printlogo


کد خبر: 147023تاریخ: 1394/7/21 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور بازهم به منتقدان حمله کرد
کاسبی، شاه‌بیت ادبیات روحانی!
درست چند روز پس از آنکه وندی شرمن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت برجام در انتخابات ایران اثرگذار خواهد بود و حسن روحانی به دنبال آن است تا این توافق قبل از انتخابات اجرا شود، حسن روحانی توپ را در زمین منتقدان انداخت و آنها را متهم به کاسبی کرد! به گزارش «وطن امروز»، در شرایطی که دولت روحانی به استناد سخنان ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا و سخنان معصومه ابتکار در گفت و گو با بی‌بی‌سی به استفاده انتخاباتی از توافق هسته‌‌‌‌ای متهم است، روحانی در سفر استانی به مازندران، منتقدان را متهم به کاسبی کرد و گفت دکان منتقدان پس از برجام کساد نمی‌شود! او گفت: «برخی سخنان را نشنیده بگیرید تا در زمان لازم پاسخ آن را بدهم! چه کسانی از تحریم سود می‌کنند؟ چه کسی هست که از افتخار ملت ایران ناراحت است؟ چه کسی هست که از غرور ملت ایران ناراحت است؟ چه کسانی از رفع تحریم ناراحت هستند؟ والله شما هم ضرر نمی‌کنید، بعد از تحریم این منفعت برای شما هم خواهد بود، نگران نباشید دکان شما کساد نمی‌شود». این البته اولین بار نیست که حسن روحانی منتقدان خود را به کاسبی متهم می‌کند. طی 2 سال اخیر حسن روحانی به دفعات منتقدان سیاست‌های خود در مذاکرات هسته‌ای را به کاسبی و جیب‌بری متهم کرده است به‌گونه‌ای که کاسبی به شاه‌بیت ادبیات روحانی نسبت به منتقدان تبدیل شده است!

واکنش وزارت خارجه آمریکا  به حکم جیسون جاسوس
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به دنبال اعلام حکم محکومیت جیسون رضاییان متهم به جاسوسی، در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی وی شد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به دنبال اعلام حکم محکومیت «جیسون رضاییان» توسط قوه‌قضائیه در یک مصاحبه مطبوعاتی و در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی وی شد. وی گفت: ما این مساله را از نزدیک رصد کرده و خواستار رفع اتهامات وارده علیه رضاییان و سپس آزادی وی هستیم. کربی ادامه داد: آمریکا کماکان بازداشت جیسون رضاییان را ناعادلانه تلقی کرده و «جان کری» وزیر خارجه نیز در حاشیه مذاکرات هسته‌ای از هر فرصتی برای درخواست آزادی او استفاده کرد.

لغو تحریم‌ها باید در جزئیات طرح مجلس قید شود
سخنگوی کمیسیون برجام مجلس از تهیه حدود 200 پیشنهاد اصلاحی برای بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام خبر داد. سیدحسین نقوی با اشاره به بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام در جلسه علنی امروز مجلس، به تسنیم گفت: پیشنهادهای فراوانی از سوی نمایندگان برای بهتر شدن محتوای طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام به هیأت‌رئیسه ارائه شده که این پیشنهادها باید در بررسی جزئیات در صحن علنی مطرح شود تا نمایندگان درباره آن اظهارنظر کنند. وی با بیان اینکه ایران برای لغو تحریم‌ها مذاکره کرده است، گفت: باید در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام، لغو تحریم‌ها به عنوان یک اصل مهم گنجانده شود. ما نمی‌توانیم توافقی را که در آن تحریم‌‌ها لغو نمی‌شود در راستای منافع ملی بدانیم، چرا که لغو تحریم‌ها در مقابل امتیازهای فراوانی که ایران به طرف غربی داده، انتظار زیادی نیست.

وزارت‌ امور خارجه بازداشت معلمان ایرانی را قاطعانه پیگیری کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسؤولان وزارت امور خارجه به‌جای اینکه خود را به مقامات اروپایی و آمریکایی عرضه کنند باید با کشورهایی همچون امارات چنان برخوردی داشته باشند که آنها بدانند ملت ایران با عزت به راه خود ادامه می‌دهد. محمداسماعیل کوثری با اشاره به رفتار ناشایست مقامات کشور امارات در بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی با انتقاد از رفتار انفعالی وزارت امور خارجه در قبال این موضوع به فارس گفت: وزارت امور خارجه از این حالت انفعالی باید خارج شود و به جای اینکه خود را به سیاستمداران اروپا و آمریکا عرضه کنند، با کشورهایی همچون امارات به گونه‌ای برخورد کنند که آنها بدانند ملت ایران با عزت و سربلندی به راه‌شان ادامه می‌دهند.


Page Generated in 0/0057 sec