printlogo


کد خبر: 147061تاریخ: 1394/7/21 00:00
اخبار

زمزمه بازگشت نوری به پرسپولیس
کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین شانس را برای جانشینی کاپیتان فقید این تیم دارد. نتایج ضعیف تیم مسیمیر در لیگ ستارگان قطر باعث شده مسؤولان این باشگاه تصمیم بگیرند در نیم‌فصل تغییراتی در تیم‌شان به وجود بیاورند و حتی این امکان وجود دارد که قرارداد محمد نوری با این تیم نیز با رضایت طرفین فسخ شود. تیم مسیمیر با وجود هزینه‌های زیادی که در فصل نقل‌وانتقالات کرده در فصل جاری لیگ ستارگان قطر ضعیف‌ترین عملکرد ممکن را داشته تا حدی که در 4 بازی نه تنها نتوانسته یک امتیاز هم کسب کند بلکه حتی بازیکنان این تیم هنوز موفق به گلزنی هم نشده‌اند. در این شرایط خیلی دور از انتظار نیست که مسؤولان این باشگاه تصمیم بگیرند در نیم‌فصل بازیکنان خارجی جدیدی را به خدمت بگیرند تا حداقل این شانس را داشته باشند که مجدد به لیگ دسته اول قطر سقوط نکنند. قضیه بازگشت محمد نوری در نیم‌فصل به پرسپولیس توسط اطرافیان این بازیکن به گوش مسؤولان باشگاه پرسپولیس رسیده و قرار است این موضوع نزد برانکو ایوانکوویچ هم مطرح شود. بعد از درگذشت هادی نوروزی طبیعی است که برانکو به دنبال پیدا کردن جانشین برای وی باشد و باید دید او نظرش درباره بازگشت نوری به جمع سرخپوشان چه خواهد بود، البته با توجه به نبود یک هافبک طراح تخصصی در ترکیب سرخپوشان به احتمال فراوان نظر برانکو در مورد بازگشت نوری به تیمش مثبت خواهد بود و همین مساله احتمال این اتفاق را بیشتر می‌کند.

پیراهن استیلی در موزه فیفا جاودانه شد
پیراهنی که حمید استیلی در دیدار با آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه به تن کرده بود، برای نگهداری در موزه فیفا به زوریخ ارسال شد.به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به افتتاح موزه فیفا در ژانویه ۲۰۱۶، پس از پیگیری‌های دپارتمان بین‌الملل با فیفا و همچنین همکاری کمیته فرهنگی فدراسیون پیراهن حمید استیلی با موافقت ریاست موزه فیفا به سوییس ارسال شد.این پیراهن در دیداری که ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ در شهر لیون فرانسه برگزار شد و با پیروزی ۲ بر یک تیم ملی ایران برابر آمریکا همراه بود، به تن استیلی بود. ملی‌پوشان کشورمان در این بازی با پیراهن‌های قرمز رنگ به میدان رفته بودند و تیم ملی آمریکا سفیدپوش بود.با توجه به اهمیت موضوع، این پیراهن در بخش یادبودهای جام جهانی ۱۹۹۸ در کنار پیراهن زین‌الدین زیدان کاپیتان وقت تیم ملی فرانسه و قهرمان جام‌جهانی ۱۹۹۸ نگهداری خواهد شد. این برای اولین بار است که فیفا اقدام به جمع‌آوری یادبودها و نمادهای برجسته جام‌های جهانی مختلف کرده است.

پسری که رویای یک ملت را به باد داد
هفته گذشته در جریان دیدار تیم‌های اسکاتلند و لهستان، زمانی که دیدار دو تیم با نتیجه 2 بر یک به نفع اسکاتلند در جریان بود، یک نوجوان ناگهان وارد زمین شد. او بخش زیادی از زمین را دوید تا به رابرت لواندوفسکی رسید. گوشی موبایل خود را آماده کرد و با معروف‌ترین بازیکن حاضر در زمین عکس یادگاری سلفی انداخت اما پس از این عکس او توسط ماموران امنیتی دستگیر و به خارج از زمین منتقل شد. در ادامه مسابقه، داور دقایق تلف‌شده زیادی را به خاطر حضور این پسر محاسبه کرد و در واپسین ثانیه‌ها، رابرت لواندوفسکی موفق شد دروازه تیم حریف را باز کند. حالا جوی سنگین در اسکاتلند علیه این نوجوان به راه افتاده است. اسکاتلندی‌ها معتقدند اگر او این کار را نکرده بود، آنها اکنون راه صعود به یورو را پیموده بودند.  اسکاتلندی‌ها از سال 1998 تاکنون در هیچ تورنمنت مهمی حاضر نبوده‌اند.

درآمدهای سیاه در بارسلونا
باشگاه بارسلونا به چندین و چند دلیل تحت محرومیت از ناحیه فیفا و یوفا است اما به دلیل ساده اما حل نشدنی فساد مالی در آستانه تمدید محکومیت است. سوءاستفاده از بازیکنان نوجوان آسیای جنوب شرقی و عدم رعایت قانون در عقد قرارداد با نوجوانان غیربومی اولین دلیل برای باز شدن پرونده‌ای قطور بود که این روزها خواندن و بررسی کردنش دل شیر می‌خواهد و در دو ماه گذشته ۱۴ وکیل زبده اسپانیایی از قبول وکالت بارسلونا شانه خالی کرده‌اند. پیش‌بینی و گزارش رسمی بارسلونا در درآمد سالانه خود ۴۲۱ میلیون یورو است در حالی که در گزارش رسمی به فیفا مبلغ ۴۱۹ میلیون یورو قید شده است، فاکتور مربوط به سود حاصل از فروش بازیکن از آکادمی مبلغ ۴۵ میلیون یورو گزارش شده در حالی که فیفا مدعی است فاکتور و سند رسمی حسابداری معادل ۸۱ میلیون یورو در اختیار دارد.


Page Generated in 0/0066 sec