printlogo


کد خبر: 147242تاریخ: 1394/7/25 00:00
نبض جامعه

برگزاری سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع)
مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) و همایش شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با 3 هزار و 500 نقطه ایران و جهان، روز گذشته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، همایش شیرخوارگان حسینی هر سال در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و در این مراسم، مادران نوزادان، شیرخوار خود را با پوشاندن لباس‌های سفید و سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بندهای «یا ابوالفضل العباس» و «یا صاحب‌الزمان(عج)» در این اجتماع بزرگ حاضر می‌کنند. داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در این باره اظهار داشت: همایش شیرخوارگان از سال 82 در مهدیه تهران کار خود را آغاز کرده و ماهیت این همایش، واقعه‌گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) است.
به گفته وی امسال همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهایی مانند بحرین، عراق، کویت، عربستان، عمان، قطر، لبنان، نیجریه، سیرالئون، گینه بیسائو، تانزانیا، لبیریا، آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، هند، افغانستان، روسیه، اکراین، مالزی، فیلیپین، استرالیا، تایلند و بنگلادش برگزار شده است.

عامل احتمالی اسیدپاشی اصفهان دستگیر شد
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به آخرین اقدامات صورت‌گرفته درباره پرونده اسید‌پاشی اصفهان بیان داشت: فردی که بیشترین دلایل و مدارک علیه وی در دست بود دستگیر شده و همه شواهد و قرائن با مستندات عینی برای بررسی بیشتر در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است. وی افزود: این مظنون تا حدود زیادی به متهم اصلی نزدیک بوده و از طرف قربانیان حادثه نیز شناسایی شده است. همچنین سوابق قبلی این فرد بویژه در زمینه‌ سرقت و خرید و فروش موتوسیکلت امکان اینکه فرد دستگیرشده متهم اصلی پرونده است را تقویت می‌کند.

واکنش بهارستان به حذف بیمه کارگران ساختمانی
رئیس فراکسیون کارگری مجلس حذف
۱۴ هزار کارگر ساختمانی پردرآمد را امری خلاف قانون دانست. علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر حذف بیمه ۱۴هزار کارگر ساختمانی پردرآمد از آبان‌ماه سال جاری، گفت: این اقدام خلاف قانون است و طبق قوانین در صورت حذف بیمه کارگران ساختمانی جرایم نقدی و زندان به عنوان مجازات برای حذف‌کننده‌ها در نظر گرفته می‌شود، البته اگر در این میان کسانی کارگر ساختمانی نبودند و ادعای بیهوده‌ای کردند قابل رسیدگی است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات معاون سازمان تامین اجتماعی مبنی بر حذف بیمه کارگران ساختمانی به دلیل داشتن املاک و خودروی گرانقیمت، به خانه ملت یادآور شد: مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی مگر خودروی گرانقیمت و خانه ندارند؟ چرا کارگر ساختمانی حق داشتن خانه یا خودرو را نباید داشته باشد؟ در واقع مدیران سازمان تامین اجتماعی با بهانه پردرآمد بودن عده‌ای از کارگران ساختمانی نمی‌توانند بیمه آنها را قطع کنند.

آسمان 12 استان بارانی می‌شود
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از بارش باران در 12 استان کشور و افت قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوا بیان داشت: در روز شنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی، استان‌های واقع در نیمه‌شمالی با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه خواهند بود. وی به میزان افزود:  شدت بارش در این روز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، البرز، قزوین، تهران، سمنان، مرکزی و شمال خراسان رضوی است. وظیفه با اشاره به این مطلب که در روز یکشنبه با کاهش فعالیت این سامانه از سمت شمال غرب، عمده بارش‌ها در شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی‌ کشور است، تصریح کرد: گذر این سامانه موجب افت قابل توجه دما بین 7 تا 12 درجه در نیمه شمالی کشور تا روز دوشنبه خواهد شد.


Page Generated in 0/0055 sec