printlogo


کد خبر: 147041تاریخ: 1394/7/21 00:00
نبض جامعه

وزیر بهداشت انتقاد کرد
بدقولی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستانی
سازمان‌های بیمه‌گر به وعده خود جهت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها تا پایان شهریور 94 عمل نکرده‌اند. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت درباره قول بیمه‌ها مبنی بر پرداخت مطالبات وزارت بهداشت تا پایان شهریورماه سال 94 گفت: هنوز این اتفاق محقق نشده و سازمان‌های بیمه‌گر به وعده خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها بسیار زیاد است، به ایسنا یادآور شد: امیدوار بودیم سازمان‌های بیمه‌گر به وعده خود مبنی بر پرداخت مطالبات ما تا پایان شهریورماه عمل کنند اما این اتفاق نیفتاد. درخواست ما از بیمه‌ها همان چیزی است که  طلبکار از بدهکار می‌خواهد. درخواست ما این است که سازمان‌های بیمه قانون را رعایت کرده و به آن عمل کنند.
هاشمی با اشاره به صحبت‌های دوباره‌ای که در این‌باره با سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده است، خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها درحالی است که هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده که کمک کند تا همکاران ما بدون دغدغه بتوانند بیمارستان‌های کشور را اداره کنند.  وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری بیمارستان‌ها، تصریح کرد: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر این هشدارها را جدی بگیرند.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی:
دانشگاه از اسارت علوم انسانی سکولار خارج شود
امروزه در شرایطی درباره کنگره علوم انسانی اسلامی صحبت می‌کنیم که شاهد گسترش روزافزون این علوم هستیم و هزاران استاد برجسته در دانشگاه‌های  گوناگون سرگرم فعالیت جدی در زمینه علوم انسانی اسلامی هستند. به گزارش
«وطن امروز»، حجت‌الاسلام غلامی، رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به این مطلب گفت: ما به دنبال تحمیل علوم انسانی اسلامی نیستیم بلکه هدف ما عرضه علوم انسانی اسلامی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در این زمینه است، می‌خواهیم قدرت‌ها و ویژگی‌های این علوم را به جامعه علمی کشور عرضه کنیم.  حجت‌الاسلام غلامی با تأکید بر اینکه با برگزاری کنگره علوم انسانی اسلامی فضا برای آزاداندیشی و قدرت فهم در زمینه علوم اسلامی مهیا می‌شود، اظهار داشت: علوم انسانی سکولار اقلیت زورمدار دانشگاه هستند که علم را منحصر به خودشان می‌دانند و مصداق تکصدایی در جامعه علمی ایران هستند. رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی بیان کرد: علوم انسانی سکولار متعلق به عالم قدرت و ثروت است و دغدغه کشف حقیقت را ندارد.  به گفته وی، علوم انسانی سکولار طی چند دهه گذشته جز اجرای اهداف استکبار و تطهیر جنایات آن کار دیگری نکرده است و دانشگاه باید از اسارت علوم انسانی سکولار خارج شود. نظام مدیریت کشور بویژه در حوزه اقتصاد باید از شر تحلیل‌های سکولاریستی خارج شود. غلامی با اشاره به اینکه علوم انسانی اسلامی سکولار متعلق به عالم سلطه و قدرت است، تصریح کرد: این علم دغدغه کشف حقیقت و واقعیت را ندارد وقتی صحبت از علوم انسانی سکولار مطرح می‌شود با نگاه ایدئولوژیک آن هماهنگ است و با شهوت پیوند می‌خورد و هر چیز غیر از سلطه را نمی‌پذیرد. رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی  افزود: ما معتقدیم علاوه بر فضای دانشگاه سیستم مدیریتی کشور نیز از سلطه علوم انسانی سکولار رنج می‌برد. سیستم مدیریت کشور باید در مباحث اقتصادی از تحلیل‌های علوم انسانی سکولار خلاص شود، چرا که ما گرفتار تحلیل‌های ناصحیح علوم انسانی سکولار شده‌ایم و اقتصاد کشور به بیراهه رفته است و دلیل این موضوع چیزی جز این نیست که تحلیل‌های علوم انسانی سکولار نه تنها در دانشگاه بلکه در مدیریت کشور رایج شده است.


Page Generated in 0/0049 sec