printlogo


کد خبر: 146930تاریخ: 1394/7/19 00:00
چهارگوشه

23 کشته و زخمی در تظاهرات سلیمانیه
مردم عراق بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده در استان‌های مختلف خواهان تسریع در روند اجرای اصلاحات و محاکمه مسؤولان فاسد در نهادهای دولتی شدند. از سوی دیگر در جریان حمله تظاهرکنندگان کرد به مقر حزب بارزانی در استان سلیمانیه و درگیری با نیروهای امنیتی 3 تظاهرکننده کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند. کردهای اقلیم کردستان عراق با برگزاری تظاهرات خواهان حل بحران ریاست اقلیم کردستان و مشکلات
شهروندان شدند.

پاکستان خطرناک‌ترین کشور جهان
کوین هالبرت، افسر اطلاعاتی ارشد سابق سیا در مطلبی نوشت، پاکستان احتمالا خطرناک‌ترین کشور جهان است، چرا که با تهدیدات تروریستی سه‌گانه روبه‌رو است.  وی گفت: پاکستان به خودی خود خطرناک نیست اما با توجه به پتانسیل موجود در آن می‌تواند خطرناک‌ترین کشور برای کل جهان محسوب شود. هالبرت که سال 2014 بازنشسته شده، می‌گوید: پاکستان به‌عنوان کشوری با تهدید سه‌گانه تروریسم، اقتصاد متزلزل رو به سقوط و زرادخانه بزرگ در حال رشد، این پتانسیل را دارد که بیش از هر کشور دیگری سناریوهای وحشتناکی برای آمریکا رقم بزند.

خطیب مسجد‌الحرام:
عربستان امن است!
خطیب مسجدالحرام در توجیه کوتاهی و سهل‌انگاری کشورش در مناسک حج که به جان باختن صدها تن از حجاج بیت‌الله‌الحرام انجامید با طرح این ادعا که «عربستان امن است و فاجعه منا قضا و قدر بوده!» تاکید کرد باید جوانان را در مقابل تفکر تکفیری مصون کرد.  عبدالرحمن السدیس گفت: هیچ شخصی یا نظامی حق ندارد فاجعه منا را مایه شایعه‌پراکنی یا سرزنش از «تلاش‌های بسیار» عربستان در خدمت به میهمانان خداوند قرار دهد. همچنین در این رخداد نباید ایمان به قضا و قدر خداوند را فراموش کنیم!

سرنگونی پهپاد آمریکایی عربستان در یمن
نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی جمعه یک فروند پهپاد تجسسی متجاوزان سعودی را در استان صعده واقع در شمال غربی یمن، سرنگون کردند. پهپاد جاسوسی سعودی که ساخت آمریکاست، از نوع «اسکن ایگل» است و ارتش آمریکا پیش‌تر، از آن برای حمله به عراق و افغانستان استفاده می‌کرد. این نخستین بار نیست که نیروهای یمنی، پرنده‌های متجاوزان را سرنگون می‌کنند. پیش از این نیز چند هواپیماهای سعودی در صنعا، حرض، ابین، خلیج عدن و استان جیزان در عربستان سرنگون شدند.

تهدید مرکل به دلیل پذیرش پناهجویان
هوست زیهوفر، از حزب سوسیال‌مسیحی و رئیس  ایالت بایرن آلمان از سیاست‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره مهاجران انتقاد کرد. وی درباره پذیرش مهاجران به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت با پذیرش مهاجران در خاک آلمان موافقت شده و این اقدامی است که پیامدهای فراوانی برای آلمان دارد. زیهوفر گفت به صراحت خواستار محدودیت مهاجران در کشور است. وی مرکل را تهدید کرد درباره اقدامات وی به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد کرد.

آزادی شهر گرزیوان از تصرف طالبان
نیروهای دولتی افغان، شنبه شهرستان گرزیوان در شمال افغانستان را از اشغال طالبان خارج کردند. سیدمسعود یعقوبی، سخنگوی فرماندهی پلیس استان فاریاب گفت: نیروهای دولتی افغان برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از شهرستان گرزیوان عقب‌نشینی تاکتیکی کرده بودند. شهرستان گرزیوان روز پنجشنبه به تصرف طالبان درآمده بود. براثر درگیری جمعه شب میان نیروهای افغان و افراد طالبان در شهرستان «برکی برک» استان لوگر 7 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.
 


Page Generated in 0/0054 sec