printlogo


کد خبر: 147253تاریخ: 1394/7/25 00:00
اخبار

عرضه 4 کتاب عاشورایی در دهه اول محرم
انتشارات انقلاب اسلامی 4 عنوان کتاب خود را که با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) در کلام مقام معظم رهبری ا‌ست، با 20 درصد تخفیف در دهه اول محرم عرضه می‌کند.  به گزارش تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی به بهانه‌  فرارسیدن ماه محرم، ماه عزاداری و سوگواری حسین‌بن‌علی‌(ع) به مدت 10 روز از تاریخ 23 مهرماه تا 2 آبان‎ماه 4 کتاب غنی و مرجع در زمینه علل و ابعاد عاشورا را با تخفیف 20درصدی در پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.  «آفتاب در مصاف؛ علل و ابعاد حادثه‌ عاشورا»، «چهار گفتار؛ در تبیین زمینه‌ها، علل، و آثار حادثه‌ عاشورا»، «72سخن عاشورایی؛ گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی» و «درس‌های عاشورا؛ از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی» 4 اثری است که در قالب کتاب، به فلسفه‌ قیام حسینی، درس‌ها و عبرت‌های آن، تحلیل مباهله‌ عملی امام حسین(علیه‌السلام) در روز عاشورا و... می‌پردازد. این 4 کتاب براساس بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تدوین و گردآوری شده است.

توزیع نسخه انگلیسی رمان «محمد(ص)» در نمایشگاه فرانکفورت
در پی اعتراض ایران به حضور
سلمان رشدی نویسنده مرتد و هتاک به دین اسلام،‌ نسخه انگلیسی رمان «محمد(ص)»‌ نوشته ابراهیم حسن‌بیگی با هدف معرفی چهره رحمانی دین اسلام و حضرت محمد(ص) به‌ صورت رایگان میان بازدیدکنندگان این نمایشگاه توزیع می‌شود.  به گزارش تسنیم،‌ در پی تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی ایران به‌نشانه اعتراض به حضور سلمان رشدی در نشست خبری این نمایشگاه‌، شیوه حضور ایران تغییر پیدا کرده است. از روز گذشته همزمان با نخستین روز آغاز به کار نمایشگاه در غرفه ایران علاوه بر نصب بنرهای اعتراضی و ارائه توضیحات مکتوب و شفاهی به‌زبان‌های آلمانی و انگلیسی درباره علت عدم‌حضور ایران،‌ رمان محمد(ص) نوشته ابراهیم حسن‌بیگی نیز توزیع می‌شود.

رونمایی از اولین رسانه‌ تعاملی تلویزیونی
اولین رسانه‌ تعاملی تلویزیونی (Iptv) «کانون 24» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد. به گزارش تسنیم، این شبکه در فاز اول به مراکز کانون اختصاص دارد و علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساخت‌ها، امکان استفاده‌ تمام کودکان دنیا از این رسانه فراهم شود. دلایل طراحی این رسانه تعاملی به گفته‌ مدیرعامل کانون، اجرای ضرورتی بود تا کانون از فضای سنتی خارج شود و از این فضای ارتباطی استفاده کند. وی تاکید کرد: ما احتیاج داریم از طریق رسانه بخشی از توانمندی‌ها را در دسترس قرار دهیم. حاجیان‌زاده گفت: ما می‌توانیم مثل یک شبکه‌ تلویزیونی به برنامه‌سازی بپردازیم و در آن فضایی از مراکز فرهنگی‌- هنری را به نمایش بگذاریم. در این طرح جدید، توانمندی عرضه‌ فعالیت‌های ادبی، تئاتر کتابخانه‌ای، تولیدات انیمیشن و تمام توانمندی‌های 920 مرکز کانون در سطح کشور روی مانیتور خواهد آمد.

روایت شاعرانه روضه‌های عاشورا در مستند «اهالی»
مستند «اهالی»، روایتى است شاعرانه از مرور روضه‌هاى روز عاشورا با شهیدان در مقتل‌الشهداى فکه! به گزارش تسنیم، مستند «اهالى» ساخته حمید عبدالله‌زاده تهیه شده در خانه فیلم کلاکت در محرم سال ١٣٩٣ پیش از ساخت مستند «ایرانى‌هاى مرتد» تولید شده است و به تازگى مراحل تدوین آن به پایان رسیده و آماده پخش از شبکه افق سیما است. لازم به ذکر است مستند «اهالى» با همکارى موسسه فرهنگى- رسانه‌اى عاشورا که برگزارکننده این مراسم است، تهیه و تولید شده است.

بازسازی «ده فرمان»
کمپانی هالیوودی پارامونت فیلم سینمایی «ده فرمان» با بازی «چارلتون هستون» را بازسازی می‌کند. به گزارش فارس، کمپانی «پارامونت»، بازسازی فیلم سینمایی
«ده فرمان» با بازی «چارلتون هستون» در نقش حضرت موسی و «یول براینر» در نقش فرعون را در دستور کار خود قرار داده است. فیلم حماسی «ده فرمان» که در سال 1956 میلادی ساخته شد و برنده 7 جایزه اسکار شد، داستان زندگی حضرت موسی و پیامبری‌اش را روایت می‌کند. به گفته منابع مختلف خبری، پروژه جدید «پارامونت» هم‌اکنون در مراحل اولیه‌اش است .


Page Generated in 0/0062 sec