printlogo


کد خبر: 147039تاریخ: 1394/7/21 00:00
معاون سازمان حج و زیارت خبر داد
بازگشت پیکر80 جان‌باخته فاجعه منا

معاون امور حج سازمان حج و زیارت از انتقال حدود ۸۰ پیکر جان‌باخته ایرانی فاجعه منا خبر داد. حمید محمدی، معاون امور حج سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت بازگشت پیکر زائران ایرانی جان‌باخته فاجعه منا گفت: در چهارمین مرحله انتقال، پیکر نزدیک به 80 جان‌باخته دیگر فاجعه دلخراش منا که مراحل شناسایی‌شان انجام شده است از جده به تهران انتقال می‌یابد. وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت خانواده این عزیزان را از شناسایی پیکر و انتقال اجساد مطلع کرده است.
حمید محمدی درباره آخرین وضعیت قربانیان ایرانی حادثه منا تصریح کرد: با تحویل گرفتن 2 پیکر دیگر از جان‌باختگان ایرانی،
65 پیکر همچنان مفقود است. به گفته معاون امور حج سازمان حج و زیارت، بدین ترتیب پیکر 399 زائر ایرانی جان‌باخته تاکنون شناسایی شده که بیش از 300 تن از آنها با 3 پرواز به ایران منتقل شده است. وی با اشاره به اینکه مسؤولیت پیگیری سرنوشت مفقودان حادثه منا به عهده کنسولگری کشورمان در جده است، یادآور شد: تیم کمیته شناسایی در راستای کمک به این کنسولگری در روزهای آینده کار جست‌وجو را در 2 سردخانه جده و مکه ادامه خواهد داد. محمدی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه با انتقال هزار و850 حاجی دیگر از طریق فرودگاه جده به ایران، شهر مکه از زائر ایرانی خالی شد.
احتمال وجود جان‌باختگان ایرانی در میان دفن‌شدگان
همچنین به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ممکن است تعدادی از جان‌باختگان ایرانی به همراه سایر اجساد در عربستان دفن شده باشند. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت قربانیان ایرانی حادثه منا اظهار داشت: عربستان به دلیل شرایط نگهداری و رعایت مسائل بهداشتی تعدادی از جان‌باختگان را دفن کرده است که ممکن است پیکرهای ایرانیان نیز در میان آنها وجود داشته باشد. وی به باشگاه خبرنگاران یادآور شد: عربستان در یک مرحله 450 نفر و در یک مرحله دیگر یکهزار نفر از اجساد را در کشور خود دفن کرده است ضمن اینکه 2 روز گذشته تعدادی دیگر از پیکرها با حکم وزارت بهداشت این کشور دفن شده‌اند بنابراین احتمال دارد پیکر جان‌باختگان ایرانی نیز بدون هماهنگی دفن شده‌ باشد. رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیکرها هنگام شب به خاک سپرده‌ می‌شوند بنابراین احتمال خطای آنها وجود دارد. اوحدی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز 65 نفر از زائران ایرانی مفقود هستند، افزود: متاسفانه شرایط شناسایی پیکرها به کندی پیش  می‌رود.
 


Page Generated in 0/0064 sec