printlogo


کد خبر: 147019تاریخ: 1394/7/21 00:00
اخبار

پاسخ رهبر انقلاب به استفتایی درباره تغییر حکم ارتداد سلمان رشدی با اشاره به نمایشگاه فرانکفورت
حکم همان است که امام فرمودند
به گزارش خبرگزاری میزان، پاسخ رهبرمعظم انقلاب به استفتای جدیدی درباره تغییر حکم حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی منتشر شد. متن استفتا و پاسخ معظم‌له بدین شرح است:
«با عرض سلام و خسته نباشید محضر مقام عظمای ولایت
همان‌طور که مستحضرید؛ دشمنان اسلام در تلاشند تا از طریق مطرح کردن مجدد نام سلمان رشدی ملعون و کذاب، بویژه در نمایشگاه فرانکفورت، موجبات تحقیر فتوای تاریخی و شخصیت مرحوم
امام خمینی‌ قدس‌الله نفسه‌الزکیه را فراهم آورند؛ در عین حال خشونت‌های غیراسلامی و خودسری‌های گروه‌های تکفیری که به ناحق اعمال شیطانی‌شان را احکام اسلام معرفی می‌کنند؛ موجبات ایجاد تصویری نادرست و خشن از اسلام شده ‌است. از ولی فقیه و مرجع تقلیدمان می‌پرسیم: با توجه به موضوعات فوق؛ آیا فتوای ارتداد سلمان رشدی مرتد و کذاب برقرار است یا خیر؟ تکلیف مسلمانان در این شرایط چیست؟»
پاسخ: حکم همان است که امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌علیه  فرمودند.

واکنش ظریف به ادعای شرمن
محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با ایرنا ادعای وندی شرمن درباره تیم مذاکره‌کننده ایران را «غیرقابل قبول» و «تلاش برای ایجاد اختلاف داخلی» در ایران ارزیابی و تاکید کرد: مذاکره‌کنندگان هیچ‌گاه اجازه دخالت طرف مقابل در مسائل داخلی ایران را نداده‌اند. شرمن، عضو ارشد سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکا ادعا کرده بود دولت ایران در تلاش برای استفاده از برجام در فضای سیاسی داخلی و از جمله انتخابات آتی مجلس است. وزیرامورخارجه در پاسخ به سوالی در این باره گفت: صراحتا اعلام کرده‌ایم به هیچکس اجازه دخالت در مسائل داخلی ایران را نمی‌دهیم و اگر مذاکره‌کننده آمریکایی چنین صحبتی داشته کاملا بی‌مورد صحبت کرده و این اظهار نظر و برداشت از مذاکرات غیرقابل قبول و مداخله در امور داخلی ایران است. ظریف اضافه کرد: دولت از شروع مذاکرات هسته‌ای و در طول مذاکرات بارها به‌طور شفاف اعلام کرده که مذاکرات هسته‌ای پروژه‌ای کاملا ملی است و نباید به موضوعات رقابت‌های سیاسی داخلی مرتبط شود و چنین شائبه‌ای لطمه و خسارتی جبران‌ناپذیر به این پرونده ملی است.


Page Generated in 0/0058 sec