printlogo


کد خبر: 147239تاریخ: 1394/7/25 00:00
جدا شدن ناگهانی قطعه‌ای از موتور شماره 3 هواپیما در آسمان
سانحه بوئینگ ۷۴۷هواپیمایی ماهان به خیر گذشت

گروه اجتماعی: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ماهان با ۴۲۶ سرنشین صبح پنجشنبه 2 دقیقه پس از پرواز به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد. هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان با ۴۲۶ سرنشین که صبح پنجشنبه از تهران به بندرعباس عازم بود، به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد. این هواپیما که از نوع بوئینگ ۷۴۷ بود، به دلیل از دست دادن یک موتور خود مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه
مهرآباد شد.
تأیید سلامت426 مسافر هواپیما
در همین حال به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات، همه مسافران این پرواز به سلامت هواپیما را ترک کرده‌اند. بنا بر اظهارات مصطفی مرتضوی موتور این هواپیما از بدنه جدا و در حوالی اسلامشهر سقوط کرده است و به همین دلیل هواپیما مجبور به فرود در فرودگاه مهرآباد شده است.
موتور شماره ۳ عامل بروز سانحه
فرامرز سروی، معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان با اشاره به جزئیات فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه مهرآباد گفته است: در زمان پرواز قطعه‌ای از موتور شماره ۳ هواپیما جدا شد. فرامرز سروی به مهر بیان داشت: این هواپیما صبح پنجشنبه دقایقی پس از پرواز به سمت بندرعباس، با مشکل فنی مواجه شد که خلبان متوجه این موضوع شد و هواپیما را سالم به فرودگاه بازگشت داد. وی با اشاره به اینکه در زمان پرواز قطعه‌ای از موتور شماره ۳ هواپیما جدا شد، افزود: پس از این اتفاق، خلبان هواپیما را به سمت فرودگاه هدایت کرد و به سلامت به زمین نشاند. در ادامه مسافران از این هواپیما پیاده و با هواپیمای دیگری عازم بندرعباس شدند. معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان ادامه داد: به محض تامین قطعات، این هواپیما وارد خط پرواز می‌شود و مشکل خاصی برای این هواپیما به وجود نیامده است.
سقوط موتور بوئینگ در اسلامشهر
این در حالی است که به گفته شاهدان عینی، قطعه‌ای از موتور این هواپیما در اسلامشهر سقوط کرده است. این موضوع توسط عوامل آتش‌نشانی و انتظامی نیز به تایید رسید. در پی این حادثه عوامل آتش‌نشانی و انتظامی به محل رفته و مشاهده کردند یک شیء پرحرارت و شعله‌ور که شباهت زیادی به موتور هواپیما دارد، در آن محل سقوط کرده است. جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این باره بیان داشت: اینکه این قطعه مربوط به موتور هواپیما باشد یا خیر باید از سوی کارشناسان مربوط بررسی شود اما شواهد حاکی از آن است که قطعه جداشده متعلق به یکی از هواپیماهایی بوده که قصد فرود در مهرآباد را داشته است.
علت سانحه در دست بررسی
همچنین مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل کمیته بررسی علل نقص فنی در پرواز تهران- بندرعباس خبر داد. محمد شهبازی، مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: پیش از پرواز بررسی‌های لازم روی این هواپیما انجام شده بود اما متاسفانه حین پرواز موتور شماره ۳ هواپیما دچار نقص فنی و بخشی از قطعات آن از هواپیما جدا شد. به گفته مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، موتور این هواپیما حدود 2 دقیقه بعد از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد دچار نقص فنی شد که با درایت خلبان خوشبختانه بدون آسیب به مسافران دوباره به مهرآباد بازگشت.
 


Page Generated in 0/0052 sec