printlogo


کد خبر: 147068تاریخ: 1394/7/21 00:00
چهارگوشه

محکومیت گوگل در روسیه
دادگاهی در روسیه بار دیگر شرکت آمریکایی گوگل را به انحصارطلبی اندرویدی خود در بازار گوشی‌های هوشمند محکوم کرد. گوگل که ماه پیش نیز به علت سوءاستفاده از تسلط خود بر بازار فناوری روسیه محکوم شده بود این بار ملزم به اعمال برخی تغییرات در قراردادهای تجاری و فعالیت‌های خود شده است. روسیه به گوگل تذکر داده تنها یک ماه (تا 18 نوامبر) وقت دارد در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به نرم‌افزاز (اپلیکیشن) فروشگاه گوگل پلی تغییراتی اعمال شود و این گوشی‌ها همراه با برنامه‌ها و نرم‌افزارهای رقیب و از جمله فروشگاه‌های آنلاین دیگر شرکت‌ها و برنامه‌های منتخب آنها عرضه شود، در غیر این صورت گوگل باید منتظر جرایم مالی تازه باشد و شاید حتی بازار بزرگ روسیه را از دست بدهد. این حکم موفقیتی بزرگ برای یاندکس (Yandex)  برترین موتور جست‌وجوی روسیه است که می‌گوید باید به انحصارطلبی اندروید خاتمه داده شود. جالب اینکه اتحادیه اروپا نیز با همه اختلافاتش با مسکو از  محدودیت تجاری گوگل در روسیه استقبال کرده است.

آزادی پسران مبارک
با موافقت دادگاه جنایی شمال قاهره حکم آزادی پسران حسنی مبارک در پرونده اختلاس از کاخ‌های ریاست‌جمهوری صادر شد. عجیب آنکه به گزارش «الیوم السابع»، حکم آزادی علاء و جمال مبارک، پسران رئیس‌جمهور مخلوع مصر از زندان با درخواست خود آنها صادر شده است. دادگاه جنایی قاهره بهار گذشته (ماه مه) رئیس‌جمهور مخلوع مصر و پسرانش را به اتهام اختلاس از دارایی‌های کاخ‌های ریاست‌جمهوری به 3 سال زندان محکوم کرده بود اما وکیل آنها اعلام کرد با توجه به اینکه علاء و جمال مدت محکومیت
3 ساله‌شان در پرونده قصرهای ریاست‌جمهوری را در بازداشت بوده‌اند از دادگاه درخواست کرده‌اند که آنها را آزاد کند.

پنجمین دوره ریاست‌جمهوری لوکاشنکو
الکساندر لوکاشنکو با پیروزی بر 3 رقیب دیگر، برای پنجمین بار به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب شد. لوکاشنکوی 61 ساله که از 21 سال پیش (سال 1994) رئیس‌جمهور بلاروس است و رکورد طولانی‌ترین دوران ریاست‌جمهوری در اروپا را در اختیار دارد، در انتخابات یکشنبه 49/83 درصد آرا را به دست آورد و بر 3 رقیب دیگرش پیروز شد. او از بازماندگان حزب کمونیست در دوران اتحاد جماهیر شوروی است. نزدیک‌ترین رقیب او در این انتخابات تاتیانا کوروتکویچ به عنوان نخستین  نامزد زن برای پست ریاست‌جمهوری در  بلاروس بود که تنها 42/4 درصد آرا را به دست آورد. امسال هم مثل 5 سال پیش انتخاب مکرر لوکاشنکو به عالی‌ترین مقام سیاسی کشور موجب تظاهرات  مخالفان شد اما به رغم بحران اقتصادی حال حاضر بلاروس ابعاد اعتراضات همانند سال 2010 چندان گسترده نبود.

ارتباط نزدیک هند با القاعده و داعش
یک سایت وابسته به دولت پاکستان  در حالی ادعا کرد که مقامات هندی با گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده و داعش ارتباط دارند که اسلام‌آباد خود در مظان چنین اتهامی است. به گزارش فارس به نقل از  پایگاه خبری اینترنشنال‌نیوز، رابطه نزدیک هند و تحریک (جنبش) طالبان پاکستان همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نیز دهلی‌نو قصد دارد از داعش و القاعده علیه پاکستان استفاده کند. اینترنشنال ‌نیوز مدعی است در اواخر سال 2014 «اجیت کی‌دوال» مشاور امنیت ملی هند به بهانه دریافت کمک به عراق و سوریه سفر کرد که این دیدار به منظور ارتباط و تماس با رهبران گروه‌های افراط‌گرا صورت گرفته است.

شهادت 34 یمنی
جنگنده‌های ارتش سعودی در ادامه حملات هوایی خود بیش از 34 یمنی را در شهر البیضا و استان صعده به شهادت رساندند. دیروز شبکه تلویزیونی المسیره یمن به نقل از منابع پزشکی یمن گزارش داد در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش سعودی به زندان مرکزی شهر البیضا در مرکز یمن 30 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 50 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین 4 شهروند یمنی نیز در حمله هوایی متجاوزان به بازار حیدان در استان صعده به شهادت رسیدند. استان مأرب نیز شاهد 15 حمله هوایی با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای به منطقه حباب و بازار صرواح و المخدره در منطقه الجدعان بود.
 


Page Generated in 0/0051 sec