printlogo


کد خبر: 147145تاریخ: 1394/7/22 00:00
شهید همدانی مظهر عزت دینی ـ اجتماعی

سیروس محمودیان: همزمان با انتشار خبر شهادت سردار رشید اسلام شهید همدانی در میدان جهاد سوریه بخشی از بدنه جریان اصلاحات در اوج شگفتی همگانی همگام با دشمنان ملت ایران و با تعابیری سخیف نسبت به خبر شهادت ایشان ابراز شادمانی رسانه‌ای کرده و نسبت به این شهید والامقام و همرزمانش عقده‌گشایی کردند که در این رابطه نکاتی قابل بیان است:
 1- حیا، غیرت و شرف اجتماعی یکی از مفاهیم بنیادینی است که هرفردی باید خود را نسبت به رعایت آن پایبند بداند. در حقیقت حیا و شرف اجتماعی حکم می‌کند یک انسان فهیم  با هر گرایش فکری و سیاسی - حتی در مواقعی که به هنجارها یا ارزش‌های  اجتماعی یا دینی مورد قبول جامعه پایبند نیست - باز به طور معقولی، خویش را ملزم به مراعات آن ارزش‌ها  بداند. در واقع جریان سیاسی‌ای که نتواند اصول اولیه این حیا و شرف اجتماعی را شناسایی یا رعایت کند طبعا صلاحیت یا ارزش حضور در عرصه سیاست داخلی ایران را نیز ندارد.
2- شهادت و شهید از واژه‌های بنیادینی هستند که جامعه ایرانی از منظر دینی - ملی همواره اعتقاد و احترام غیرقابل وصفی به آن دارد. استقبال پرشور ملت ایران از غواصان شهید و شهیدان گمنام 8 سال دفاع‌مقدس در 4 ماه پیش نمونه روشنی از استمرار بی‌وقفه این احترام ناب  اجتماعی است. جریان سیاسی‌ای که به خویش اجازه می‌دهد با هنجارشکنی و دهن‌کجی به ارزش‌های ملی- دینی، ملت ایران را مثلا تحقیر کند هیچ تفاوت ماهوی با امثال صدام ملعون، مبلغان اندیشه‌های تحجری وهابیت یا حامیان و عاملان رفتارهای تروریستی داعش ندارد. یکایک شهیدان و مجاهدان مدافع حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نه تنها در قلب ملت ایران  جا دارند بلکه در قلب تک‌تک شیعیان جهان جایگاه رفیع دارند و حتی جمیع مسلمانان آزاده، قدرشناس عظمت روحی و کرامت انسانی این شهیدان هستند.
3- در برهه حاضر که ناامنی گسترده تروریستی کشورهای همجوار ایران را دچار بحران‌های عمیق و پایدار کرده است ایران اسلامی با وجود دشمنی‌های  دامنه‌دار و پیچیده غربی‌ها از ثبات و امنیت بی‌بدیلی برخوردار است.
قطع یقین امنیت کنونی کشور دستاورد جهاد دلاورمردانی است که با اخلاص الهی جان خویش را نثار سربلندی اسلام، ایران و آرامش یکایک هموطنان کردند. هر ایرانی وطن‌دوست غیرتمندی وظیفه خود می‌داند با تمام وجود قدرشناس این جهادگران فی‌سبیل‌الله باشد.
4- شهید در فرهنگ دینی از عزت الهی برخوردار است و طبعا جبهه‌گیری‌های خصمانه یک جریان ورشکسته سیاسی کمترین تاثیری در جایگاه معنوی و اعتبار حقیقی شهیدان متنعم ندارد. در حال حاضر کسانی که در طول 8 سال دفاع‌مقدس درگوشه عافیت پناه گرفته و با محاسبات دنیوی به تثبیت موقعیت دنیوی خویش مشغول بودند برنامه توهین به شهیدان  را در دستور کار قرار داده‌اند. شهیدانی که با غیرت دینی پا در میدان جهاد و شهادت گذاشته و هنوز در صف مقدم جهاد هنرنمایی می‌کنند. فهم اجتماعی - سیاسی مبین این حقیقت نسبتا تلخ است که افراد مذکور صرفا از سر عجز و ناتوانی و با هدف خوش‌خدمتی به آمریکا و مخدوش کردن وجاهت بین‌المللی ایران توهین به این شهیدان را انجام می‌دهند. بازنشر دستنویس رسانه‌های معاند قدر مطلق رفتارهای افراطی و ضدایرانی طیف مزبور است.
5- انتشار چنین مطالبی علیه شهید همدانی نشانگر آن است که این افراد حتی کمترین بهره‌ای از عرق ملی نبرده‌اند. متاسفانه تجربیات 36 سال گذشته به خوبی روشن می‌سازد بخشی از جریان اصلاحات در اوج ناشیگری سیاسی حتی وطن‌دوستی را نیز فدای تمایلات حزبی - جناحی می‌کند. اعتراف سیدصادق خرازی به ارتباط داشتن جمعی از اصلاح‌طلبان با دشمنان قسم‌خورده ایران و متقابلا برخورد چکشی جریان اصلاحات با وی عملا از رویه جدید اصلاحات در وطن‌فروشی و دشمن‌پرستی رونمایی کرد. به هر حال حتی داشتن نگاه صرف ملی - ایرانی حکم می‌کند تا هر ایرانی وطن‌دوستی قدرشناس زحمات این دلاورمردان باشد. توهین به شخصیت نجیب و شجاعی مانند شهید همدانی که در61 سالگی  عافیت و رفاه شخصی را فدای اعتلای اسلام و ایران کرد، نشانه بارزی از همراهی وسیع عملیاتی این طیف با بیگانگان و تروریست‌های وهابی در بطن خویش دارد.
6- در چند سال اخیر گروهک تروریستی داعش تلاش‌های مذبوحانه، گسترده و سازمان‌یافته‌ای برای آسیب‌رسانی به حرم مطهر سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)  و حرم مطهر حضرت زینب(س) به‌عمل آورده است که مجموع عملیات‌های آنان به همت سرداران رشید اسلام خنثی شده است و دشمن کوچک‌ترین توفیقی در دستیابی به نیت شیطانی خویش نداشته است. حضور میلیونی ایرانی‌ها در پیاده‌روی نجف تا کربلا در  اربعین حسینی سال گذشته موید این نکته راهبردی  است که هر شیعه دوستدار اهل بیت قدرشناس زحمات این مجاهدان فی‌سبیل‌الله است و چنین اقدامات دشمن‌پسندی تاثیری در روحیه قدرشناسی ملت ایران ندارد.
7- در پایان لازم به ذکر است از نظر ملت شریف ایران کمترین بی‌احترامی به شهیدان والامقام از سوی هیچ شخص یا جریان انحرافی پذیرفتنی نیست و باید دولت و دستگاه‌های اجرایی - امنیتی با جدیت اعلام موضع کنند. به هرحال توقع عمومی این است که در اسرع وقت و خارج از بازی‌های سیاسی  و قواعد دست و پاگیر اداری نسبت به خاطیان، وفق موازین شرعی- قانونی برخورد لازم به‌عمل آید.


Page Generated in 0/0045 sec