printlogo


کد خبر: 147110تاریخ: 1394/7/22 00:00
پروژه پرسپولیس برای بازگرداندن روحیه به بازیکنان
بازگشت کاپیتان نوری

باربد بهراد: شاید بهترین خبر پس از فوت ناگهانی کاپیتان پرسپولیس، بازگشت کاپیتان دیگر آنها در نیم‌فصل باشد. از ابتدا مشخص بود باشگاه تازه‌تاسیس قطری توان ادامه کار در لیگ گرانقیمت این کشور را ندارد و حالا زمزمه فسخ قرارداد با نوری به گوش می‌رسد. روزی که محمد نوری با باشگاه تازه‌تاسیس المسیمیر قطر قرارداد امضا کرد، تا چند ساعت برانکو این موضوع را باور نداشت و به اعتراف چلنگر، سرمربی قرمزها به حدی ناراحت بود که مجبور به استفاده از مسکن برای درمان سر دردش شد. نوری علاوه بر اینکه محوری‌ترین بازیکن فصل قبل پرسپولیس به حساب می‌آمد تنها بازیساز این تیم بود که برانکو همه بار فنی تیم در میانه میدان را به دوش او انداخته بود اما پیشنهاد یک میلیون دلاری المسیمیر برای نوری 30 ساله آنقدر جذاب بود که نتوانست به آن پاسخ منفی بدهد. با این وجود این تیم قطری شروع ناامیدکننده‌ای در لیگ ستارگان این کشور داشت و بنا به نظر کارشناسان فوتبال قطر نخستین گزینه سقوط به شمار می‌رود. از آنجایی که مدیران المسیمیر خرج زیادی در ابتدای فصل کردند حالا به این نتیجه رسیده‌اند دست‌کم قسمتی از این هزینه‌ها را جبران کنند. محمد نوری که به صورت کاملا عجیب از همان بدو ورود بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست یکی از بازیکنانی به شمار می‌رود که با بخشیدن نصف قراردادش مجاز است از این تیم برود. از سوی دیگر پرپسولیس 6 جای خالی برای جذب بازیکن دارد و با توجه به مرگ ناگهانی هادی نوروزی، سازمان لیگ اجازه جذب یک بازیکن به جای نوروزی را می‌دهد. در قانون، فوت شدن فوتبالیست پیش‌بینی شده و یکی از بندهایی است که تیم می‌تواند به جای متفوی یک مهره تازه به خدمت بگیرد. از لحاظ مالی هم قرمزها می‌توانند با قراردادی مناسب کاپیتان‌شان را جذب کنند. تنها مشکل بزرگ این است که تا پایان نیم‌فصل طبق قانون، پرسپولیس قادر نیست از نوری استفاده کند. تنها بازیکنانی می‌توانند در میانه راه جذب شوند و بازی کنند که هیچ قراردادی با هیچ باشگاهی در آن مقطع نداشته باشند. از این رو اگر باشگاه قطری با فسخ قرارداد محمد نوری موافقت کند، ستاره سابق قرمزها می‌تواند از دور برگشت در خدمت پرسپولیس باشد البته شنیده می‌شود وکیل پرسپولیس به دنبال این است تا بتواند مجوز بازی نوری را قبل از نیم‌فصل بگیرد آن هم به‌خاطر مرگ نوروزی و استفاده از تبصره‌های خاص. حالا باید دید آیا قوانین سازمان لیگ چنین اجازه‌ای به قرمزها را می‌دهد یا نه. از سوی دیگر بحث مهم فسخ قرارداد با المسیمیر قطر است. یکی از دوستان نزدیک نوری در این‌باره گفت: اگر طرفین به صورت مسالمت‌آمیز به توافق برسند نوری به خاطر فوت نوروزی علاقه زیادی به بازگشت دارد اما در این بین تصمیمات 2 باشگاه و مبلغی که باید به عنوان فسخ قرارداد پرداخت شود، در اولویت است. باید دید پرسپولیس می‌تواند کاپیتانش را باز گرداند یا در نهایت این پروژه به ابتدای فصل بعد موکول می‌شود.  برانکو اصرار زیادی به این جا به جایی دارد و شاید همین موضوع سبب شود قرمزها سر کیسه را برای  راضی کردن المسیمیر شل کنند.
استقبال برانکو از بازگشت
برانکو ایوانکوویچ  از بازگشت احتمالی محمد نوری به پرسپولیس استقبال کرد و اظهار داشت: درباره بازگشت نوری به پرسپولیس هیچ‌کس با من صحبت نکرده و فقط در خبرها شنیدم که ممکن است این اتفاق رخ دهد. وی افزود: تا زمانی که خبری قطعی نشود درباره آن اظهارنظر نمی‌کنم، اما اعلام می‌کنم پرسپولیس خانه کاپیتان نوری است و اگر او به هر دلیل از تیم قطری جدا شود می‌تواند به پرسپولیس بازگردد. سرمربی پرسپولیس در واکنش به این پرسش که با توجه به احتمال فسخ قرارداد نوری، آیا حاضر است این بازیکن را به لیست تیمش اضافه کند، گفت: این موضوع هنوز در حد فرضیه است و به واقعیت تبدیل نشده، اما تأکید می‌کنم که نوری هر وقت آمد، خوش آمد.
