printlogo


کد خبر: 147254تاریخ: 1394/7/25 00:00
رویدادها

فروش فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» از مرز 10 میلیارد تومان گذشت
نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در تمام ایام ماه محرم به جز روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه دارد و فیلم تا 24 مهرماه به فروشی بیش از 10 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. براساس هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت مدیر کل  محترم نظارت و ارزشیابی و همچنین نظر مثبت شورای صنفی نمایش، نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در تمام ایام ماه محرم ادامه دارد و این فیلم فقط در 2 روز نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی  نمایش ندارد. همچنین  آمار فروش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تا 24 مهرماه به بیش از 10 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. فروش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در تهران بیش از 5 میلیارد و 200 میلیون تومان و در شهرستان بیش از 5 میلیارد و 100میلیون تومان بوده است.

روایت یک نویسنده از
«شهید همدانی»
رضا رسولی، دبیر جشنواره ادبیات داستانی بسیج با ذکر خاطره‌ای از سردار شهید حسین همدانی گفت: ایشان معتقد بود باید با محصولات فرهنگی به جنگ با وهابیت برویم. به گزارش «نسیم»، رضا رسولی، نویسنده افزود: 16 مهرماه سال گذشته در اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج که بنده دبیری آن را به عهده داشتم  میزبان شهید همدانی بودیم؛ ایشان به عنوان یکی از مجاهدان حوزه جهاد و دفاع آمدند تا درباره این مسائل صحبت کنند. البته ایشان با کتاب، ادبیات و حوزه نشر قرابت داشتند و خاطرات‌شان در کتاب‌هایی منتشر شده بود اما آنچه می‌خواهم به صورت ویژه عرض کنم حضور ایشان در این برنامه بود. سردار، به‌رغم تراکم کاری‌شان باز هم در برنامه ما حاضر شدند، طبیعتا به عنوان یک فرمانده نظامی همه فکر می‌کردند ایشان درباره مسائل نظامی و دفاعی صحبت کنند اما موضوعی که ایشان به آن توجه کردند بحث  مبارزه فرهنگی با جریان‌های انحرافی، سلفی و تکفیری بود. ایشان گفتند ما به جنگ و دفاع فرهنگی نیاز داریم، این دفاع فرهنگی ما است که می‌تواند اجازه ندهد این جریان‌های منحرف فکری به مسلمانان و جوامع رسوخ پیدا کند؛ نیاز داریم با محصولات فرهنگی با وهابیت و جریان‌های تندرو مقابله کنیم.

معرفی کتاب «هفت شهر عشق» در آخرین نماز جمعه مهر 94
به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) کتاب «هفت شهر عشق» نوشته حجت‌الاسلام دکتر مهدی خدامیان آرانی در نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد. کتاب «هفت شهر عشق» نوشته حجت‌الاسلام دکتر مهدی خدامیان آرانی نگاهی نو به حماسه‌‌ پرشکوه عاشوراست. این کتاب با متنی روان و داستان‌گونه، مخاطب را با کاروان امام حسین علیه‌السلام راهی سفری تاریخی و پرفراز و نشیب می‌کند و با بیان لحظه به لحظه از ماجرای کربلا، تمام رخدادهای این واقعه عظیم را مرور می‌کند. طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فرصت پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور تلاشی است که به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال پیگیری و اجراست.

پخش پشت‌صحنه «مختارنامه» در شبکه مستند
شبکه مستند سیما در ماه محرم آثاری چون «هنر تعزیه»، «خرده‌های مینا»، پشت صحنه «مختارنامه»، «ماما نزیهه»، «محرم در یزد»، «عاشورا در تانزانیا»، «حسین فرزند علی»، «رستاخیز به روایت مرتضی آوینی» و «عاشورای نبطیه» را برای پخش در نظر گرفته است. به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، شبکه مستند سیما ویژه برنامه‌هایی را برای پخش در نظر گرفته است که مستند تولیدی «مختارنامه» از مجموعه «یک فیلم یک حقیقت» در 5 قسمت 60 دقیقه‌ای از شنبه 25 مهر تا چهارشنبه 29 مهر هر شب ساعت 23 روی آنتن می‌رود. همچنین مستند «رستاخیز به روایت مرتضی آوینی» با موضوع اربعین برگرفته از کتاب «فتح خون» شهید آوینی جمعه اول آبان ساعت 19 پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0051 sec