنان بزرگ تیم‌ها نمی‌تواند رابطه خوبی برقرار کند و به مشکل می‌خورد. روزنامه اسپورت اسپانیا در گزارشی رونالدو را به لیست قربانیان رافائل بنیتس اضافه کرد و نوشت سرمربی جدید رئال مادرید در هر تیمی که در آن مربیگری می‌کند قربانیان خاصی دارد و به نظر می‌رسد که در رئال هم این شرایط ادامه دارد. به گزارش شفقنا، کارلو آنچلوتی هر چند در رئال مادرید مربی بسیار محبوبی بود و نزد هواداران و بازیکنان از احترام خاصی برخوردار بود با این حال فلورنتینو پرس رئیس کهکشانی‌ها تصمیم گرفت بعد از ناکامی در فصلی که گذشت به همکاری با او پایان دهد و رافائل بنیتس را به عنوان سرمربی جدید تیمش انتخاب کند؛ تصمیمی که به مذاق بسیاریی از رئالی‌ها خوش نیامد. روزنامه اسپورت اسپانیا در گزارشی رونالدو را به لیست قربانیان رافائل بنیتس اضافه کرد و نوشت سرمربی جدید رئال مادرید در هر تیمی که در آن مربیگری می‌کند قربانیان خاصی دارد و به نظر می‌رسد در رئال هم این شرایط ادامه دارد.  اما بپردازیم به رزومه این مربی در درگیری با بازیکنان بزرگ.
لیورپول۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰
قربانیان: (جرارد، چابی آلونسو و آلبرت رییرا)
بنیتس در والنسیا بود که خود را به عنوان یک مربی بزرگ به فوتبال جهان اروپا معرفی کرد. این مربی اسپانیایی مورد توجه سران باشگاه لیورپول قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ هدایت این تیم را برعهده گرفت. او شروعی خیره‌کننده با این تیم انگلیسی داشت و در همان سال نخست موفق شد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند تا به محبوب‌ترین چهره آنفیلد تبدیل شود. در سال ۲۰۰۷ دو مالک جدید در لیورپول به فعالیت پرداختند و تا سال ۲۰۱۰ که پایانی بر دوران بنیتس در قرمز‌پوشان آنفیلد بود مشکلات زیادی بین او و بازیکنان بزرگ لیورپول به وجود آمد که شاخص‌ترین آنها استیون جرارد بود. محبوب‌ترین بازیکن تاریخ قرمزپوشان آنفیلد در کتاب زندگینامه خود به انتقاد از بنیتس پرداخت و نوشت که دلیل دشمنی این مربی با خودش را نمی‌دانست. چابی آلونسو از دیگر ستاره‌های لیورپول است که با بنیتس به مشکل خورد.
اینتر ۲۰۱۰
قربانیان: (مارکو ماته‌راتزی، خاویر زانتی، دیگو میلیتو و استفان کامبیاسو)
چه‌بسا بتوان گفت بدترین تصمیمی که باشگاه اینتر در تاریخ خود گرفت انتخاب رافائل بنیتس به عنوان جانشین ژوزه مورینیو بود. اینتر با هدایت مورینیو بهترین دوران تاریخ خود را پشت سر گذاشت و موفق شد با این مربی پرتغالی قهرمانی در سه‌گانه فوتبال اروپا و ایتالیا را به دست آورد. مورینیو از اینتر جدا شد و به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد. سران این باشگاه ایتالیایی در تصمیمی عجیب بنیتس را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند اما این مربی اسپانیایی نرآتزوری را ویران کرد. ستاره‌های مانند  مارکو ماته‌راتزی، خاویر زانتی، دیگو میلیتو و استفان کامبیاسو که بهترین عملکرد را با مورینیو داشتند با بنیتس افت شدیدی کردند و به نیمکت ذخیره‌ها منتقل شدند.
چلسی ۲۰۱۲
قربانیان: (فرانک لمپارد و جان تری)
بنیتس بعد از 2 سال دوری از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت بار دیگر به این لیگ برگردد اما این بار لیورپول را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب نکرد بلکه تصمیم گرفت هدایت چلسی را برعهده گیرد. هواداران چلسی از تصمیم رئیس باشگاه در برکناری دی ماتئو و انتخاب بنیتس خشمگین شدند و در همان بازی نخست صدای اعتراض آنها به گوش سرمربی جدید تیم خود رسید. بنیتس که از اعتراض هواداران چلسی ناراحت شده بود قول داد بزودی به مربی محبوب در نزد آنها تبدیل می‌شود اما هیچگاه اینگونه نشد. نخستین مشکل بنیتس در چلسی اختلاف با جان تری کاپیتان تیم بود. هر چند تری در بهترین دوران خود قرار داشت و با آبی‌پوشان لندنی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده بود اما بنیتس به دنبال اسطوره‌کشی بود و با نیمکت‌نشین کردن تری قصد تحقیر او را داشت. لمپارد یکی دیگر از اسطوره‌های باشگاه چلسی بود که بنیتس با او به مشکل خورد.
ناپولی ۲۰۱۳ الى ۲۰۱۵
قربانیان: (گونزالو هیگوآین، خوزه کایخون
بنیتس در ناپولی هم مشکلات خاص خود را داشت. با جدایی ادینسون کاوانی سران این باشگاه ایتالیایی چند بازیکن خوب جذب کردند که سرشناس‌ترین آنها گونزالو هیگوآین بود اما همچنان که انتظار می‌رفت این مربی اسپانیایی با مهاجم سابق رئال مادرید هم به مشکل خورد. هم کایخون و هم گونزالو هیگوآین اعتراف کردند که از حضور رافائل بنیتس در ناپولی راضی نبودند. آنها از صحبت کردن و تعویض شدن‌های زیاد خود توسط بنیتس ناراحت بودند و این را به صراحت اعلام کردند.


Page Generated in 0/0050 sec