المسیمیر که فقط می‌بازد!
در همین مورد یکی از رسانه‌های قطری نوشت نتایج ضعیف تیم مسیمیر در لیگ ستارگان قطر باعث شده مسؤولان این باشگاه تصمیم بگیرند در نیم‌فصل تغییراتی در تیم‌شان به وجود بیاورند و حتی این امکان وجود دارد که قرارداد محمد نوری با این تیم نیز با رضایت طرفین فسخ شود. مسیمیر با وجود هزینه‌های زیادی که در فصل نقل‌وانتقالات کرده در فصل جاری لیگ ستارگان قطر ضعیف‌ترین عملکرد ممکن را داشته تا حدی که در 4 بازی نه تنها نتوانسته یک امتیاز هم کسب کند بلکه حتی بازیکنان این تیم هنوز موفق به گلزنی هم نشده‌اند. در این شرایط خیلی دور از انتظار نیست که مسؤولان این باشگاه تصمیم بگیرند در نیم‌فصل بازیکنان خارجی جدیدی را به خدمت بگیرند تا حداقل این شانس را داشته باشند که مجدد به لیگ دسته اول قطر سقوط نکنند. قضیه بازگشت محمد نوری در نیم‌فصل به پرسپولیس توسط اطرافیان این بازیکن به گوش مسؤولان باشگاه پرسپولیس رسیده و قرار است این موضوع نزد برانکو ایوانکوویچ هم مطرح شود. بعد از درگذشت هادی نوروزی طبیعی است که برانکو به دنبال پیدا کردن جانشین برای وی باشد و باید دید او نظرش درباره بازگشت نوری به جمع سرخ‌پوشان چه خواهد بود، البته با توجه به نبود یک هافبک طراح تخصصی در ترکیب سرخ‌پوشان به احتمال فراوان نظر برانکو درباره بازگشت نوری به تیمش مثبت خواهد بود و همین مساله احتمال این اتفاق را بیشتر می‌کند. حل مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و شرایط نسبتا خوبی که این تیم اخیرا پیدا کرده است، انگیزه بازگشت به پرسپولیس را نزد نوری بیشتر کرده است و باید دید در نهایت این جریان چطور پیش خواهد رفت.
واکنش خوردبین به بازگشت نوری
سرپرست پرسپولیس، هم درباره این بازگشت می‌گوید: بازگشت محمد نوری به پرسپولیس اتفاقی خوشحال‌کننده خواهد بود و امیدوارم این بازیکن به خانه خود بازگردد. محمود خوردبین گفت: محمد نوری در تمام سال های حضورش برای پرسپولیس بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته و جدایی او امسال به ما لطمه وارد کرد. بازگشت این بازیکن در تعطیلات نیم‌فصل به پرسپولیس اتفاق بسیار خوبی خواهد بود و مطمئن باشید باشگاه از بازگشت این بازیکن استقبال می‌کند. سرپرست پرسپولیس ادامه داد: نوری سال‌ها بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو بسته و با بازگشت او تجربه تیم ما بسیار بالاتر خواهد رفت. بازگشت نوری به پرسپولیس هم به سود باشگاه و هم به سود خود این بازیکن است. وی در رابطه با شرایط تیم پرسپولیس اظهار کرد: پس از فوت هادی نوروزی شرایط روحی تیم بشدت خراب شده بود اما خوشبختانه هر روز بازیکنان وضعیت بهتری پیدا
می‌کنند. خوردبین در رابطه با کاپیتان پرسپولیس در غیاب هادی نوروزی، گفت: رضا نورمحمدی از این پس کاپیتان اول ما و محسن بنگر کاپیتان دوم ما خواهد بود. هر دوی این بازیکنان از دوستان نزدیک هادی بودند و بستن این بازوبند برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.  وی ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس درخواست کردند تا در صورت امکان بازوبند را نبندند اما هنور با خواست آنها موافقت نشده است. امیدوارم سازمان لیگ با این درخواست موافقت کند زیرا بستن بازوبند هادی برای هر بازیکنی دشوار است.
احتیاط کاپیتان در این باره
پس از اینکه مدیران و مربی پرسپولیس به حضور نوری چراغ سبز نشان دادند؛ این بازیکن با تردید به این مساله نگاه می‌کند. پرسپولیسی‌ها به بازگشت محمد نوری امید دارند و می‌خواهند با حضور او خلأ یک فرمانده در میانه میدان را پر کنند. بعد از آنکه برانکو از حضور او اعلام خوشحالی کرد و گفت دوست دارد نوری را در تیمش داشته باشد، این بازیکن گفته فعلا نمی‌تواند از بازگشت قطعی حرف بزند البته او گفته از استقبال برانکو و باشگاه خوشحال است. باید دید آیا کاپیتان سابق قید لژیونر بودن و بازی راحت در قطر را می‌زند یا تا آخر فصل در تیمش می‌ماند.


Page Generated in 0/0061 sec