printlogo


کد خبر: 147108تاریخ: 1394/7/22 00:00
اخبار

یادداشت رئیس سازمان اوج برای «بادیگارد» حاتمی‌کیا
فیلمسازی در مسیر مجاهدت
احسان محمدحسنی، رئیس سازمان
هنری  - رسانه‌‌ای اوج یادداشتی را برای اثر جدید ابراهیم حاتمی‌کیا در صفحه اینستاگرام خود با عنوان «هوای تازه» نوشت که در آن آمده است:
«اگر خدا بخواهد...
این روزها مراحل پس از تولید فیلم سینمایی «بادیگارد» به سرعت در حال طی شدن است؛ پروژه‌ای بسیار سخت، طاقت‌‌فرسا و پیچیده! که شروعش با شب‌های ماه مبارک رمضان و پایانش با عید سعید قربان مصادف شد... فارغ از آنکه این اثر به جشنواره‌ فیلم فجر ارائه بشود یا نشود یا اینکه کیفیت و ضرباهنگ و قصه‌ پرفراز و فرود و ملتهب آن مطابق پیش‌بینی‌ها از آب دربیاید یا نیاید، مهم این است که برادر و استاد بزرگوارم ابراهیم حاتمی‌کیای عزیز و دست‌اندرکاران و یاران صبور، سختکوش و باصفای او چیزی کم نگذاشته‌اند. من شاهد بودم که آقا ابراهیم و همکاران عزیزش در برافراشتن خیمه‌ خوش سر و شکل این اثر ارزشمند، از همه‌ وجودشان مایه گذاشتند و بضاعت فعلی و امکانپذیر موجود در داخل کشور را به میدان آوردند. باقی‌اش با خداست و لطف و محبت همیشگی پروردگار... در غیر این صورت در زیر چتر شریفه‌ «لا یکلف الله نفساً الا وسعها» پناه خواهیم گرفت. بله، ابراهیم سینمای ایران، این ققنوس منزل گرفته بر دهانه‌ آتشفشان، بار دیگر پر و بال می‌جُنباند و برای بلند شدن و ارتفاع گرفتن، مهیا می‌شود. می‌دانم که حال و هوای این روزهای آقا ابراهیم ما بارانی است و خداوند هم ان‌شاءالله بر او خواهد بارید.... و اما آهای جماعت اهل جبهه! آهای جامانده‌های از قافله‌ شهیدان! آهای مدافعان حریم حَرَم! آهای پدران و مادران چشم انتظار فرزندان مفقودالاثر این دیار الهی! شهادت می‌دهم ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه‌ مسیر مجاهدان راه حق و احمد کاظمی‌ها، همدانی‌ها، قاسم سلیمانی‌ها و عزیز جعفری‌ها، در عرصه‌ خطیر و به حال خود رها شده‌ فرهنگ و هنر مظلوم این سرزمین، از آرمان مقدسش کوتاه نخواهد آمد و برای ملحق شدن به یاران و دوستان شهیدش بی‌تاب است و لحظه‌ شماری می‌کند. امیدوارم خدا وجود ارزشمند امثال آقاابراهیم‌ها را برای فرزندان نجیب این آب و خاک و توفان‌‌های در پیش روی آخرالزمانی، حفظ و عاقبت به خیر کند...
عاقبت این عشق هلاکم کند                       
 در گذر کوی تو خاکم کند، یا حسین
لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
دلتنگتان هستم... حلالم کنید».

معاون هنری ارشاد در پی اطلاع از وضعیت تئاتر!
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اتفاقات اخیر خانه تئاتر گفت: شاید خودم باید وسط بیایم و احتمالا از دو طرف ماجرا درخواست خواهم کرد جلسه‌ مشترکی برگزار شود.  به گزارش ایسنا، علی مرادخانی در پاسخ به اینکه وضعیت پیش آمده در خانه تئاتر و اختلافاتی که وجود دارد را چگونه می‌توان در سالی که به‌عنوان تئاتر نامگذاری شده است برطرف کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال این هستم پس از کسب اطلاع بیشتر از ماجرا دقیق‌تر در جریان کار قرار بگیرم!  مرادخانی درباره وضعیت مبهم تئاترشهر افزود: باید تعمیرات تئاتر شهر زودتر از جشنواره فجر به پایان برسد تا با چند اجرا سالن‌ها تست زده شود و شرایط به طور کامل بررسی شود. دل‌نگرانی ما بیشتر به اجراهایی است که برای آنها برنامه‌ریزی شده است!

اعطای مجوز تئاتر «امام حسین(ع) انقلابی شهید» توسط الازهر
پس از 3 سال مجوز تئاتر «امام حسین(ع) انقلابی شهید» توسط الازهر صادر شد و به‌نظر می‌رسد این آغازی بر انعطاف الازهر در حکم «تحریم تجسید» باشد.  به گزارش فارس، 3 سال پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در صورت موافقت الازهر تئاتر «امام حسین(ع) انقلابی شهید» در مصر روی سن می‌رود. در خبر آمده بود که احمد عبدالوارث، هنرمند مصری گفته است «همه مراحل این نمایش انجام شده» و این تئاتر توسط «سعد الدسوقی» تهیه و کارگردانی شده و آن را نمایشنامه‌نویس بزرگ مصری «عبدالرحمن الشرقاوی» نوشته است اما حالا پس از 3 سال رسانه‌های مصری به نقل از عبدالوارث اعلام کردند بالاخره الازهر مجوز لازم برای روی صحنه رفتن این تئاتر را صادر کرده است البته عبدالوارث عنوان کرده آنچه الازهر به او ارائه کرده است «مجوز اجرای بازنویسی شده تئاتری است که 3 سال پیش مجوز آن صادر شده بود».


Page Generated in 0/0067 sec