printlogo


کد خبر: 147119تاریخ: 1394/7/22 00:00
چهارگوشه

انفجار یک بسته مشکوک در آنکارا
پلیس ترکیه، روز گذشته یک بسته مشکوک را مقابل یک ایستگاه قطار در آنکارا، منفجر کرد. این بسته مشکوک دقیقا مقابل همان ایستگاه قطاری که شنبه شاهد انفجارهای خونین بود، منفجر شد. گفته می‌‌شود این بسته مشکوک صرفا یک بسته هشداری بود زیرا حاوی غذا بود که به دست پلیس ترکیه منفجر شد. صبح شنبه گذشته، در حالی که شماری از فعالان ترک خود را برای یک تظاهرات در حمایت از صلح و آرام‌سازی فضای داخلی ترکیه در آستانه انتخابات اول نوامبر آینده آماده می‌کردند، 2 انفجار مهیب در ایستگاه قطار آنکارا روی داد.

آغاز مرحله دوم عملیات صلاح‌الدین
نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز سه‌شنبه از آغاز مرحله دوم آزاد‌سازی استان صلاح‌الدین خبر داد. دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی اعلام کرد: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح آغاز مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول‌الله را برای آزادسازی کامل استان صلاح‌الدین و از جمله آنها پالایشگاه بیجی اعلام کرد. فرمان آغاز این عملیات، در جریان سفر العبادی به استان صلاح‌الدین و دیدار با فرماندهان نظامی و امنیتی صادر شد.

شهادت فرمانده دیگر حزب‌الله
به فاصله کوتاهی از شهادت «حسن حسین‌الحاج» ملقب به ابوماهر، فرمانده ارشد حزب‌الله در سوریه، خبر شهادت یکی دیگر از فرماندهان این نیروی آزادبخش هم اعلام شد. شهید «مهدی حسن‌عبید» ملقب به «حاج ابو رضا» در حال نبرد با تروریست‌های تکفیری در استان «حماه» سوریه بود. نیروهای مقاومت در روزهای اخیر عملیات بزرگی را در منطقه سهل‌الغاب در استان «حماه» سوریه آغاز کرده‌اند. شهید عبید که در این عملیات نقش ویژه‌ای داشت از اهالی روستای «انصاریه» در جنوب لبنان است و پیکرش طی روزهای آتی در این روستای لبنان تشییع خواهد شد.

قرارداد 10 میلیارد یورویی عربستان و فرانسه
 فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد در جریان دیدار مانوئل والس، نخست‌وزیر این کشور قراردادهایی به ارزش
10 میلیارد یورو (4/11 میلیارد دلار) با عربستان امضا می‌کند. این توافقات شامل پیمان، قرارداد و تفاهمنامه میان 2 کشوری است که پیوندهای اقتصادی و سیاسی میان آنها درحال تقویت است. وزیر خارجه فرانسه پیش از این گفته بود پاریس در حال مذاکره برای انعقاد قراردادهای چندین میلیارد یورویی با عربستان بوده که امکان تکمیل سریع آن وجود داشته و شامل زمینه‌های متعدد از جمله دفاعی، هواپیماهای مسافری، حمل‌ونقل و انرژی است.

استفاده عربستان از سلاح‌های شیمیایی در مأرب
سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد عربستان در مأرب از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی استفاده کرده است. وی همچنین برخی گزارش‌ها درباره پیشروی نیروهای متجاوز در مأرب را تکذیب کرد. شرف لقمان افزود: گروه‌های تروریستی، هسته‌های خفته زیادی در صنعا دارند که سلاح‌های زیادی را نیز در منازل این شهر پنهان کرده‌اند. وی ضمن محکوم کردن جنایات عربستان علیه ملت یمن، گفت: دشمن سعودی هرگز موفق به تجزیه یمن نخواهد شد.

خنثی شدن عملیات داعش در مسکو
مقامات روسیه اعلام کردند عملیات یک گروه تروریستی وابسته به داعش برای انفجار در متروی مسکو را خنثی کردند. به گزارش رویترز، به نقل از وزارت کشور روسیه، این گروهک تروریستی 10 نفره دارای تجهیزات ساخت بمب پیشرفته بودند که در یک کمپ متعلق به داعش در سوریه آموزش دیده بودند. آنها در حال ساخت بمب برای انفجار در متروی مسکو بودند که دستگیر شدند. خبرگزاری روسی اینترفاکس آورده است دستگیرشدگان که اتباع روسیه هستند، مدت‌ها قبل از آغاز عملیات مسکو علیه داعش در سوریه، وارد روسیه شده‌اند. پلیس پس از تحت نظر قرار دادن یک آپارتمان در مسکو که حدود 6 تا 11 نفر در آن زندگی می‌کردند، اقدام به دستگیری این افراد کرد. منابع امنیتی روسیه پس از بازجویی 2 نفر، اعلام کردند این تیم درصدد انجام حمله تروریستی در سامانه حمل‌ونقل مسکو بودند.


Page Generated in 0/0042 sec