printlogo


کد خبر: 147225تاریخ: 1394/7/25 00:00
اخبار

مسؤولان ماجرای نفوذ را جدی نگرفته‌اند
دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه معتقد است دغدغه نفوذ آمریکا در ایران آنگونه که باید توسط مسؤولان جدی گرفته نشده است. دکتر جواد لاریجانی پنجشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه قضیه نفوذ را مسؤولان چقدر جدی گرفته‌اند، گفت: هر چه مساله نفوذ را جدی‌تر بگیریم استقلال و توانمندی‌های کشورمان را در آینده تضمین کرده‌ایم. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه باید زمینه‌های نفوذ را برای آمریکا سلب کنیم، گفت: صدا و سیما برنامه‌های موفقی دارد پس فضای سایبری فضایی میدانی برای نیروهای پرتوان حزب‌اللهی است. لاریجانی با بیان اینکه مسؤولان هنوز مساله نفوذ را جدی نگرفته‌اند، گفت: آنها معتقد هستند و باید راهکار بیندیشند. وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون پرونده جیسون رضاییان ادامه داد: پرونده این فرد قضایی است به طوری که پرونده جیسون دارای چند بعد است که یکی از آنها مربوط به ارتباطش با مراکز تصمیم‌گیری می‌شود. وی با اشاره به اینکه سیستم قضایی ما دقیق و روشن به جرائم این فرد رسیدگی می‌کند، گفت: ایرانیانی که در آمریکا دستگیر شده‌اند متهم به نقض تحریم هستند لذا آنها باید آزاد شوند زیرا جرمی نکرده‌اند و اتهام واهی به آنها زدند. لاریجانی افزود: آنها می‌خواهند سیستم قضایی‌مان را سیستم معامله قلمداد کنند.

هیچ تغییری در حضور مستشاری ایران در سوریه ایجاد نشده است
وزارت امور خارجه ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر افزایش حضور نظامی ایران در سوریه را تکذیب کرد. به گزارش «وطن امروز»، یک مقام مسؤول در وزارت امورخارجه ادعاهای مطرح شده درباره اعزام نیرو از ایران به سوریه را مردود خواند و گفت: هیچ تغییری در همکاری و حضور مستشاری ایران در سوریه ایجاد نشده و خبرسازی‌های رسانه‌ها و مقامات مختلف خارجی در این باره تلاش برای تحریف روند جاری میدانی در جبهه‌های مختلف نبرد ارتش و نیروهای مردمی سوریه علیه گروه‌های تروریستی است. این مقام مسؤول اضافه کرد: حضور مستشاری ایران در سوریه برای کمک به این کشور در مبارزه علیه تروریسم بوده است و تبلیغات رسانه‌ها برای تحریف حضور مستشاری ایران فرافکنی و سرپوش بر حمایت‌های همه‌جانبه مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی کشورهای غربی و همپیمانان منطقه‌ای آنها از گروه‌های مختلف تروریستی تکفیری است. وی اضافه کرد: تروریسم در سوریه و عراق وضعیت منطقه را به آشوب کشیده و دامنه هراس مردم سوریه از جنایات تروریست‌ها و فرار به سوی مرزهای کشورهای همسایه و اروپا صحنه‌های رقت‌باری را پدید آورده و روزانه مردم بی‌دفاع توسط تروریست‌ها به فجیع‌ترین اشکال ممکن کشته می‌شوند و کمک ایران به عراق و سوریه وظیفه بدیهی ایران برای کمک به این کشورها و بازگشت آرامش و ثبات به منطقه است. طی روزهای گذشته و متعاقب پیروزی‌های ارتش‌های سوریه و عراق علیه تروریست‌ها در مناطق مختلف روند تبلیغات و ادعاهای جدید مبنی بر اعزام نیروی جنگنده از ایران به سوریه دوباره مطرح شده است.

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از امربه‌معروف
نمازگزاران تهرانی روز گذشته در راهپیمایی خود با عنوان « میثاق با امام حسین‌(ع)» در مسیر ضلع شرقی دانشگاه تهران تا میدان فلسطین با سردادن شعارهایی در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شدند. به گزارش نسیم، راهپیمایان در پایان با تجمع در میدان فلسطین، قطعنامه‌ای در 5 ماده در حمایت از اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر قرائت کردند. در این قطعنامه آمده است:  از دولت و دستگاه‌های فرهنگی کشور انتظار داریم با تأسی به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و درک عمیق‌تر از آنچه در فضاهای عمومی از جمله محیط‌های مجازی قابل مشاهده است، ترفندهای دشمنان نظام اسلامی در به انحراف کشیدن جوانان و توطئه در جهت منکرات را با دقت رصد کنند و همه تلاش و کوشش خود را در جهت اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، همگانی کردن اخلاق اسلامی، عدم ابتذال اخلاقی و عدم تضعیف فرهنگ اسلامی به کار گیرند.
 


Page Generated in 0/0062 sec